KİA Sorento İncelemesi

Türkiye’de en çok tercih edilen ve kasa tipi olan sedan otomobillerin tahtı yavaş yavaş SUV otomobiller tarafından ele geçirilmeye başlanıyor. Daha fazla teknoloji, konfor, premium hissiyat ile kullanıcılar artık SUV otomobillere yönelmeye başladı. SUV pazarında kendine yer ayırmayı hedefleyen Kia , Sorento modeli ile pazara ciddi bir giriş yapıyor.

Genel Bakış:

2002 yılında karşımıza çıkan ilk nesli ile ülkemizde güzel bir pazar yakalayan Kia Sorento, kullanıcıların Kia markasını ülkemizde daha çok tercih etme sebeplerinden biri olmuştu. Kia son yıllarda hibrit otomobillere verdiği yoğun yönelimi ile ülkemizde hibrit otomobil tercihi yapacak kişilerin araştırdığı markalardan biri oldu. 4. nesli ile karşımıza çıkan Kia Sorento kullanıcıları büyülemeye hazır görünüyor. Bambaşka bir otomobile dönüşen tasarımı, yeni performanslı ve ekonomik motoru ve premium hissiyatı ile kullanıcılar ile yaşadığı ilk tanışmasında onları büyüleyeceğinden eminim. Tek paket ve motor seçeneği ile sunulan bu büyük cüssenin ve keskin tasarımın ardında ne var gelin hep birlikte inceleyecelim.

Dış Tasarım:

Kia Sorento büyük bir cüsseye sahip fakat keskin ve küt tasarım kimliği sayesinde otomobil olduğundan daha büyük gözüküyor. Tabii bu olduğundan büyük gözükmesinin tasarımda yapılan ufak dokunuşların etkisi büyük. Ön tamponun otomobilden ileride durması, yan tasarımın tavana kadar küt, düz bir şekilde çıkması gibi detaylar otomobilin heybetli durmasını sağlıyor.

Tasarım detayları ile büyüyen otomobil!

Ön tarafa geldiğimizde Kia bu premium tasarım kimliğine uygun sade ve şık bir görüntü yakalamış. 3 parçalı ön far grubu ön tasarım kimliğini tamamlayan parçalardan biri kesinlikle. Otomobilin dış hatlarını takip eden ve onun şekline göre yapılmış ön ızgara göze hitap etmeyi başarmış. Krom detaylar ile süslendirilen ön taraf 2 renk gibi gözükerek kullanıcıların dikkatini çekiyor. Yeni logonun da otomobile uyumu muazzam. Uzun motor kaputu düz ama 3 ayrı hat ve kaslı yapısı sayesinde ön taraftaki o agresif bakışın tamamlayıcısı niteliğinde.

Yollarda kendini belli eden ön tasarım!

Otomobile yan açıdan baktığımızda tekrardan ne kadar büyük bir cüsseye sahip olduğunu fark ediyoruz. Kapı altlarında, cam çerçevelerinde kullanılan krom detaylar çift renk algısını güçlendirirken aynı zamanda otomobilin jant rengi ile bir uyum yakalamış. Küt tasarım kimliğinin daha belirgin olarak hissedildiği yan bakış açısında, daha önceden bahsettiğimiz otomobilden önde duran ön tampon burda daha belirgin belli oluyor ve gerçekten otomobilin cüssesinin belli olmasında rolü büyük. 19inç büyüklüğündeki alüminyum alaşımlı jantlar görünüm olarak otomobile küçük kalmış. Tabii ki konfor için bu boyut böyle bir otomobilde ideal. Arka tasarıma geçtiğimizde, yeni Kia logosu gerçekten başarılı. Büyük harflerle bagajın alt kısmına modelin adı yazılmış. Fakat tabii ki bu tarz tasarım konuları göreceli olsa da sade bir şekilde daha şık ve premium bir görünüm yakalanabilirdi. küt tasarımın ve genişliğinin daha belirgin olarak hissedildiği arka tarafta dik olarak konumlandırılan LED aydınlatma özelliğine sahip stoplar otomobilin bir arka kimliğe sahip olmasını sağlamış. Difüzör de kullanılan krom detaylar otomobilin genel tasarım kimliğini tamamlayan ögelerden biri.

İç Tasarım ve Multimedya:

Premium hissiyat, işlevsel teknoloji!

Aslında kullanıcıları en çok cezbeden ve bir otomobilin sahibi olma arzusunu en çok hissettiği yerlerden biri olan sürücü koltuğuna geçtiğimizde, bizi yenilenen ön konsol karşılıyor. Gayet ferah ve sürücü odaklı olan bu kokpit tasarımı, tamamen dijital olan bir göstergeye sahip farklı temalara sahip olmayan bu panel sadece modlar arasında yapılan değişikliklerde renk değişimi ile kullanıcıya hitap ediyor. Otomobilin tahrik değerlerini, multimedya kontrolünü, elektrik motorunun batarya düzeyini ve tahrik verisini, 4 çeker sistemin hangi tekere ne kadar güç verdiği gibi sürücüye istediği her bilgiyi yola olan dikkatini dağıtmadan sunmakta. Multimedya ekranına geçtiğimizde kolay bir arayüz ile kullanıcının isteklerini dikkati dağılmadan yapmasını sağlıyor. Aynı zamanda ekranın yanlarına koyduğu kısayol tuşları ile en çok kullanılan bazı arayüzlerin daha hızlı bir şekilde açılmasını sağlıyor. Ne kadar teknolojiyi sevsek ve bu tarafa doğru hızlı bir şekilde yol alsakta fiziksel tuşların eksikliğini hala yaşamaktayız. Bu yüzden böyle teknolojilerin yanında fiziksel alternatif sunulması gerçekten güzel.

