Yeni 2023 BMW M2 sürpriz bir tasarımla geldi!

Tamamen yeni 2023 BMW M2 resmi olarak görücüye çıktı, geleneklerinden kopan ve bir zamanlar performans odaklı olan modele, Alman üretici farklı bir tasarım enjekte etti.

453 beygirlik TwinPower Turbo sıralı 6 silindirli motor, arkadan çekişli ve standart 6 vitesli düz şanzıman veya isteğe bağlı 8 vitesli otomatik şanzımanla, marmite tasarımını gözden kaçırmaya yetecek kadar lezzetli bir kombinasyon olabilir. Tüm dünya için özel olarak BMW’nin Meksika’daki fabrikasında inşa edilen yeni M2’nin fiyatları Amerika Birleşik Devletleri’nde 62.200$’lık MSRP ve artı olarak 995$’lık bir varış noktası ve taşıma ücreti ile başlayacak.

Kullanıcıların alışık olmadığı tasarım tarzı!

BMW M3/BMW M4’ten uyarlanan güç aktarma organları ve şasi teknolojisi ile birlikte kompakt boyutları sayesinde iki kapılı modelin sürücünün otomobilden beklediği sürüş dinamiklerini sağlamakta. Bu farklı karakter profili, atletik coupé oranlarıyla etkileyici dış tasarımda da kendini gösteriyor. Pek çok özellik sayesinde, yeni BMW M2, markanın 1973’te BMW 2002 turbo’nun gelişiyle başlayan kompakt boyutlara sahip ultra sportif model geleneğini sürdürüyor. Aynı zamanda, dünya çapında yaklaşık 60.000 satış rakamına ulaşan selefinin başarısını da artıracak gibi duruyor.

Yeni BMW M2’nin küresel lansmanı Nisan 2023’te başlayacak. BMW Group’un Meksika’daki San Luis Potosi fabrikasında yeni BMW 2 Serisi Coupé ile birlikte inşa edilecek.

Kompakt boyutlar, son derece güçlü oranlar!

Yeni BMW M2’nin atletik görünümü, kompakt boyutları, son derece güçlü komninasyonu ve ayırt edici duruşu, M tasarım özelliklerinden kaynaklanmaktadır. Dış uzunluğu BMW M4 Coupé modellerinden 214 milimetre daha kısa olan model, 110 milimetre daha kısa dingil mesafesine sahip. Aynı zamanda, araç ve iz genişlikleri yeni BMW 2 Serisi Coupe’nin rakamlarını önemli ölçüde aşıyor.

Yatay çubuklara sahip geniş, çerçevesiz BMW böbrek ile tabir ettiğimiz ızgara, neredeyse dikdörtgen konturlarla üç bölümlü alt hava girişi ile birleşerek otomobilin ön ucuna tanıdık bir M görünümü vermeyi başarmış. Tasarım, soğutma havası için beslemesi ve aerodinamik denge açısından teknik gereksinimler çerçevesinde hazırlanmış. Açıkça tasarlanmış yüzeyler, belirgin şekilde genişleyen yan etekler ve kaslı tekerlek davlumbazları, yan görünümün tonunu belirliyor. Yeni BMW M2’nin arka ucu ayrıca kompakt, güçlü bir his verir ve bagaj kapağındaki göz alıcı spoyler , dikey olarak düzenlenmiş reflektörler, arka rüzgarlığın difüzör eki, sade tasarım – ve dış kenarlardan çok uzağa yerleştirilmiş iki çift egzoz borusu şeklinde bir dizi bireysel dokunuş bulunmakta.

Yeni BMW M2 için mevcut beş dış boya seçeneği bulunuyor, bu modele özel Zandvoort Blue solid ve Toronto Red metalik tonları içerir. Araç ağırlığını yaklaşık altı kilogram azaltan bir M Carbon tavan isteğe bağlı olarak sunulmakta.

6 silindirli sıralı motor ile heyecan zirvede!

