Ortadan motorlu 2020 Corvette C8 tanıtıldı
Uzun süren bekleyiş sona erdi ve 2020 Corvette C8 Stingray sonunda tanıtıldı. En çok merak edilen modellerden biri olan C8, ortadan motorlu yapısıyla yeni bir maceraya atılıyor.
Yeni modelin tasarımından başlayacak olursak, Corvette C8 beklendiği gibi geniş hava girişlerine sahip agresif bir ön yüze sahip. Üçgen formlu keskin hatlara sahip ön farlar da bu görünüme katkıda bulunuyor.
Eğimli bir ön cama sahip olan modelin aerodinamik yan etekleri ve hava girişleri aracın sportif görünümünü destekliyor. Corvette C8’in çıkıntılı tavanı ve geniş çamurlukları da oldukça dikkat çekiyor.
Arkaya doğru ilerlediğimizde yeni V8 motorunu ortaya koyan şeffaf ve havalandırmalı motor kapağı ile karşılaşıyoruz. Motorun arka bölüme taşınması ile birlikte kısıtlanan görüşü telafi etmek için ise motor kapağının üst bölümüne bir kamera eklenmiş.
Agresif tasarım arka bölümde de devam ediyor. Difüzör, spoyler ve dörtlü egzoz çıkışı da bu duruşu destekliyor. Stop lambalarına baktığımızda ise herkes gibi bize de Camaro modelini hatırlattı.
Chevrolet mühendisleri Corvette’in çıkarılabilir tavanını yeni nesilde korumayı başarmışlar. Motorun arka bölüme geçmesi ile birlikte aracın bagajı ön tarafa taşınırken bu bölüme kabin boy valiz ve bir bilgisayar çantası yerleştirilebiliyor.
Sürücü odaklı kokpit
Corvette C8’in kokpiti tamamen sürücü odaklı olarak tasarlanmış. Direksiyon simidinin hemen yanına yerleştirilen sürücüye dönük bilgi-eğlence ekranı da bu durumu kanıtlar nitelikte. Bu bilgi-eğlence ekranının boyutu ise henüz açıklanmadı ancak ekranın çözünürlüğünün yüksek olduğunu söyleyebiliriz.
Aracın iki kollu direksiyon simidi oldukça sportif görünüyor. Sürücünün performans ayarlarını yapabileceği ‘Z’ tuşuna da yer verilen direksiyonda ısıtma özelliği de sunulmuş. Direksiyon simidinin arkasında ise 12 inçlik dijital gösterge ekranını görüyoruz.
Karbon fiber ve alüminyum detaylarla süslenen iç mekan, kablosuz şarj ünitesi gibi teknolojilerle de günümüz ihtiyaçlarını karşılıyor. 10 hoparlöre sahip Bose ses sistemi ile birlikte sunulacak olan Corvette C8, istenildiği takdirde 14 hoparlöre ve çelik ızgaraya kavuşabilecek.
3 farklı koltuk seçeneği ile sunulacak olan Corvette C8, 6 farklı renk seçeneğine sahip olacak. Emniyet kemeri de yine 6 farklı renkle tercih edilebilecek.
Standart model Mulan derisine sahip GT1 koltuklarla birlikte geliyor. Bu koltukların konfor ile desteği bir arada sunacağı ifade edildi. GT2 koltuklar karbon fiber yapısı ile motorsporlarına göndermede bulunuyor. Bu koltuklarda Napa ve Mulan derilerine yer verilmiş. Son olarak, Competition Sport koltukları ise Napa derisine ve agresif desteklere sahip. Kurşun geçirmez yeleklerden esinlenerek tasarlanan dayanıklı ve hafif bir yapıya sahip olan koltuklar ısıtma ve havalandırma özelliklerine sahip olacak.
Sürüş yüksekliği oldukça alçak olan Corvette C8’de yükseltilebilir bir ön süspansiyona yer verilmş. 39 km/s’ye kadar olan hızlarda aracın ön bölümünün yüksekliğini 40 mm arttıran sistem, GPS koordinatlarıyla da otomatik olarak etkinleştirilebiliyor.
Corvette C8 497 beygir güç üretebilecek
Arkadan motorlu model, gücünü 6.2 litrelik LT2 V8 motordan alıyor. Giriş seviyesi model 497 beygir güç ve 630 Nm tork üretirken Z51 versiyonu 502 beygir güç ve 637 Nm torka sahip olacak.
Ne yazık ki bundan böyle Corvette manuel şanzımanla sunulmayacak. Bunun yerine 8 ileri çift kavramalı vites kutusuna yer verilen modelde güç arka tekerleklere iletilecek.
Yeni model, 0-96 km/s hızlanmasını 3 saniyenin altında tamamlayacacak. Bununla birlikte 765 beygir güç ve 969 Nm torka sahip C7 ZR1’in aynı hızlanmayı 2.85 saniyede tamamladığını hatırlatmakta fayda var. Tüm bu verileri göz önüne aldığımızda Chevrolet’in oldukça iyi bir iş başardığını söyleyebiliriz.
Sadece 1.530 kg olan Corvette C8’de ağırlığı azaltmak için mühendisler bolca alüminyum ve karbon fiber malzeme kullanmış. Chevrolet ayrıca ön ve arka bölümde fiberglass ve reçineden üretilen özel bir maddeye yer vermiş. Marka, bu malzemenin suyun üzerinde yüzecek kadar hafif olduğunu iddia ediyor.
Ağırlık tasarrufu önlemlerinin yanı sıra model, 15.7: 1 oranında geliştirilmiş süspansiyon ve güncellenmiş direksiyon sistemi sayesinde her zamankinden daha dinamik olacak. Corvette C8 ayrıca Michelin Pilot Sport ALS lastiklerine sarılmış 19 ve 20 inç jantlarla donatılmış. Bu performanslı otomobili durduma görevi ise önde 321 mm arkada 339 mm’lik disklere sahip Brembo fren sistemine verilmiş.
Aracın Z51 Performans Paketi’nde ise daha sportif bir süspansiyon, iyileştirilmiş bir soğutma sistemi ve yüksek performanslı bir egzoz sistemi yer alıyor. Ayrıca yeni bir aks oranına sahip olacak olan versiyonda Michelin Plot Sport 4S lastikleri kullanılmış. Bunların dışında aracın fren diskleri ise 345 mm ve 350 mm’ye ulaşmış.
2020 Corvette C8 Stingray, markanın Kentucky’deki Bowling Green Assembly Tesisi’nde üretilecek. Yeni modelin ABD fiyatı ise 60.000 Dolar olarak açıklandı.