Multimedya ekranının altında sunulan klima paneli bir bilgilendirme ekranına sahip gayet şık konumlandırılmış olan panel kullanıcının otomobili sürerken rahat bir şekilde kullanım yapabileceği tarzda. Ön konsolu incelemeye devam ederken rahat koltukları, kaliteli ve premium iç mekan tasarımı sayesinde ferah bir alana sahip. Ön tarafta seyahat eden yolcular için koltuk ısıtma ve soğutma mevcut. Fakat burda koltuk soğutma ile ilgili bir detay vermek istiyorum aslında bu özelliğe koltuk havalandırma diyebiliriz. Sizi serinletmiyor ama ferahlamanızı sağlıyor sadece sıcak havalarda terlemenin önüne geçiyor. Soğuk bir hissiyat yaşamıyorsunuz.

Otomobilin her alanı premium kalitede!

Arka tarafa geçtiğimizde önde sunduğu premium tasarımın ve kalitenin aynısını sunan Kia Sorento, arka yolcuları da düşünmüş ve koltuk ısıtmayı arka tarafta da sunmuş. Gayet ferah ve geniş bir yaşam alanının sunulduğu arka koltuklarda baş ve diz mesafesi için bir aralık vermek pek doğru değil. Çünkü gerçekten burada sıkışmayacaksınız. Ortada bulunan şaft tünelinin ise gayet alçak ve küçük olmasından dolayı 3 kişilik seyahatlerde sıkışık bir yolculukta önlenmiş. Otomobilin yaptığı bir diğer sürpriz ise arka taraftaki koltuklar evet otomobil aslında 7 kişilik! Arka tarafta sunulan koltuklar tabii ki biraz dar bir alana ve genişliğe sahip fakat Kia 6. ve 7. kişiler için arka tarafta bir klima panelide sunmuş. Bagaj alanına geçtiğimizde ise kullanıcıyı sevindirecek bir tasarım ile gayet büyük bir yükleme alanı ile karşılaşıyoruz. Koltuklar açıkken 174 Litrelik alan ile koltuklar yattığında en fazla 1996 Litrelik bagaj alanına sahip.

Motor, Performans ve Sürüş İzlenimi:

1.6 Litrelik içten yanmalı motor ve 1.50 kWh batarya kapasitesine sahip elektrikli motor kombinasyonunda sunulan otomobil. Tek donanım paketi ve tek motor paketi ile sunulmakta. Bu kombinasyon ile 230 Beygir ve 350 Nm tork değeri sunan model. Sadece elektrik motorunu ile haraket edebiliyor ve yavaş bir şekilde olsa bile 60 km/saat hızlarına çıkabiliyor. Elektrik motoru ise 60 Beygir güç ve 264 Nm tork değeri sunmakta. 2006 Kilogram boş ağırlık karşısında performans olarak başarılı bir tutum sergileyen motor, konu ekonomi olduğunda ise yüzleri güldürmeye devam ediyor. Elektrikli motor sayesinde yoğun İstanbul trafiğini içten yanmalı motorun çalışmasına gerek kalmadan atlayabiliyorsunuz. Hatta “yeditepe” olarak adlandırılan şehrimizin yokuşlarını yavaş hızlarda olsa bile elektrik motoru ile geçebiliyorsunuz. Bu durum size yakıtta muazzam değerler yakalamanızı sağlıyor. İstanbul içinde yoğun trafik ve otoban süratleri ile yaptığımız karma testimiz boyunca 7.1 litrelik bir tüketim değerine ulaştık.

Bu ağırlık ile 7 Litre ortalama tüketim!

Büyük cüsse ve ağır bir SUV otomobili yolda tutmakta gerçekten zor. Otobanda ve sehir içi süratlerinde sanki bir binek otomobili hissiyatı veren model yolda çizgisini bozmadan ilerlemekte başarılı. Ağırlık transferlerinde yana yatma eğilimi göstermeyen otomobil sert süspansiyonlarının artısını burda topluyor. Fakat bu sert süspansiyonlar konforu azaltmış. Kısa aralıklarda çalışan süspansiyon bozuk yolları daha çok hissetmemizi sağlıyor. Böylesine premium bir otomobilde daha konfor odaklı süspansiyon görmek isterdik açıkcası. AWD olması ve elektrik motoru sayesinde ise büyük cüssesinin üstesinden çıkarak ara hızlanmalarda gayet atik ve sürücüye güven vermekte.

Teknik Detaylar:

  • Model: Kia Sorento
  • Motor Tipi: Benzin/Elektrik
  • Motor Hacmi: 1598 cc 1.6 Litre
  • Silindir Sayısı: Sıralı 4 silindir
  • Beygir Gücü: 230 HP @5500 rpm
  • Tork Gücü: 350 Nm @1500 – @4500 rpm
  • Elektrikli Motor Beygir: 60 HP @1600- 2000 rpm
  • Elektrikli Motor Tork: 260 Nm @0-1600 rpm
  • Depo Kapasitesi: 67 Litre
  • 0-100: 8.6 saniye
  • Maksimum Hız: 193 Km/s
  • Ortalama Yakıt Tüketimi: 6.1 Litre
  • Uzunluk: 4910 mm
  • Genişlik: 1900 mm
  • Yükseklik: 1695 mm
  • Dingil mesafesi: 2815 mm 
  • Ağırlık: 2006 Kilogram
  • Bagaj Hacmi: 608-1996 Litre
  • Lastik Ebat: 235 / 55 R19

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Başa dön tuşu