M TwinPower Turbo teknolojisine ve yüksek devirli tasarıma sahip kompakt yüksek performanslı model için geliştirilen sıralı altı silindirli motorun versiyonu, tipik M-performans özellikleriyle öne çıkıyor. BMW M3 ve BMW M4 modellerinde kullanılan motordan yalnızca az sayıda ayrıntıda farklılık gösteren 3.0 litrelik ünite, ani gaz tepkisi, sağlıklı devir aralığı ve motor devri aralığının en yüksek seviyelerine doğrusal güç iletimi ile kullanıcıyı bolca heyecanlandırır.

460 Beygir maksimum güç sunan yeni BMW M2’nin kaputunun altındaki motor, selefi model tarafından kullanılan temel üniteyi 66 kW/90 hp geride bırakıyor. 550 Nm’lik maksimum tork, 2.650 ile 5.870 dev/dak arasında üretilmekte ve maksimum çıkış 6.250 dev/dak’da sunulmakta. Yeni motor maksimum 7.200 dev/dak çevirmekte. Yağ besleme sistemi ve soğutma sistemi, pistteyken son derece dinamik sürüş durumlarının üstesinden gelmek için tasarlanmış.

6 ileri manuel şanzıman ile sürüş zevkiniz artacak!

Motorun gücü, standart olarak Drivelogic özellikli sekiz vitesli M Steptronic şanzıman aracılığıyla arka tekerleklere aktarılmakta. Son derece sportif vites geçişleri, motora doğrudan bağlantısı ve mevcut en düşük vitese kadar birden çok vites küçültme yeteneği ile şaşırtıcı, ani hızlanma için ideal temeli oluşturmakta. En yeni M tasarımına sahip bir vites kolu ve direksiyon simidi üzerindeki vites değiştirme kolları aracılığıyla kullanılabiliyor. Drivelogic işlevi, üç vites ayarı seçeneği sunmakta. Altı ileri manuel şanzıman, sürücü ve otomobil arasındaki yoğun etkileşime dayanan klasik kalıpta bir performans deneyimi arayan herkes için bir seçenek olarak sunuluyor. Yalnızca kesin olarak tanımlanmış vites değiştirme hareketi sayesinde değil, aynı zamanda virajlarda fren yaparken vites küçültürken kaymadan çalışma sağlamak için devreye girme hızı kontrolünü kullanan Vites Değiştirme Asistanı sayesinde sportif bir sürüş tarzına katkıda bulunur. Gerekirse, Vites Değiştirme Asistanı M Ayarlar menüsünde devre dışı bırakılabilir.

Yeni BMW M2, dinlenmeden 100 km/sa hıza çıkmayı sekiz ileri M Steptronic şanzımanla 4,1 saniyede ve altı ileri manuel şanzımanla donatıldığında 4,3 saniyede sağlanır. 0’dan 200 km/sa hıza 13,5 saniye (otomatik) veya 14,3 saniye (manuel) içinde güç verme kapasitesine sahiptir. Yeni BMW M2’nin sınırlı azami hızı, isteğe bağlı M Sürücü Paketi belirtilerek 250 km/sa’dan 285 km/sa’e yükseltilebilir.

Şanzıman seçiminden bağımsız olarak, yeni BMW M2’nin geleneksel dinamik performans biçimi, arkadan çekişiyle de vücut buluyor. M modellerinin karakteristik özelliği olan yanal hızlanma kuvvetlerinin doğrusal oluşumu, örneğin kontrollü sürüklenmelerle sürücünün aracı virajlarda yönlendirmesine yardımcı olur. Standart M Çekiş Kontrolü işlevi ayrıca, on aşama seçeneği ile tekerlek kayma sınırlaması için bireysel müdahale eşikleri ayarlayarak sürücünün aracın performans sınırlarını dikkatli bir şekilde araştırmasını sağlamak için tasarlanmıştır.

BMW M2’nin üstün dinamiklerine katkıda bulunan bir diğer unsur da arka akstaki Aktif M Diferansiyeldir. Ayrıca standart olarak dahil edilmiştir ve gerektiğinde yüzde 100’e kadar sorunsuz bir şekilde kilitleme etkisi oluşturabilir. Bu, örneğin sol ve sağ arka tekerlek için farklı seviyelerde tutunma sunan yol yüzeylerinde çekişi optimize eder ve ayrıca virajlarda sert bir şekilde hızlanırken güç transferini iyileştirir.

Gelişmiş şasi teknolojisi ile kontrol edilebilir kullanım!

Yeni BMW M2’nin kompakt boyutları, kısa dingil mesafesi, neredeyse mükemmel bir şekilde dengelenmiş 50:50 ağırlık dağılımı ve sofistike şasi teknolojisi, hassas bir şekilde kontrol edilebilir bir kullanım sağlamak için bir araya geliyor. Otomobilin çevikliği, dinamizmi ve hassasiyeti ayrıca gövde yapısının mükemmel burulma sertliğinden ve ısmarlama desteklerin yardımıyla şasiden yararlanır.

Hem çift eklemli yaylı ön aks hem de beş bağlantılı arka aks, M’ye özgü kinematiklerle birlikte gelir. Yeni BMW M2’nin standart donanım listesinde elektronik olarak kontrol edilen amortisörlere sahip uyarlanabilir M süspansiyon, değişken oranlı M Servotronic direksiyon, M Dinamik Mod dahil DSC (Dinamik Denge Kontrolü) ve altı pistonlu, sabit kaliperli güçlü M Bileşik frenler bulunur. önde ve tek pistonlu, arkada yüzer kaliperli frenler. Entegre fren sistemi, sürücüye iki pedal hissi ayarı sunar. Yeni BMW M2, önde 19 inç hafif alaşım jantlar ve arkada 20 inçlik parçalarla birlikte gelir ve her biri BMW M3 ve BMW M4 modellerinde standart olarak takılan tekerleklerin çapında bir inçlik bir artışı temsil eder.

Yeni BMW M2, M’ye özel okumalar, kontroller ve kurulum seçeneklerinin yanı sıra gelişmiş BMW Kavisli Ekranı içeren sürücü merkezli bir tasarıma sahip bir kokpite sahip. Vites Işıkları dahil sürüşle ilgili bilgiler, 12,3 inç bilgi ekranında yeni bir grafik düzende görünür. Araç kurulumu ve lastik durumu için M’ye özel uygulamalar, 14,9 inçlik kontrol ekranında çağrılabilecek öğelerden sadece ikisi. İsteğe bağlı BMW Head-Up Display ayrıca M’ye özel görüntülere sahiptir. Hem BMW Kavisli Ekran hem de BMW Akıllı Kişisel Asistan, en yeni nesil BMW iDrive’ın bir parçasını oluşturur. BMW İşletim Sistemi 8’e dayalı olarak, dokunmatik kontrol ve doğal dil kullanılarak sürücü ve araç arasında sezgisel etkileşim için tasarlanmıştır. Yeni BMW iDrive sistemi, BMW ID ve My BMW Uygulaması ile kişiselleştirmenin yanı sıra araçta Kişisel eSIM’in kullanılmasına izin verir. Apple CarPlay ve Android Auto için akıllı telefon entegrasyonu da benzer şekilde yeni BMW M2’de standart olarak bulunur ve ayrıca optimize edilmiş bağlantı için bir 5G anten sistemi de vardır.

Sürücü ve ön yolcu, standart olarak Sensatec/Alcantara yüzeyli modele özel tasarımlı spor koltuklarla karşılanır. Alternatif olarak Vernasca deri/Sensatec’te entegre koltuk başlıklarına ve delikli yüzeylere sahip M Spor koltuklar mevcuttur. Seçenekler listesinde de bulunabilen M Carbon koltuklar, koltuk minderi ve sırtlığın yapısal elemanlarında karbon fiber takviyeli plastik (CFRP) kullanır ve ayrıca yan desteklerde ve koltuk başlıklarının altında oyuklara sahiptir. aracın ağırlığından yaklaşık 10,8 kilogram azaltıyor.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu