Tamaman elektrikli 2022 Renault Megane E-Tech tanıtıldı

Renault, 2021 IAA Mobility Fuarı’nda elektrikli Mégane E-Tech modelini tanıttı. Geçtiğimiz yıl görücüye çıkan Megane eVision konsepti temel alınarak tasarlanan model, Renault’un yeni logosunu taşıyan ilk üretim modeli olarak da öne çıkıyor.

Renault Megane E-Tech, yüksek omuz çizgisi ve eğimli tavanı ile sportif bir görünüm ortaya koyuyor.

Yeni Renault Megane E-Tech, markanın CMF-EV platformu üzerinde yükseliyor. 4.21 metrelik uzunluğa, 1.78 metrelik genişliğe ve 1.5 metrelik yüksekliğe sahip olan araç, 2.7 metrelik dingil mesafesiyle de dikkat çekiyor.

Konsept otomobilin tasarımına sadık kalınarak ortaya çıkarılan Renault Megane E-Tech, yüksek omuz çizgisi ve eğimli tavanı ile sportif bir görünüm ortaya koyuyor. Elektrikli modelin ön bölümünde ince LED farlar parlak siyah bir şerit ile markanın yeni logosuna doğru uzanıyor. Fransız üreticinin artık imzası haline gelen C formlu LED gündüz farları da farklı bir yorum ile birlikte yine modelde kendisine yer bulmuş. Çift renkli ön tampon da yine dikkat çeken detaylar arasında. Arka bölümde de yine ince aydınlatma grubunu görüyoruz. LED bir şerit ile birbirine doğru uzanan stop lambaları, tıpkı ön bölümdeki gibi markanın logosunda buluşmuş. Megane E-Tech’in gömülü kapı kolları da gözümüzden kaçmadı.

Her ne kadar bir SUV gibi görünüyor olsa Megane E-Tech’in binek otomobillere benzer bir sürüş poziyonuna sahip olduğunu söyleyelim. Ayrıca içten yanmalı motora sahip olan kardeşlerine göre daha alçak bir ağırlık merkezine sahip. Aracın 50:50’lik ağırlık dağılım oranı da yine yol tutuş ve çeviklik konusunda katkı sağlıyor. Ağırlıktan bahsetmişken; çeşitli ağırlık tasarrufları sayesinde aracın en ağır versiyonu 1.624 kg seviyelerinde tutulmayı başarmış.

Renault’un CMF-EV platformu üzerinde yükselen ilk modeli olan Megane E-Tech, iki farklı güç seçeneğine sahip. Her iki versiyonda da tek elektrik motorlu düzene sahip olan araç, giriş seviyesinde 130 beygir güç ve 250 Nm tork üretebilecek. Daha fazla güç isteyenler için ise 218 beygir ve 300 Nm torka sahip versiyon sunuluyor. 100 km/s hıza 7.4 saniyede ulaşırken, maksimum sürat ise 160 km/s ile sınırlandırılmış.

Modelin LG imzalı yeni lityum iyon NMC bataryası 395 kg ağırlığında ve 110 mm yüksekliğiyle oldukça ince. İki farklı kapasiteye sahip olan batarya 40 kWh’lik versiyonda WLPT döngüsüne göre 299 km’ye kadar menzil sunabiliyor. 60 kWh’lik batarya tercih edildiğinde ise menzil 470 km seviyesine ulaşıyor. Yapılan açıklamaya göre 7,4 kW’lık bir wallbox kullanılarak 8 saatte 399 km’lik menzil elde etmek mümkün. 30 kW’lık bir hızlı şarj cihazı ise bu menzili sağlamak için sadece 30 dakikaya ihtiyaç duyuyor. Bunların yanı sıra 4 seviyeli rejeneratif fren sistemi ile menzili arttırmak mümkün.

Yeni modelde sunulan Multi-Sense sistemini kullanarak Eco, Comfort, Sport ve My Sense sürüş modları arasında seçim yapmak mümkün. Sürücünün ihtiyacına göre sunulan bu sürüş modları ile aracın menzilinin de önemli oranda değişebileceğini hatırlatalım. Renault ayrıca “Cacoon Effect Technology” ile yeni modellerinin sessiz ve premium bir sürüş sağladığını belirtiyor.

İç mekana geçtiğimizde ise markanın daha önceki konsept modellerinden hatırladığımız OpenR kokpit ile karşılaşıyoruz. 12,3 inçlik dijital gösterge paneli ile dikey olarak konumlandırılmış 12 inçlik bilgi-eğlence dokunmatik ekranı iç mekanda başrolü oynuyor. Oldukça minimalist ve fütüristik tasarlanan iç mekan, giriş seviyesinde ise daha küçük dokunmatik ekran ile birlikte etkisini yitirebilir. Düşük donanım seviyesinde ekran küçülse de Qualcomm Snapdragon işlemci ve Google servisleri ile birlikte çalışan Android Automotive Operating System baki kalıyor.

Megane E-Tech’de giriş ve orta seviyede kumaş kaplama yer alırken, üst seviyede ise suni TEP deri sunuluyor. Üst seviyede ayrıca Alcantara döşeme, tam LED ambiyans aydınlatması ve sarı renkli dikişler yer alıyor. Arkamy ses sistemi standart olarak sunulurken, 410W ve 9 ses kanallı premium Harman Kardon ses sistemi ise opsiyon listesindeki yerini almış durumda. Araç ayrıca, Seviye 2 sürüş, park etme ve güvenlik sistemleri olmak üzere 26 adede kadar sürücü asistanı sistemleri ile donatılabiliyor.

Elektrikli modellere özel olarak tasarlanmış platform sayesinde Mégane E-Tech, daha küçük dış boyutlarına rağmen diğer Megane modellerine benzer şekilde geniş bir iç mekan sunuyor. 440 litrelik bagaj hacmi sunan model ayrıca 30 litreye varan saklama alanlarıyla da oldukça iddialı.

Renault Mégane E-Tech, Renault Grubu’nun Kuzey Fransa’da bulunan “ElectriCity” tesislerinde üretilecek. 2022 yılının Şubat ayından itibaren ilk siparişleri alınacak olan modelin henüz fiyat etiketi ise açıklanmadı.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu