İkonik MINI nasıl ortaya çıktı?

Mini, ilk olarak 1959 Ağustos’unda Morris Mini Minor adı ile yollara çıktı.  Farklı tasarımı ve inanılmaz kompakt boyutları ile küçük otomobil konusunda bir devrim yarattı ve tarihteki en çok satan İngiliz otomobili oldu.

Mini’nin yaratcısı Sir Alec Issigonis Longbrge’deki ofisinde

MINI projesinin arkasında ise tasarımcı Alec Issigonis vardı. 1906 yılında dünyaya gelen başarılı tasarımcı, Morris Minor üzerinde de çalışmıştı. Ancak 1955 yılına geldiğimizde, British Motor Company(BMC) tarafından yeni bir model ailesi tasarlamak üzerine işe alındı.

Metal levhalar, üretim bandında press makineleri yardımıyla gövde panelleri haline geliyor.

O dönemlerde meydana gelen Süveyş Krizi nedeniyle ortaya çıkan yakıt sıkıntısı motorların daha küçük ve ekonomik olmasının önemini arttırdı. Bu fotoğrafta da aracın ilk olarak üretildiği Longbridge’deki üretim hattını görüyoruz.

MINI şekillenmeye başlıyor; gövde panelleri kaynaklanıyr.

Efsanevi model 1961 yılından sonra Austin Mini olarak anılmaya başladı. 8 yıl sonra ise Mini kendi başına bir marka halini aldı.

Gövde panelleri monte edilmeye başlanıyor.

Issıgonis, MINI için ilk tasarım taslağını aslında İsviçre’de bir peçeteye çizmiş. Bir peçeteyle başlayan tasarım ise daha sonra efsaneleşecek bir otomobile dönüşüş.

Gövde elemanları üretim  hattına geçmeyi bekliyor.

Yarış pilotu Stirling Moss, iddiaya göre pazar gazetesi için Mini’yi test ederken fazla hız yaptığı için bir yıl süreyle trafikten menedilmiş.

Gövde panellerine nokta kaynak uygulanıyor

Söylentilere göre Issigonis, kapıdaki yükleme alanlarını bir şişe cin ve birkaç tonik tutmak için tasarlamış. Daha önceki bazı modellerde ise, isteğe bağlı ekstra hasır piknik sepeti sunuluyormuş.

MINI şekil almaya başlıyor; gövde panelleri kaynaklanmış.

Peki bir Mini’nin içine kaç kişi sığabilir hiç düşündünüz mü? Biz de inanamadık ama bu sayının 28 olduğunu öğrendik.

Motor montaj hattında çalışan işçiler

Mini ile kaza yapıp hayata veda eden en ünlü isim ise Marc Bolan oldu. Ünlü İngiliz şarkıcı ve söz yazarı sevgilisinin 1275 GT’si ile yaptığı kazada hayata gözlerini yummuştu.

Gövde panelleri boya aşamasında

MINI’nin geçtiğimiz yıllar boyunca birçok ünlü tarafından tercih edildi. Beatles grubunun tüm üyeleri MINI Cooper sahibiydi. Kevin Spacey ise üretilen son orijinal MINI Cooper için 130.000 Dolar ödemiş.

Üretim hattının döşeme alanında çalışan kadın işçiler

Yıllar geçtikçe gittikçe ikonlaşan aracın uzaktan kumandalı modelleri 2012 Londra Olimpiyatları’nda atletlerin cirit, çekiç, gülle ve disklerini taşıyarak sempati kazanmaya devam etti.

Ön aks ve motor üretim bandında MINI’ye monte ediliyor

Diğer markaların aksine MINI çok fazla isim değişikliğine uğradı. İngiliz üreticinin sık sık el değiştirmesi buna neden oldu; Austin MINI, Morris MINI ve Rover MINI bunun örnekleri.

Motor ve vites kutusu üretim bandının sonunda teste tâbi tutuluyor

Geçen yıllar boyunca, MINI’nin ismi ve motoru birçok kez değişirken aracın tasarımında da kapsamlı değişiklikler olsa da temel karakteri ve düzeni aynı kaldı. MINI’nin orijinal iki kapılı modelinin en zamansız tasarımlardan birine sahip olduğunu söyleyebiliriz.

Üretim bandının ardından suya dayanıklılık testleri yapılıyor

MINI’nin yeni nesillerinin 1959 yılının tasarım çizgilerini hala barındırıyor olması orijinal modelin ne kadar sevildiğinin ve saygı gösterildiğinin de bir kanıtı niteliğinde. 1969 yılında Kraliçe tarafında şövalye ilan edilen Sir Alec Issigonis’e buradan bir kez daha teşekkür ediyoruz.

Teslimat hazır: Tamamlanmış MINI’ler bayilere teslim edilmek üzere nakil aracına yükleniyor

MINI’nin mirası günümüzde de devam ediyor. Anavatanında yaklaşık 500 MINI fan kulübü bulunurken, dünyanın geri kalanında da 250’den fazla kulüp bu mirası devam ettiriyor. Yakın zamanda yapılan oylamada MINI’nin İngiltere’de en çok sevilen otomobil seçilmesi de bu durumun bir diğer kanıtı.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu