2019 Fransa Grand Prix ’si için heyecan dorukta

Fransa Grand Prix, geçen yıl Formula 1 takvimine tekrar girmesinin ardından ikinci kez Paul Ricard pistinde koşulacak. Pirelli, Fransa için daha önce Avustralya, Çin ve Azerbaycan’da kullanılan kombinasyon olarak yine C2 sert, C3 orta ve C4 yumuşak lastikleri önerdi. Fransa, aynı zamanda bu senenin arka arkaya yarışlarının ilki olacak ve gelecek hafta sonu Avusturya yarışı gerçekleşecek.

Formula 1 efsanesine veda: Niki Lauda

PİST ÖZELLİKLERİ

  • Pistin yüzeyi, geçen yıldan bu yana ciddi bir şekilde yenilendi ve turun yaklaşık üçte birini oluşturan hemen tüm virajlar, yeni asfaltla kaplandı. Mevcut asfaltla benzer özelliklere sahip olması nedeniyle turun tamamında tutarlı bir yüzey sağlanıyor.
  • Asfaltın oldukça düzgün olması, lastik bozulmasının genelde düşük olması anlamına geliyor. Fransa’nın güneyinde yılın bu döneminde beklenen sıcak hava yine de bazı termal bozulmalara yol açabilir.
  • Paul Ricard pistinde çekiş ve frenlemeden ziyade yanal kuvvetler öne çıkıyor. Her ne kadar 1,8 kilometrelik Mistral düzlüğü (bir viraj ile kesişen) ön lastiklerin soğumasına neden olsa ve bazı sert frenleme bölgeleri bulunsa da, ön ve arka lastik sıcaklıkları arasında doğru dengeyi bulmak kolaylaşacak.
  • Paul Ricard pistindeki 13. viraj, Çin’deki 1. virajın ardından yılın ikinci en yüksek sürekli enerji talep eden dönemeci niteliğine sahip.
  • Geçen yıl takımların çoğu tarafından kullanılan ve kazanan strateji tek pit stop olmuştu. 2018’deki strateji, açılış turunun ardından beş tur pistte kalan güvenlik aracından etkilenmişti.
  • Toplam 5,8 kilometrelik mesafesiyle yılın en uzun turlarından biri olması nedeniyle sollama fırsatları oluyor.

MARIO ISOLA – F1 VE OTOMOBİL YARIŞLARI BAŞKANI

 “Bu hafta sonu için lastik seçimimiz, 2018’de Fransa’ya getirdiğimiz yumuşak, süper yumuşak ve ultra yumuşak hamurlara kıyasla biraz muhafazakar zira süper yumuşak hamur, 2019 lastik yelpazesinde yer almıyor. Dolayısıyla pilotların, her turun başından sonuna kadar zorlamaları gerekiyor. Barcelona ve Silverstone ile birlikte geçen yıl Fransa’da da daha ince ölçekli lastikler kullanmıştık. Yani, otomobillerin 2018’den bu yana nasıl bir evrim geçirdiğine dair doğrudan bir karşılaştırmayı tekrar yapabiliriz. Pistin büyük bir kısmı yeniden asfaltlanmasına rağmen yüzey özelliklerinde pek fark olmayacaktır. Bu pist henüz ikinci kez koşulacağı için takımlar hâlâ çok kapsamlı verilere sahip değil, bu nedenle çok şey öğreneceğiz. Paul Ricard pistini bu yıl testler için zaten kullandık ama tam bir Grand Prix turundan çok daha kısa, farklı bir konfigürasyondaydı.”

DİĞER PİRELLİ HABERLERİ

  • Fransa Grand Prix, Kanada’nın ardından Pirelli’nin isim sponsoru olduğu bir diğer yarış.
  • Son yarışlardan farklı olarak, ilk üç takım neredeyse aynı lastik kombinasyonlarını tercih etti. Bunun tek istisnası, rakiplerine kıyasla ilave bir orta hamur seti seçen Red Bull pilotu Max Verstappen oldu. Genel olarak bakıldığında, kırmızı yumuşak lastik  öne çıkıyor.
  • Formula 2, bu hafta sonu Fransa’da Formula 3 ile birlikte geri dönüyor. Gelecek yıl Formula 2’de kullanılacak 18 inç lastiklerin ilk tam testi, geçen ay Mugello’daki ‘shakedown’ yarışının ardından bu hafta İspanya’da gerçekleşiyor.
MİNİMUM BAŞLANGIÇ BASINÇLARI
(slicks)
EOS EĞİM LİMİTİ
23.0 psi (ön)
20.0 psi (arka)
-3.50° (ön)
-2.00° (arka)

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu