2020 Audi RS7 Sportback Frankfurt’ta kendini gösterdi
2020 Audi RS7 Sportback dünya prömiyeri Frankfurt Otomobil Fuarı’nda gerçekleşti. Yeni performans canavarı adeta Sportback formunda bir RS6 Avant.
Yeni RS7 Sportback’in kaputunun altında Audi RS6 Avant‘tan tanıdığımız 48 voltluk elektrik sistemiyle desteklenmiş 4.0 litrelik çift turbo beslemeli V8 motor yatıyor. 600 beygir güç ve 800 Nm tork sunan bu motor, Audi RS7 Sportback’in 100 km/s hıza 3.6 saniyede çıkmasını sağlıyor. Performanslı otomobilin son hızı ise 250 km/s olarak belirlenmiş.
Biraz daha fazla hız isteyen müşteriler Dynamic paketi ile aracın azami süratini 280 km/s’ye çıkarabiliyor. Bu rakamı yeterli görmeyenler için ise 305 km/s hıza olanak sağlayan Dynamic Plus paketi seçenekler arasındaki yerini almış durumda.
Audi, 48 voltluk sistemin 12 kW’a kadar güç üretebildiğini belirtirken, 55 ile 160 km/s hız aralığında duruma göre gücü kesip lityum-iyon bataryaları doldurduğunu ya da motoru kapatarak aracın süzülmesine izin verdiğini söyledi. Sürücü, gaza bastığında ise kayış alternatörü çift turbo beslemeli V8’i tekrar harekete geçiriyor.
Hem performanslı hem verimli motor
Performansın yanı sıra verimlilik de ön plana alınarak tasarlanan motor, sürüş koşullarına göre 2,3,5 ve 8. silindirleri devre dışı bırakabiliyor. Gücünü 8 ileri şanzımanla dört tekere birden aktarabilen sistem çoğu zaman 40:60 oranında bir dağılıma sahip. Ancak duruma göre gücün %70’i ön tekerleklere iletilebilirken, ihtiyaç anında arka tekerleklere ise %85 oranında güç aktarılabiliyor.
2020 Audi RS7 Sportback, standart olarak otomatik seviye kontrolü içeren ve üç farklı moda ayarlanabilen adaptif havalı süspansiyon ile sunuluyor. Normal modda A7 Sportback’e göre 20 mm daha alçak bir sürüş pozisyonuna sahip olan RS7 Sportback, 120 km/s’nin üzerine çıkıldığında ise 10 mm daha alçalıyor. Lift modu devreye girdiğinde ise aracın yüksekliği 20 mm artıyor.
Otomobilin yol tutuş kabiliyetlerini arttırmak için müşteriler, dinamik dört tekerlekten yönlendirme sistemini seçebilecekler. Bu güçlü aracı durdurmak için ise Audi önde 420 mm, arkada 370 mm’lik disklere yer vermiş. Ön disklerin boyutunu 440 mm’ye çıkaran seramik frenler de yine opsiyon listesinde yer alıyor.
İç mekanda ise A7 ailesindeki tanıdık görüntü bizleri karşılıyor. Alüminyum ites kulakçıkları ve pedalların yanı sıra delikli deri ile kaplanmış RS spor direksiyon ve RS modellerine özel ekranlar ile RS7 Sportback kardeşlerinden ayrılmış. Etrafa yayılan RS7 logoları ise sürücüsüne özel bir modelde olduğunu hatırlatıyor.
2020 Audi RS7 Sportback’in 2019 yılının sonunda Avrupa’daki bayilerdeki yerini almasını bekliyoruz. Alman üretici, 2020 RS7 Sportback’in fiyat etiketini ise henüz açıklamadı.