Renault gözünü Nürburgring’e dikti: Megane RS Trophy

Renault Megane RS’in ardından Nürburgring önden çekişliler tur rekoru için modelin Trophy versiyonunu beklemeye koyulmuştuk. Neyse ki bu bekleyiş uzun sürmedi ve Fransız marka sonunda Megane RS Trophy’nin de üzerindeki örtüleri kaldırdı.

Liquid Sarı rengiyle hemen her yerden farkedilebilen Trophy, F1 tarzı ön splitter’ı ile dikkatleri üzerine çekmeyi başarıyor

Torsen mekanik sınırlı kaymalı diferansiyel ve daha sert süspansiyonlara ev sahipliği yapan Cup şasi üzerinde yükselen Trophy’de hafif alaşım jantlar ve yüksek performanslı Bridgestone lastiklere yer verilmiş. Alpine A110 modelinden de tanıdığımız 1.8 litrelik 4 silindirli turbo benzinli motorun gücü Megane RS Trophy için 300 beygir ve 400 Nm torka çıkarılmış. Performanslı model çift kavramalı şanzımanla tercih edildiğinde ise torku 420 Nm’ye ulaşıyor.

Turbo beslemenin ve egzoz sisteminin geliştirilmesi ile birlikte standart Renault Megane RS’e göre 20 beygirlik güç ve 30 Nm’lik artışın sağlandığı Trophy, 0.1 saniye iyileşme ile 5.7 saniyede 0’dan 100 km/s hıza ulaşabiliyor.

Liquid Sarı rengiyle hemen her yerden farkedilebilen Trophy, F1 tarzı ön splitter’ı ile dikkatleri üzerine çekmeyi başarıyor. Müşteriler ayrıca araçlarını kova tipi Recaro yarış koltuklarıyla da tercih edebilecekler. Sürüş deneyiminin daha üst seviyeye çıkması için bu koltuklar 20 mm daha alçak konumlandırılmış.

Standart Renault Megane RS’te opsiyonel olarak sunulan 4Control, Trophy’de standart olarak sunulacak. Düşük hızlarda aracın arka tekerleklerinin önler ile ters yönde çalışmasını sağlayan bu sistem yüksek hızlara geçildiğinde ise tekerlekleri aynı yönde döndürerek daha hızlı yön değişimlerine olanak sunuyor.

Yeni Renault Megane RS Trophy’nin gelişimi için Fransız otomobil üreticisi F1 sürücüsü ve Renaultsport büyükelçisi Nico Hulkenberg ile birlikte çalışılmış.

Hulkenberg, “Geçen yıldan beri Megane RS geliştirme sürecine dahil oldum ve ailede daha da sportif bir versiyon görmekten çok memnunum.” diye konuşurken “Renault Megane RS Trophy’nin yeni özelliklerinin her biri daha büyük bir spor performansı ve hissi veriyor. Lastiklerin daha fazla güç ve daha iyi kavramanın yanında gelişmiş frenleme sisteminden de yararlandığı çok açık. Yeni koltukların sunduğu hissi de çok beğendim: spor sürüşü için sağladıkları destek mükemmel. ” sözleriyle Trophy’ye olan güvenini dile getirdi.

Renault, yeni Megane RS Trophy için siparişleri önümüzdeki sonbahardan itibaren almaya başlayacak. Siparişlerin sahiplerine ulaşmasının ise kış aylarınını bulacağı tahmin ediliyor.

İlerleyen aylarda Megane RS Trophy’yi Honda Civic Type R’nin Nürburgring önden çekişli araçlar tur rekorunu kırmak için de piste çıkmasını bekliyoruz. Rekoru kırmak için Type R’nin 7 dakika 43.8 saniyelik süresinin üzerine çıkması gereken Trophy’nin bunu başarıp başaramayacağını hep birlikte göreceğiz.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu