671 Beygirlik Mercedes-Benz AMG C63 E Performance!
Bir süredir karşımıza çıkacağını günü öngördüğümüz Mercedes-Benz AMG C63 E Performance ‘nin casus fotoğraflarını görüyorduk, ilk çıkışını ise geçen hafta düzenlenen Goodwood Hız Festivali’nde yaptı. Otomobil hâlâ AMG GT 63 SE Performance için kullanılan Mercedes-Benz baskısında kamufle edilmekte, ancak şimdiye kadar prototiplerde gördüğümüz kaplamalardan çok daha açıklayıcı. Bununla birlikte, görünen şey tam olarak: daha büyük hava girişleri, daha geniş bir gövde, daha büyük frenleri çerçeveleyen çok kollu jantlar, dikdörtgen dörtlü egzoz uçları ve daha agresif tampon tasarımları. Yine de bu otomobil ile ilgili en büyük detay, otomobil meraklılarının duymaktan üzüleceği haber olan, 4 litrelik V8 motorun yerini hibrit, turbo dört silindirli bir motora bırakacağı. 671 Beygir güç ve 750 Nm tork değeri sunacak olan yeni motor 4 litrelik V8’den 161 Beygir ve 50 Nm tork daha yüksek güç verileri sunmakta.
Daha hızlı, fakat daha sessiz
Bu gücün 470 beygiri, Mercedes’in “45 S” modellerinde bulunan M139 kodlu turbo şarjlı 2.0 litrelik sıralı dört silindir motorun değiştirilmiş bir versiyonu olan motordan gelirken, kalan 201 beygirlik güç ise arka aksa monte edilmiş bir elektrik motorundan gelmekte. Dört silindirli motor ayrıca eski V8’den 49 kilogram daha hafif, gücünü dokuz vitesli otomatik şanzıman ve Mercedes-Benz AMG C63 ‘ün 4MATIC+ performans dört çeker sistemi ile birleştirmekte. Bu yeni sıralı dört silindir motorun tek başına, eski sıralı olmayan V8 ile aynı gücü üretmesi, başlı başına büyük bir başarı ve gerçekten mühendislerin ne kadar çok emek verdiklerini göstermekte. Bunun yanında Mercedes-Benz , kullanıcıların bu ekstra dört silindirin kaybını unutmasına yardımcı olmak için daha yüksek performans değerleri sunmak istiyor.