Mercedes-Benz C-Serisi, Brabus ile çok daha çekici!
Brabus, Mercedes-Benz C-Serisi için yeni kişiselleştirme ürünlerini tanıttı. Alman modifiye şirketi, benzinli ve dizel motorlu C-Serisi modellerini ekstra güç, alçaltılmış bir süspansiyon ve ince tasarım ayrınrıları ile çok daha çekici hâle getirmeyi başarmış.
Dışarıdan başlayacak olursak Brabus, Mercedes-Benz’in AMG Line paketi ile sunduğu sportifliği bir adım daha ileriye taşıyor. Ön bölümde tamponların kenarlarına kadar uzanan splitter ve daha sportif hava girişlerine yer verilmiş. Ayrıca ön ızgaraya kendi yorumunu getiren şirket, tamponun her iki tarafında ise ince LED’ler kullanmış. Mercedes-Benz logosunun yerini de tabi ki Brabus logoları almış.
Arka bölüme geçtiğimizde 90 mm çaplı dörtlü egzoz çıkışı ile karşılaşıyoruz. C63’te görmeyi beklediğimiz bu parlak siyah egzoz çıkışlarının oldukça güzel göründüğünü söylemek gerekiyor. Sedan modellerde sunulan yeni arka spoyler de sportifliği arttırıyor.
Brabus, C-Serisi konusunda müşterilerine lastik ve jant boyutunda da esneklik sağlıyor. Continental, Pirelli ya da Yokohoma olmak üzere üç farklı lastik sunan şirket 18, 19 veya 20 inçlik jantları da yine seçenekler listesine eklemiş. C-Serisi’nde ayrıca aracın yüksekliği modele bağlı olarak 20 ile 30 mm arasında azaltan Brabus spor yaylar da kullanılmış. Bu eklenti ile aracın yol tutuşunun önemli ölçüde arttığı belirtiliyor.
İç mekanda da sportif dokunuşlar devam ediyor. Alüminyum pedallar, Brabus logolu paspaslar ve aydınlatmalı kapı eşikleri ile modifiye şirketi imzasını hemen her yerde görmek mümkün. Ayrıca daha üst kalite deri ve Alcantara döşemeler de yine seçenekler arasında.
Brabus C-Serisi’ne sadece görsel dokunuşlarda bulunmuyor. Modifiye şirketi, benzinli C300 ve dizel motorlu C300d modellerine PowerXtra modülü ile daha fazla performans vadediyor. 2.0 litrelik turbo beslemeli dört silindirli yarı hibrit benzinli motor, yapılan eklenti ile birlikte fazladan 42 beygir güç ve 50 Nm tork kazanmış. Böylelikle güç ünitesi 300 beygir güç ve 450 Nm tork değerlerine ulaşıyor.
Dizel cephesinde de benzer bir durum söz konusu. 2.0 litrelik dört silindirli turbo beslemeli üniteye 45 beygir güç ve 50 Nm tork eklenmiş. Bu sayede 310 beygir güç ve 600 Nm tork üretebilir hâle gelen motor hiç de azımsanmayacak performans verilerine ulaşabiliyor. Her iki modelde de güç 9 ileri otomatik şanzımana aracılığıyla yere iletiliyor.
Brabus‘tan yapılan açıklamaya göre benzinli B30, 100 km/s hıza 5.8 saniyede ulaşırken, dizel kardeşi D30’da ise bu rakam 5.6 saniye olarak ölçülmüş. Her iki otomobilin azami sürati ise 250 km/s ile sınırlandırılmış durumda. AMG C43’ün 100 km/s hıza ulaşmak için ihtiyaç duyduğu süre ise 4.6 saniye. Ancak temelde performans için üretilmeyen bu iki aracın 6 saniyenin altında 100 km/s hıza ulaşabiliyor olması bile Brabus’un oldukça başarılı bir çalışma ortaya koyduğunun kanıtı.