Toyota Corolla Hybrid İncelemesi
Yeni nesliyle bambaşka bir hale bürünen Corolla, teknolojik açıdan beklenen her şeyi artık veriyor. Teknolojinin geldiği son noktayla birlikte elektriğe dönüş yavaş yavaş başlıyor. Bir geçiş dönemi olan bu hibrit motorlar, gelecek dönemde yerini tamamen elektrik motorlara bırakacak.
Geçmişteki hiç bir Toyota modeline benzemeyen Corolla, iddialı bir tasarımla piyasaya girdi. LED farlar ve genel hatları ile dikkat çeken Corolla’nın fotoğraflardan daha güzel olduğunu söyleyebilirim. İç mekanına bakıldığında ortada duran multimedya ekranı göze çarpıyor. Güncel rakiplerinin tasarım olarak biraz gerisinde kaldığını söyleyebileceğim bu ekran, sürüş bilgilerine de ulaşabileceğiniz bütün fonksiyonları sunuyor. Göstergede analog bir devir saati ve TFT ekran bulunuyor. Klima kontrol ünitesinin hemen altında yer alan kablosuz şarj alanı gayet kullanışlı bir konumda. Plastik aksamlar ise Toyota’nın alışılagelmiş sağlamlık öncelikli standartlarının üstüne premium görünecek kaplamalar ile donatılmış. Ön koltuklar oldukça rahat ve konforlu bir yolculuk sunacak kadar sizi kavrıyor. Ancak arka koltuklarda baş mesafesi biraz düşük. Bunun nedeni ise koltuğun altına konumlandırılmış bataryaların olması. Ayrıca arkada kol dayama ve havalandırma çıkışları var.
Diğer testlerimiz için tıklayın
Sürüş sırasında ilk harekette sessizlik garip bir deneyim sunuyor. Ancak elektrikte ilerlemek bir o kadar da keyif verici duruma geliyor. Hareket halinde elektrik modunda ilerlerken, otomobili dinlemek, neler yapacağını görmek istiyorsunuz. Elektrik motoru ve benzinli motor kombine olarak çalışıyor, hiçbir zaman yetersiz hissettirmiyor. 1.8 litre hacmindeki motor mümkün olduğu kadar yerini elektrik motoruna bırakıyor. Süspansiyon ve 17 inç opsiyonel jantlar birleştiğinde makul derecede konfor sunuyor. Yol ve lastik sesi olarak otoyol sürüşlerinde de rahatsız etmiyor. Test süresince 4.3 lt/100 km yakıt tüketim değeri yakaladık ve bu hibrit sistemin başarısını ortaya koyuyor.
Türkiye’de yılın otomobili Corolla Hybrid
Dünya’da en çok satılan otomobil olmanın getirdiği başarı serisine bu yıl Türkiye’de Yılın Otomobili ödülüne layık görülen Toyota Corolla Hybrid, başarısının arkasındaki hibrit sistemi görmek pek zor olmuyor.
TEKNİK ÖZELLİKLER
1798 CC, SIRALI 4 SİLİNDİR, ÖNDEN ÇEKİŞ, 121 BG, 142 NM
ELEKTRİK MOTORU: 53 KW, 163 NM
3.8 LT/100 KM, 87 GR/KM
0-100 KM/S 11 SN, 180 KM/S
1385 KG
Diğer Toyota modelleri için https://www.toyota.com.tr