Dacia Duster İncelemesi
Türkiye’de sıkı bir kullanıcı kitlesine sahip olan ve oldukça tanınan Duster ile birlikteyiz. Bir önceki nesline göre en belirgin değişiklik ön ve arkada yapılmış. Gündüz farları ile güncel bir hale bürünmüş. Değişen stoplar arka tarafa hareketlilik getirmiş ve değişen aynalar tasarımsal olarak Duster’ı daha iyi bir noktaya götürmüş.
İçeride ise ön kokpit kullanışlılık için tasarlanmış. Prestige donanım seviyesine sahip Duster, Vizyo paket ile donanımlarını en üst haline getiriyor. Gelenek haline gelmiş direksiyon arkası multimedya kontrol ünitesini kullanışlı ve alışmak çok kolay. Dacia Media NAV Multimedya sistemi ses kalitesi olarak çoğu kullanıcısını mutlu edecek kadar iyi. Apple Car Play ya da Android Auto sunulmuyor ama bluetooth bağlantısı kolay yapılabiliyor. 360 derece kamera sistemi ise şehir içinde kolaylık sağlıyor. Arka koltuklarda baş ve diz mesafesi yeteri kadar var ve 411 litrelik bagaj hacmi bekleneni karşılıyor. Ayrıca opsiyon olan Dacia Kart Sistemi ile anahtarsız giriş ve start&stop sunuluyor.
1.5 dCi motora sahip Duster’ın yumuşak gaz tepkileri sürüşünüzü ekonomik bir stile yönlendiriyor. 6 ileri manuel şanzıman arazi şartlarına göre kısa oranlı ayarlanmış. Bu durum şehir içi trafikte fazla vites değiştirmenize sebep oluyor. Frenler kuru zeminde yeterli ancak ıslak zeminde panik fren yapıldığında arka frenlerin kampana olduğunu hissettiriyor. Elektrik destekli direksiyonun yumuşak tavırları şehir içi manevralarda kolaylık sağlıyor fakat otoyol süratlerinde biraz hafif kalabiliyor. Performanslı kullanımdan çok hoşlanmayan Duster ile şehir içinde test süresi boyunca 5.8 lt/100 km tüketim değerine ulaştık.
Fiyat / performans oranında iyi olan Duster, eski neslinde olduğu gibi görev adamı olmaya devam ediyor. Sunduğu ekonomi ve kullanışlılık ile sınıfında ilk sıralarda olmaya devam edeceğini söylüyor.
TEKNİK ÖZELLİKLER
1461 CC, SIRALI 4 SİLİNDİR, 4×4, 110 BG, 260 NM
4.7 LT/100 KM, 123 GR/KM
0-100 KM/S 12.4 SN, 169 KM/S
1320 KG