Peugeot 3008 İncelemesi
Peugeot, 3008 modelinin segmentini değiştirmesinin ardından bir çok kullanıcının dikkatini çekti. Markanın dönüm noktası olan bu hareket ve sonrasında gelecek yeni modeller ile markanın yeni tasarım anlayışını yansıtan çizgiler barındıran 3008 bambaşka ve çok daha büyük bir kitleye hitap etmeye başladı. Ülkemizde 1.2 litre 3 silindir turbo benzinli, 1.6 litre turbo benzinli ve tek dizel seçenek olarak yine 1.6 litre turbo dizel ünite ilesatılan 3008’in 120 beygir güç ve 300 Nm tork üreten dizel motorlu versiyonu uzun bir süre test konuğumuz oldu. Bu sürede hem şehir içi kullanımını hem de uzun yol kullanımını detaylıca deneyimleme şansı bulabildik. Bu izlenimleri sizlere yazının ilerleyen kısımlarında detaylıca aktaracağız ancak öncelikle 3008’in tasarım özelliklerinden bahsederek başlayalım. Genel hatlarıyla SUV tarifine uyan 3008, keskin çizgileri ve kendine has detaylarıyla bu gruptan biraz ayrılıyor. Keskin ön farlar ve güçlü duran ızgaraya eşlik eden tampon çizgileri aynen devam ettiriyor. Sis farı ve ızgaradaki krom detaylar şık bir görünüm sağlarken tamponun alt kısmındaki farklı renkte koruma panelleri SUV’ların sağlam duruşuna göz kırpıyor. Arka tarafta biraz daha sert bir tasarıma sahip olan modelin stoplarında ki siyah zemin, bagajın bir kısmında da devam ediyor. Aslan pençesi formunda stoplar 3008’de sportif fransız ruhundan bazı şeyler olduğunun göstergesi.
Yenilikçi ve teknolojik özellikleri ile 3008 işinizi kolaylaştırmak istiyor.
Kabine geçtiğimizde bu anlamda gerçekten çığır açan i-Cockpit bizi karşılıyor. 3008’in kabini günümüz standartlarını karşılamayı başarıyor. Otomobilde; ısıtmalı ön koltuklar, panoramik cam tavan ve 8 inç boyuta sahip olan multimedya sistemi gibi özellikler mevcut. Bahsettiklerimiz her ne kadar bir çok modelde artık yer almaya başlamış olsa bile bu özellikleri sunamayan rakiplerin olduğu da bir gerçek. Tuşlar ve multimedya ekranı adeta size göre konumlandırılmış ve kullanırken hiç zorluk çekmiyorsunuz. Tuşlar oldukça ergonomik. Sürüş sırasında dikkatinizi dağıtmadan sistemi kullanmanıza olanak sağlıyor. Dilerseniz orta ekrandaki otomobille ilgili tüm bilgileri ve navigasyonu direkt olarak gösterge ekranına yansıtabiliyorsunuz ve böylece tüm dikkatinizi yola verebiliyorsunuz.Tüm donanım seviyelerinde standart olarak sunulan dijital gösterge paneli ise yine Peugeot’nun segmente getirdiği büyük yeniliklerden biri. Kabinde kullanılan malzemeler gerçekten çok çeşitli ve doğru yerde doğru malzemenin kullanılmış oluşu ile premium bir his yaşatıyor. Malzeme kalitesi gayet iyi olduğundan içeride herhangi bir trim sesi yok.
Uzun bir süre vakit geçirdiğimiz otomobil ile biz de yaklaşık 6000 km’lik yol katettik. Hem şehir içi hem de şehir dışı olmak üzere farklı yol şartlarında kullandığımız model, sürüş dinamikleri ile kullanıcısını tatmin etmeyi başarıyor. Süspansiyon sertliği yoldaki kusurları başarılı bir şekilde sönümlüyor fakat iş sert kasislerin üzerinden geçmeye gelince, 19 inç boyutundaki jantların da etkisiyle otomobilin içerisinde bir miktar fazla sarsılabilirsiniz. Ayrıca bu boyuttaki jantlar ince yanaklı lastikler ile beraber geldiği için bozuk yollara girerken iki kere düşünmenize neden olacaktır. 6 ileri otomatik şanzıman, motor ile uyum içerisinde çalışıyor. Çoğu zaman doğru hızlarda ve doğru viteslerde yol alıyorsunuz.
TEKNİK ÖZELLİKLER
1560 cc, sıralı 4 silindir, benzinli, dört çeker, 120 bg, 300Nm
4.2 lt/100 km, 114 gr/km
0-100 km/s 11.6 sn, 185 km/s
1315 kg