Yeni Renault Austral 2023 yılında Türkiye’de

Renault, yeni Renault Austral ile SUV ürün gamına iddialı bir model dahil ediyor. Bu yeni model, markanın küresel otomotiv pazarının merkezini oluşturan C segmentindeki konumunu güçlendiriyor. Yeni Austral, ‘yaşanası otomobiller’ geleneğinin bir parçası. Aynı zamanda Arkana ve yeni Megane E-Tech %100 Elektrikli ile başlatılan C segmenti hamlesinin bir sonraki halkasını oluşturuyor. Yeni Austral 2023 yılının ilk yarısında Türkiye’de satışa sunulacak.

Renault Austral, tasarımının yanı sıra hibrit motorlarıyla da iddialı

Dış tasarım

Yeni Austral, karakteristik özelliklerini; kıvrımlı, duyguları harekete geçiren silueti, güçlü geometrik çizgileri, arkada mikro-optik teknoloji gibi yapısal detaylarıyla tamamlıyor. LED stop lambaları ve ön farlarda elmas şeklinde desenler gibi detaylarla da Renault’nun yeni ‘duygusal teknoloji’ tasarım ilkeleriyle birleşiyor.

Yeni Austral; Buzul Beyaz, Sedef Beyaz, Alev Kırmızı, Demir Mavi, Yıldız Siyah ve yeni Mineral Gri olmak üzere altı gövde rengiyle sunuluyor. Ayrıca sadece Esprit Alpine versiyonuna özel atletik görünümü vurgulayan Saten Mineral Gri renk seçeneği sunuluyor. Bu yeni mat gövde rengi dayanıklı ve bakımı kolay olup, Renault tarafından bir kitlesel pazar modelinde ilk kez kullanılıyor.

Yeni Austral, dikkat çekici, atletik ve aynı zamanda zarif bir dış tasarıma sahip. Özenle şekillendirilen geometrik çizgilerle yüksek kalite duygusu yayarken, dışarıdan bakıldığında ideal gövde orantısı ile ferahlık hissi veriyor.

Yeni Austral, çoğu elmas kesim 17 inç ila 20 inç arasında özel jant tasarımlarıyla sunuluyor.

İç tasarım

Yeni Austral’ın yüksek teknolojili kokpiti, 12,3 inçlik gösterge paneli ile 12 inçlik dikey bilgi-eğlence ekranını bir araya getiren geniş OpenR ekrandan oluşuyor. Ön cama yansıtılan yeni 9.3 inçlik yükseltilmiş gösterge ekranı (Head Up Display) ile araçtaki toplam ekran sayısı daha da artıyor.

Kendi kendini ayarlayan parlaklık ve optimize edilen yansıtma özellikleri sayesinde, OpenR ekranı iç mekâna daha teknolojik, daha şık ve daha çekici bir görünüm kazandırıyor.

Yeni Austral şık ve modern yapılı orta konsoluyla sürücü ve ön yolcunun yaşam alanlarını net bir şekilde ayırıyor. Ayrıca telefonunuzu kablosuz şarj edebileceğiniz bir telefon alanı, pratik bir depolama alanına sahip ileri geri ayarlanabilir el desteği sunuyor.

Donanım seviyesine ve seçilen opsiyonlara bağlı olarak, yeni Austral’ın iç mekanı, gerçek ahşap, deri, Alcantara, dolgulu kumaşlar ve dokunma hissi uyandıran malzemeler içeriyor. Kabin içini Derin Parlak Siyah ve Saten Krom cilalı süslemeler tamamlıyor. Kaliteli malzemeler otomobilin iç mekanındaki kalite algısını ve sıcaklığı arttırıyor. İç ambiyansı “MULTISENSE” olarak bilinen kişiselleştirilebilir ortam aydınlatması tamamlıyor.

