Logo değiştiren markalar arasına Citroen de katıldı!

Dijital çağa adım atılması ile birlikte markalar birer birer logolarında değişikliğe gidiyor. Üç boyutlu logolar yerlerini daha basit logolara bırakırken, bu konuda bir adım da Fransız üretici Citroen’den geldi. Citroen, 1919 yılında kullanmaya başladığı logo tasarımını tekrar elden geçirerek bundan sonraki yıllarda kullanmaya hazırlanıyor.

Fransız üreticinin oval çerçeve içerisinde açılı iki şeritten oluşan yeni logosu 2023’ün ortalarından itibaren yeni üretim modellerinde kullanılmaya başlanacak

Fransız üreticinin oval çerçeve içerisinde açılı iki şeritten oluşan yeni logosu 2023’ün ortalarından itibaren yeni üretim modellerinde kullanılmaya başlanacak. Yeni logoyu ilk olarak ise yeni bir konsept model üzerinde göreceğiz. Aslında Fransız üretici yeni logosu hakkındaki ilk ipucunu 2019 yılında tanıttığı fütürist Citroen 19_19 konseptinin yan bölümünde bizlere sunmuştu.

Citroen, 103 yıllık tarihi içerisinde 13. kez logosunu değiştiriyor. Fransız üretici ayrıca son 13 sene içerisinde 3. kez logosunu değiştirmiş olacak. Yeni logoda imza niteliğindeki açılı çift şerit korunurken, oval bir dış çerçeve ile geçmişse saygı duruşunda bulunuluyor. Şirketin bu logoyu tercih etme sebebi ise Fransızların çavuş simgesi olarak gösteriliyor. Aynı zamanda şirketin kurucusu André Citroën’in zikzak şeklindeki dişli sistemleri üreten metal işlemelerden de esinlendiği söyleniyor.

Yeni logo farklı renklerde ve modern bir CITROËN yazı tipi ile birleştirilmiş durumda. Farklı renk seçenekleri arasında Citroen’in bundan sonra gövde rengi olarak tercih edeceği Monte Carlo Mavisi ile bezenmiş logo en çok dikkat çekenler arasında. Bununla birlikte Citroen, fiziksel, baskı ve dijital uygulamalar için markanın imzası niteliğiden olan kırmızı ve siyah renkli logoyu da bol bol kullanacak.

Şirket, yeni logosunu ilk kez kullanacağı konsept otomobil hakkında detayları paylaşmak konusunda oldukça çekingen davranıyor. Fransız şirket, yeni konsept otomobili “önemli bir kavramsal Citroen aile aracı” olarak nitelendirirken, sadeece üç adet teaser görseli paylaşmakla yetindi. Şirketin paylaştığı görseller arasında, aracın ön ızgarasında markanın yeni sloganı olan “Nothing Moves Us Like Citroen” (Hiçbir şey bizi Citroen gibi harekete geçiremez) ifadelerini görmek mümkün.

Yeni logo hakkındaki bir diğer merak konusu ise araçların tasarımı noktasında olacak. Citroen yıllar boyunca modellerinin büyük çoğunluğunda logonun uzantısı olarak çift krom şeritli bir ön ızgara kullandı. Yenilenen logo ile birlikte araçların ön tasarımında önemli bir değişiklik bizleri bekliyor olabilir. Fransız üretici, yeni amblemlerinin araçlarının tasarım dilinde yeni bir yöne işaret edeceğini açıkladı. Bu açıklama ile birlikte ilerleyen dönemde daha farklı Citroen markalı araçlar görebiliriz.

Citroen’in yeni logosunu tanıtacağı konsept aracın Paris Otomobil Fuarı’nda tanıtılması bekleniyor. Konsept araç fuar öncesinde ise birkaç görsel ile birlikte dijital ortamda görücüye çıkabilir. Yakın zamanda Citroen yeni amblemini internet sitelerinde, bayilerde ve kurumsal kimliklerinde kullanmaya başlayacaktır.

Peki siz Citroen ve yeni logo tasarımı hakkında ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi yorumlar kısmında bizimle paylaşmayı unutmayın.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu