Yeni Toyota Crown segmentleri bir araya getiriyor!

Neredeyse tüm yeni modeller artık artık SUV karakterine bürünüyor. Yeni Toyota Crown da bunlardan bir tanesi oldu. Avalon’un yerini alacak olan yeni modelde fastback tasarım ve yerden yüksek yapısı ile dikkat çekiyor.

Plastik gövde kaplamaları ile SUV karakterini ortaya koyan araç, eğimli tavan çizgisi daha sportif bir görünüm sunuyor

Tasarım anlamında Peugeot 408 ve Citroen C4X gibi modelleri andıran modelin neler yapacağı merak konusu. Ön bölümde tıpkı Toyota bZ4X‘te olduğu gibi ince LED farlara yer verilen araçta geniş bir hava girişi bizleri karşılıyor.

Plastik gövde kaplamaları ile SUV karakterini ortaya koyan araç, eğimli tavan çizgisi daha sportif bir görünüm sunuyor. Arka bölümdeki hareketli spoyler de araca yüksek hızlarda daha fazla yere basma kuvveti için görevlendirilmiş. Artık sıkça görmeye alıştığımız boydan boya uzanan stop lambalarını yeni Toyota Camry’de de görüyoruz.

Yeni Crown’un tasarımının her kesime hitap etmediğ aşikar. Aracın Platinum seviyesindeki çift renkli düzen de bu durumu destekliyor. Kaputtan bagaja kadar uzanan siyah renk; Oksijen Beyazı, Ağır Metal, Süpersonik Kırmızı veya Bronz Çağı gövde renkleri ile kontrast oluşturuyor.

Crown, 4.928 mm uzunluğu, 1.839 mm genişliği ve 1.539 mm yüksekliği ile hiç de küçük bir otomobil değil. 2.850 mm’lik dingil mesafesine sahip olan model, yerini alacağı Avalon’dan ise 48 mm daha kısa ve 10 mm daha dar tasarlanmış. Aracın yüksekliği ise SUV karakterine uygun olarak 104 mm artmış durumda.

Dış tasarımında yeterince risk aldığını düşünen Toyota iç mekanda ise daha sade bir tasarım benimsemiş gibi görünüyor. Oldukça minimalist tasarlanan iç mekana 12,3 inçlik dijital gösterge paneli ve yine aynı boyutlardaki dokunmatik bilgi-eğlence sistemi ekranı hakim. Bilgi-eğlence sistemi bulut tabanlı navigasyon, kablosuz güncellemeler ve ses komutları ile çalışan Akıllı Asistan’a sahip.

Kaputun altında ise hibrit güç ünitesi yer alıyor. Yeni modelde 2.5 litrelik 4 silindirli benzinli motorun yanı sıra iki elektrikli ünite görev yapıyor. Hibrit modelde yeni geliştirilmiş yüksek çıkışlı bipolar nikel-metal hidrit bataryaya yer verilmiş. Toyota Avalon, hibrit motorundan aldığı gücünü ise CVT şanzımanla yere aktarıyor. Bu modelin yakıt tüketiminin ortalama 6.19 litre olduğu belirtiliyor.

Crown Platinum’da ise tamamen yeni bir Hybrid Max güç ünitesine yer verilmiş. Turbo beslemeli 2,4 litrelik dört silindirli bir motora, tork üretimini en üst düzeye çıkarmaya yardımcı olan ve ön aks üzerinde konumlandırılan bir elektrikli ünite eşlik ediyor. Bu versiyon ise yeni bir hidrolik çok plakalı ıslak kavramaya sahip altı vitesli otomatik şanzımanla gücünü yere aktarıyor. 345 beygir güce sahip bu versiyonun 100 km’de ortalama 8.4 litrelik yakıt tüketimi sunacağı açıklandı.

Crown, Toyota’nın en yeni sürücü destek sistemlerine de ev sahipliği yapacak. Öne çıkan özellikler arasında Otomatik Uzun Farlar, Dinamik Radar Hız Kontrolü, Trafik İşareti Asistanı ve Yaya Algılamalı Çarpışma Önleme Sistemi yer alıyor. Bunların yanı sıra Direksiyon Yardımlı Şeritten Ayrılma Uyarısı, Şerit İzleme Asistanı, Arka Koltuk Hatırlatıcısı, Kör Nokta Monitörü ve Arka Çapraz Trafik Uyarısı gibi sistemler de yeni modeldeki yerini almış durumda.

Yeni modelin bu yılın sonlarına doğru çeşitli pazarlarda sunulmaya başlanması bekleniyor. Tüm bu özellikleri ile yeni Toyota Crown bakalım neler yapabilecek?

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu