Nissan Skyline GT-R ‘ın 50 yıllık başarı dolu tarihi
İlham alınarak üretilen 11 klasik otomobil
İlk olarak 1969 yılında Skyline serisinin bir üst modeli olarak üretimine başlanan Nissan GT-R ‘ın Japon tarihinde bu aracın önemli bir başarısı yer almakta. Bu başarısı ise Porsche gibi güçlü bir spor otomobili yenerek Japon motorsporları tarihine geçmiş olmasıdır. Araç 90’lı yıllardaki güçlü yapısından dolayı Japon halkı tarafından Godzilla olarak anılmaktadır. Yılların Nissan GT-R ‘da yarattığı değişime bir bakalım.
1. GT-R C10 (1969 – 1972)
İlk Nissan GT-R 1968 yılındaki Tokyo Otomobil Fuarında görücüye çıktı. 2.0 litrelik 160 beygir güç veren bir motora sahipti.
2. GT-R C110 (1973)
İlk jenerasyonda başarılı olunca bunun devamını getiren Nissan, 1972 yılında ilk gösterimini yaptı. Ancak 70’li yılların petrol krizi bu otomobili fena halde etkiledi. Ortalama 200 adet üretilen bu otomobil teknik olarak ilk jenerasyona çok yakın. Tasarımında ise farklılıklar göze çarpıyor ve Amerikan otomobili havası hemen farkediliyor.
3. GT-R R32 (1989 – 1994)
Nissan mühendisleri vazgeçmedi ve 1989’da üçüncü nesli bomba gibi çıkarttı. Tamamen yeni bir platform kullanılarak yapılan Nissan GT-R, 2.6 litre turboşarjlı motoruyla 276 beygir güç sunuyordu.
4. GT-R R33 (1995 – 1998)
Petrol krizinin ardından hala başarı yakaladığını gören Nissan, dördüncü neslinde RB26 kodlu motoru 280 beygir güç üretiyordu. Nürburgring pistinde elde ettiği başarı ise kendinden oldukça bahsettirdi.
5. GT-R R34 (1999–2002)
Çoğu insanın kalbinde Hızlı ve Öfkeli film serisi ile yer alan beşinci nesil Nissan GT-R büyük başarılara imza attı. RB26 kodlu motor bu sefer Nürburgring pistinde geliştirilen 450 beygir güç üreten versiyonuyla 300 km/s hıza çıkabilen bir canavar haline dönüştü.
6. GT-R R35 (2007 – …)
2006 yılında tanıtılan altıncı nesil GT-R, geçmişinin yüzünü kara çıkartmadı. Aerodinamik başarısı ile dillerden düşmedi ve 3.2 saniyelik 0’dan 100 km/s hızlanma değeri bunu açıkça gösterdi. 310 km/s fabrika çıkışı son sürat değeri olan GT-R, geçmişine sadık kalıyor. 2007’den beri çoğu süpersport modele kafa tutarak dengeleri değiştiriyor.
Fotoğrafların orijinal boyutları için tıklayın.