Renault’nun ‘yaşanası otomobiller’ yaklaşımı yeni Austral ile devam ediyor. Yeni Austral, tüm aileyi rahat ettirecek şekilde tasarlandı. Kızaklı arka koltuklar olmayan versiyonlarda veya kızaklı arka koltuklar standart konumda diz mesafesi 27,4 cm ve baş mesafesi 90 cm’nin üzerinde. İç mekânda herkesin kullanabileceği çok sayıda pratik saklama alanı bulunuyor. Yeni Austral’daki toplam saklama alanı yaklaşık 35 litreyi buluyor. Yeni Austral versiyona bağlı olarak modüler ve çok yönlü 2/3–1/3 oranında katlanan arka koltuk bulunuyor. Her bölüm bağımsız olarak 16 cm ileri-geri kayabiliyor.

Mild Hybrid veya Mild Hybrid Advanced versiyonlarında bagaj hacmi 500 litre VDA olup, eller serbest elektrikli bagaj kapağı kullanım kolaylığı sunuyor.

Tamamen yeni bir üst düzey donanım

Esprit Alpine donanım seviyesi Renault ürün gamında görücüye çıkıyor. Bu özel donanım seviyesiyle Austral’da sportif tasarım, zarafet ve teknoloji zirveye çıkıyor.

Esprit Alpine donanım seviyesi benzersiz tasarımını Renault Grubu’nun amiral gemisi markası Alpine’nin sportif DNA’sından alıyor.

Esprit Alpine, özel olarak tasarlanan yeni Saten Mineral Gri gövde rengiyle birlikte çok daha iddialı bir görünüm sergiliyor. Özel vernik parlak ile mat arasında kısmen saten bir yüzey kazandırırken, aynı zamanda her zamankinden dayanıklı bir yapı sunuyor. Çift renk seçeneğiyle gelen  Yıldız Siyah ile çift renkli kaplama, yan camların üzerindeki süslemede kullanılan Derin Parlak Siyah ve Saten Siyah tavan barları ile daha iddialı bir görünüm sunuyor.

Esprit Alpine ayrıca “Alpine” logolu 20 inç “Daytona” alüminyum jantlarla donatılıyor. Siyah elmas, dumanlı gri vernik ve bir dizi kırık çizgi ile dinamik bir görünüm güçlendiriliyor.

Esprit Alpine iç mekanda “twill” gibi karbon fiberli Alcantara döşeme ve Alpine mavi çift dikiş süslemelerle dikkat çekiyor.

Yeni Austral’ın Esprit Alpine donanım seviyesinde ısıtmalı direksiyon, elektrikli (ileri-geri, yükseklik ve sırtlık açısı) ve ısıtmalı ön koltuklar ve sürücü için bir bel masajı özelliği seçilebiliyor Standart model ayrıca akıllı ve proaktif bir uyarlamalı hız sabitleme sistemi olan Otonom Sürüş Asistanı’nın teknolojik avantajlarını da içeriyor.

Yeni platform

Yeni Renault Austral, İttifak’ın yeni nesil CMF-CD platformunu kullanan ilk Renault modeli. Yeni CMF-CD platformu, İttifak’ın uluslararası markalarının kompakt ve üst sınıf ürünlerinin yenilenmesini müjdeliyor.

Yeni Austral dört tekerlekten yönlendirmeli, 4CONTROL Advanced özellikli bağımsız süspansiyon seçeneği ile sunuluyor.

Dört tekerlekten yönlendirmeli versiyonlarda dönüş çapı 10,1 metre. Yeni Austral şehir içi kullanım özellikleriyle de sınıfında rakipsiz. Bir şehir otomobili kadar yüksek manevra kabiliyetiyle sürüş keyfini yukarı taşıyor.

Yakıt verimliliği yüksek yeni motorlar

Yeni Austral, 200 HP’ye kadar 400V beslemeli yeni nesil E-TECH Hybrid motorlara sahip yenilikçi güç-aktarma sistemi ve 130 HP 48V Mild Hybrid Advanced ile 140 HP ve 160 HP 12V Mild Hybrid olmak üzere iki benzinli motorla donatılıyor. Tüm bu motorlar Renault’nun elektrikli otomobile geçiş süreçlerini destekliyor.

Tamamen yeni 160 ve 200 HP E-TECH Hybrid motor: güç ve verimlilik

Yeni Austral, yakıt tüketimini ve CO2 emisyonlarını azaltırken, daha iyi performans ve daha fazla sürüş keyfi sunan ve kendi kendini şarj eden tamamen yeni E-TECH “tam hibrit” güç-aktarma sistemi sunuyor. 146 kW veya 200 HP’ye toplam sistem gücüne sahip.

Renault mühendisleri tarafından geliştirilen ve patenti alınan hibrit E-TECH teknolojisi en güncel haliyle dahiyane bir sistemi bünyesinde barındırıyor. Bir içten yanmalı motor, iki elektromotor (çekiş için bir ‘e-motor’ ve içten yanmalı motoru çalıştırmak, vites değiştirmek ve bataryayı şarj etmek için bir HSG yüksek voltajlı marş jeneratörü), bir merkezi batarya ve bir akıllı çok modlu şanzımandan oluşuyor.

Yeni Austral E-TECH Hybrid’de 96 kW güç ve 205 Nm tork üreten yeni 1,2 litre 3 silindirli turbo beslemeli benzinli motor kullanılıyor. Yüksek güç ve tork üretimine sahip elektromotor (50 kW ve 205 Nm), yüksek kapasiteli bir lityum iyon batarya (1,7 kWh / 400 V) ve 7 vitesli bir şanzıman (ikisi elektrik modu ve beşi hibrit mod) sistemi tamamlıyor. Dişliler yüksek tork kapasitesini (350 Nm’den 410 Nm’ye kadar) aktaracak şekilde optimize edildi.

Üstün sürüş keyfi ile yüksek verimlilik için optimize edilen sistem ilk hareket anından itibaren yüksek çekiş gücü, sarsıntısız vites değişimleri, canlı ve istekli hızlanma performansı sunuyor.

160 HP veya 200 HP versiyonlarıyla sunulan yeni Austral E-TECH Hybrid, 80-120km/s hızlanmasını sadece 5,9 saniyede (160 HP motorla 6,8 saniye) tamamlıyor ve pazarın en iyi sürüş verimliliğini sunuyor. Yavaşlama ve fren anında otomatik olarak tetiklenen rejeneratif fren işlevi, yüksek kapasiteli lityum iyon bataryaları şarj ediyor ve E-TECH sisteminin verimliliği ile birleştiğinde optimum yakıt ekonomisi sunuyor. Sistem şehir içi kullanım süresinin %80’ini tamamen elektrikli modda geçirebiliyor ve şehir içi sürüşte benzinli motora kıyasla sürüş şeklini değiştirmeden %40 yakıt tasarrufu sağlayabiliyor.

Önceki nesil E-TECH Hybrid motorlarda olduğu gibi, sistem ilk hareket anından itibaren yüksek çekiş gücü sunuyor elektrikli otomobillere özgü sessiz sürüş deneyimi için her zaman tamamen elektrikli modda ilk kalkışı yapıyor. Akıllı şanzıman, son derece hassas bir sürüş sunmak ve yakıt verimliliğini kontrol altında tutmak için elektrikli ve içten yanmalı motorlar arasında otomatik olarak geçiş yapıyor.

En güncel E-TECH Hybrid motorla donatılan yeni Austral, üstün yakıt verimliliği ve düşük CO2 emisyonları (4,6 lt/100 km’den başlayan ve 105 gr/km CO2- Sertifika onayı bekliyor) ile en uygun maliyetli hibrit SUV’lardan biri olarak öne çıkıyor.

Yeni Austral E-TECH Hybrid, elektrikli DNA’sını ve küçük çevresel ayak izini simgelemek üzere bagaj kapağında ‘E-TECH Hybrid’ logosunu ve araç isminde altın ‘E’ harfini taşıyor. Esprit Alpine versiyonlarında ‘E’ mavi renkle uygulanıyor.

140 ve 160 HP Mild Hybrid: denenmiş ve test edilmiş motor

Yeni Austral’da giriş seviyesi olarak sunulan Mild Hybrid motor Renault araçlarında zaten kullanımda olan 1.3 litrelik 4 silindirli turbo beslemeli direkt enjeksiyonlu benzinli motorla donatılıyor. Daimler ile iş birliği ile geliştirilen motoru bir marş motoru ve 12V lityum iyon batarya destekliyor.

Motor, satışa sunulduğu pazara bağlı olarak X-TRONIC otomatik şanzımanla 140 HP veya 160 HP veya manuel şanzımanla 140 HP olarak sunuluyor.

Yeni Austral’da kullanılan 12V Mild Hybrid teknolojisi, geliştirilmiş bir Stop & Start işlevi ve X-TRONIC versiyonlarında Sailing Stop işleviyle verimliliği destekliyor. Bu, özellikle fren anında enerjinin geri kazanılmasına yardımcı oluyor ve otomatik şanzımanda yavaşlarken motoru durduruyor. Tüm bunlar yakıt tüketimini ve emisyonları azaltırken aynı zamanda günlük kullanım konforunu da destekliyor.

Yeni Austral’daki 160 HP 12V Mild Hybrid motor, 1.600 ile 3.250 d/d aralığında 270 Nm maksimum tork kullanıma sunuyor ve karma çevrimde 6,2 lt/100 km yakıt tüketirken 136 gr/km’den CO2 emisyon değerlerine (Sertifika onayı bekleniyor) imza atıyor.

MULTI-SENSE ve 4CONTROL Advanced: heyecan dünyası

Yeni Austral’daki en yeni nesil MULTI-SENSE teknolojisi sayesinde, sürücüler sürüş modlarını ruh hallerine ve keyiflerine uyarlayabiliyor. Sayısız kişiselleştirme seçeneği, her seyahatin tamamen yeni bir deneyim olması anlamına geliyor.

OpenR ekranı ve direksiyon üzerinde bulunan yeni bir düğme ile erişilen ayarlar, sürüş özelliklerinden (direksiyon sertliği, motor ve şasi tepkisi vb.) iç mekan ambiyansına (iç aydınlatma, sıcaklık, gösterge paneli ekranı ve renk) kadar her şeyi kapsıyor. Önceden programlanmış üç mod (Eko, Konfor ve Spor), daha fazla yakıt verimliliği, sık karşılaşılan sürüş koşullarına uyarlanmış sürüş davranışı veya seçilen moda bağlı olarak daha enerjik bir sürüş olmak üzere farklı sürüş özellikleri sunuyor. Dördüncü bir mod (Kişisel), her ayarın kontrolünü sürücüye bırakıyor. Gelişmiş Tutuş Paketi ‘Kar’ ve ‘Tüm yollar’ olmak üzere iki ek mod içeriyor. Sürücüler, manuel olarak veya sesli komut Google Asistan aracılığıyla her an modlar arasında geçiş yapabiliyor.

4CONTROL Advanced ve çok kollu arka aks ile donatılan yeni Austral, tekerleklerin dikey hareketini daha iyi yöneten sistem sayesinde tüm yol koşullarında yol tutuş ve konfor arasında benzersiz bir denge sunuyor.

Çok kollu arka akstaki yönlendirme sistemi ile arka tekerlekler ön tekerleklerin aksi yönünde maksimum 5° dönüyor. Diğer modellerden (önceden 3.5°) daha iyi olan yeni Austral 10,1 metre dönüş çapı ile rakipsiz bir değere ulaşıyor. Şehir içinde üstün manevra kabiliyeti ve çeviklik sunan yeni Austral, yüksek hızlı yollarda üstün üstün yol tutuş ve konfor sağlıyor. Viraj alırken (seçilen MULTI-SENSE ayarlarına bağlı olarak 50 km/s’den başlayarak), arka tekerlekler ön tekerleklerle aynı yönde 1°’ye kadar dönerek ekstra denge ve sakin bir sürüş deneyimi yaratıyor.

4CONTROL Advanced, MULTI-SENSE ayarlarıyla eşleştirildiğinde, daha da fazla duyum ve ek kişiselleştirme seçenekleriyle optimum yol tutuş sağlıyor. Sürücüler, beklentilerine uygun ince ayar yapmak için üç yerine artık 13 ayar arasından seçim yapabiliyor.

Akıllı ve proaktif sürüş yardımcıları

Yeni Renault Austral’da sunulan 32 adet sürüş yardımcısı, Sürüş, Park Etme ve Güvenlik olmak üzere üç kategoriye ayrılıyor.

  • Ön cama yansıtılan yeni nesil 9,3 inçlik yükseltilmiş gösterge ekranı (Head Up Display),
  • Otonom Sürüş Yardımcısı
  • Adaptif Cruise Control
  • Aktif Acil Fren Destek Sistemi
  • Aktif Şerit Takip Sistemi
  • 360° kamera, Eller Serbest Park Sistemi
  • Kör Nokta Uyarı sistemi
  • Arka Çapraz Trafik Uyarısı,
  • Matrix LED Vision far gibi işlevler ile sürüş güvenliğini ve konforunu geliştiriyor.

Pasif güvenlikte en iyi

Yeni Austral, geliştirilmiş pasif güvenlik ekipmanlarıyla sürücü, yolcular ve trafikteki herkes için en iyi koruma seviyesini sunuyor.

Tipik güvenlik özellikleri iyileştirildi ve yandan çarpışma durumunda sürücü ile ön yolcu arasına yeni bir hava yastığı eklendi.

Yeni Austral E-TECH Hibrit, kurtarma ekiplerinin yolculara hızlı ulaşmasına ve yardım sağlamasına yardımcı olmak için özel bir batarya erişim kapağı ve QR kodu ile donatıldı.

ARTIRILMIŞ SÜRÜŞ DENEYİMİ VE BAĞLANABİLİRLİK

Uyarlanabilir bilgi-eğlence sistemi OpenR Link, otomobili bir akıllı telefon kadar sezgisel hale getiriyor

Austral içerisinde yer alan OpenR ekranı zaman içinde gelişecek şekilde tasarlandı. Sorunsuz ve derinlemesine bir deneyim sağlayan sistem gelecekteki OpenR Link güncellemelerine uygun teknolojiyle donatılmış durumda. Bulut bağlantılı sistem, kablosuz olarak FOTA teknolojisi ile otomatik güncelleniyor.

OpenR Link multimedya sistemi; navigasyon için Google Haritalar, eller serbest yardım için Google Asistan ve uygulamalar için Google Play olmak üzere en iyi Google hizmetlerini ve uygulamalarını bir araya getiriyor.

OpenR Link, bir akıllı telefon gibi sezgisel ve kişiselleştirmesi kolay bir kullanım sunuyor.

Harman Kardon, yeni nesil premium ses sistemi

Yeni Austral ile Arkamys ses sistemine ek olarak, 60 yılı aşkın süredir otomotiv ses çözümlerinde lider olan Harman Kardon ortaklığında geliştirilen premium bir ses deneyimi sunuluyor. Renault ve Harman Kardon’un akustik mühendisleri, otomobile mükemmel bir şekilde entegre edilen premium bir ses sunmak için birlikte çalıştı.

Yeni teknolojiler

Renault’nun “Nouvelle Vague” teknolojili SUV modeli yeni Austral, bağlantılı, akıllı, uyarlanabilir ve esnek bir araç neslini bünyesinde barındırıyor. Bulut tabanlı harita verilerini kullanan yapay zeka ve ADAS, daha huzurlu bir sürüş deneyimine katkı sağlıyor.

Yeni Austral yeni bağlantılı bakım hizmeti sayesinde kullanıcılarının hayatını daha da kolaylaştırıyor.

My Renault platformuyla bağlantılı olarak çalışan sistem, uzaktan kontrol ve rehberlik için pratik çözümler sunuyor. Hem bireysel hem de profesyonel kullanıcılar, temel işlevleri kontrol etme veya belirli araç verilerine uzaktan erişim sağlama gibi çok çeşitli hizmetlerden yararlanabiliyor.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu