İşte karşınızda Volkswagen’in yeni logosu
Volkswagen, yeni logosunu tanıtmak için Frankfurt Otomobil Fuarı’nı tercih etti. Öncekine göre daha retro ve basit görünen Volkswagen’in yeni logosu, “daha net ve temel unsurlarına indirgenmiş” iki boyutlu bir tasarıma sahip.
Alman üretici, logonun oldukça değişken olduğunu belirtirken, dijital uygulamalar düşünülerek tasarlandığını açıkladı. Elektrikli modellere adım atan Volkswagen’in yeni araçlarında ışıklandırılmış logonun yer alacağını söyleyebiliriz.
Volkswagen, yeni logosunu Wolfsburg’daki ana binasının önünde görücüye çıkarmadan önce tanıtımı internet ortamında gerçekleştirdi. Şirket, bu çalışmanın ”dünya çapındaki en büyük projelerden biri” olduğunu belirtirken, logonun tüm dünyaya yayılmasının zaman alacağını açıkladı.
Volkswagen’in 154 farklı ülkede icraat gösterdiğini göz önünde bulundurursak, yeni logonun yayılmasının zaman alacağını kavramak daha kolay olacaktır. Dünya çapında yaklaşık 70.000 logoyu değiştirecek olan Volkswagen, yaklaşık 10.000 adet bayi ve servisinin logolarını değiştirmek zorunda kalacak. Bu konuda şimdiden çalışmalar başlamış olsa da, logonun tüm dünyada yerini almasının 2020 yılının ortalarını bulması bekleniyor.
Volkswagen’in yeni logosu oldukça basit görünse de, tasarımın değiştirilmesi süreci oldukça yoğun geçmiş. Volkswagen bünyesinden 19 ekibin çalıştığı projeye, dışarıdan ise 17 ajans dahil olmuş.
Volkswagen, bunun yanı sıra yeni ‘ses logosunu’ da tanıttı. Şirket, yeni ses logosunun “Volkswagen markasını hem araçlarda hem de iletişimde akustik anlamda ayırt edici hale getireceğini” ifade etti.
Yeni logonun geliştirilmesinde önemli bir rol oynayan Volkswagen’in baş tasarımcısı Klaus Bischoff, “Markanın yeni tasarım felsefesinde, e-mobilitenin heyecanlı sunumu için otantik bir iletişim platformu yarattık” diye konuştu.