Yeni Ford Mustang sonunda yüzünü gösterdi!

Ford uzun süren bekleyişin ardından yeni nesil Mustang modelinin üzerindeki örtüleri kaldırdı. Geçen 9 yılın ardından artık yenilenmeye ihtiyaç duyan Mustang, yüzünü bizlere gösterdi. Yenilenen Mustang, fastback ve cabrio gövde seçenekleri ile 2023 yılının yaz aylarından itibaren ABD’de satışa sunulacak.

Yeni Mustang, önde ince LED farları ve geniş ızgarası ile farkını ortaya koyuyor.

Daha ilk bakışta bir Mustang olduğu belli olan yeni model bazı önemli değişikliklere de ev sahipliği yapıyor. Genel anlamda tasarım silüetinin korunduğu yeni Mustang, önde ince LED farları ve geniş ızgarası ile farkını ortaya koyuyor. Yeni nesil ile birlikte daha şişkin çamurluklara kavuşan modelin üç parçalı stop lambaları da köşeli yapısı ile atalarına saygı duruşunda bulunuyor.

Yeni modelde en büyük değişikliğin ise iç mekanda meydana geldiğini söylemek yanlış olmaz. Çift dijital ekranlı bir kokpit tasarımına giden Ford, iç mekandaki tuş sayısını da bir hayli azaltmış. 12,4 inçlik dijital gösterge ekranı ile çağımızı yakalayan yeni Mustang’de 13.2 inçlik SYNC 4 dokunmatik bilgi-eğlence sistemine yer verilmiş.

Mustang, yeni iç mekanıyla da atalarından biraz daha uzaklaşmış gibi görünüyor. Retro tasarımdan uzaklaşan Ford Mustang’in bu konuda teknolojiyi tercih ettiğini söyleyebiliriz. Ford, bu önemli adım için ise müşterileri arasında bir anket yaptığını dile getirdi.

Altı düz direksiyon simidi ile sportif havayı destekleyen Mustang’de genel kalitenin de artırıldığı görülüyor. Standart olarak kumaş koltuklar ile sunulan yeni Mustang’de GT versiyonlar ise deri koltuk ve deri döşemelerle geliyor.

Yeni modelin kaputunun altında ise uzun zamandır tanıdığımız 2,3 litrelik EcoBoost ve 5,0 litrelik atmosferik motor yer alıyor. Ford henüz bu motorların performans verilerini ise açıklamadı. Ancak 2,3 litrelik turbo beslemeli ünitenin 314 beygirden daha fazla üretmesi bekleniyor. 5,0 litrelik atmosferik motor da aynı şekikde mevcut 466 beygirin üzerine çıkacaktır. Diğer yandan Ford’un hibrit güç ünitesi ve dört tekerlekten çekiş sistemi üzerinde çalıştığı da gelen haberler arasında.

Yeni modeller gücünü ise 10 ileri otomatik veya 6 ileri manuel şanzımanla yere aktarabilecek. Performance Paketi tercih edildiğinde ise araçlara ekstradan MagneRide adaptif amortisörler, Recaro koltuklar ve aktif egzoz sistemi eklenecek. GT versiyonlarda ayrıca fren soğutma kanalları, bir yağ soğutucusu ve Mustang’in en ilgi çekici özelliklerinden biri olarak elektronik drift freni eklenecek. Ford, bu sistemin geleneksel bir el freni gibi görünse de elektronik olarak çalıştığını ve cemi sürücülerin drift becerilerini geliştirmesi için tasarlandığını belirtiyor.

Ford, yeni Mustang modelindeki güç ünitesi farkını bu sefer dış bölümde daha fazla göstermeye kararlı. 5.0 litrleik atmosferik motora sahip GT versiyonlar üç parçalı ön ızgara, daha geniş hava girişleri, kaput üzerine yerleştirilen havalandırma girişi ve yeniden tasarlanan ön splitter ile çok daha farklı görünüyor. Ayrıca standart versiyon 17 inçlik standart jantlarla gelirken, GT ise 19 inçlik jantlarla donatılacak. Ayrıca bu jantları 20 inç boyutuna çıkarmak da mümkün. Diğer kişiselleştirme seçenekleri arasında ise üç farklı renkte Brembo fren kaliperleri, 11 farklı gövde rengi, farklı renk ve tasarımlardaki şeritler yer alıyor.

Ford, yeni modellerinin en pist odaklı Mustang olduğunu dile getiriyor. Genel tasarımı ile oldukça agresif görünen aracın iç mekanında sürücünün kafasının üzerindeki USB girişi de bu durumu kanıtlar nitelikte. Bu USB girişine bağlanacak aksiyon kameraları sayesinde sürücüler kablo karmaşasından kurtularak pist günlerindeki eğlenceli dakikalarını kaydedebilecek.

Pist odaklı demişken, Ford sürpriz yaparak yeni Mustang’in performans odaklı Dark Horse versiyonunu da tanıttı. 5.0 litrelik V8 motor ile donatılan araç şimdiye kadar en pist odaklı Mustang olarak nitelendiriliyor. Yeni modelin 500 beygirden daha fazla güce sahip olması beklenirken gücünü 6 ileri Tremec manuel şanzımanla yere aktaracak.

Özel bir şanzıman yapı soğutucusuna sahip olan model ayrıca fren soğutma kanallarına, yardımcı motor yağı soğutucusuna, arka aks soğutucusuna ve daha gelişmiş soğutma yeteneklerine sahip sahip benzersiz bir radyatör ile birlikte sunuluyor.

Özel MagnaRide amortisörlerle donatılacak olan Mustang Dark Horse, 19 inçlik jantlar ve Pirelli P Zero lastiklere ev sahipliği yapacak. Daha iyi bir sürüş için kule gergilerine yer veren Ford ayrıca 13.9 inçlik 6 pistonlu Brembo fren kaliperlerine yer vermiş. Ford ayrıca daha koyu renk detayları ve özel hazırlanan logo ile Dark Horse’un özel bir model olduğunu kullanıcısına sık sık hatırlatacak.

Uzun süren bekleyiş sonunda bitti ve yeni nesil Ford Mustang ile karşılaştık. Dark Horse ise herkes gibi bizler için de sürpriz oldu. Peki siz yeni Ford Mustang hakkında ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi yorumlar kısmında bizimle paylaşmayı unutmayın.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu