Kia Stonic İncelemesi
SUV otomobillerin moda olduğu son dönemlerde Güney Kore’den gecikmeyen bir atakla ortaya çıktı. Hyundai Kona ile kardeş olan Stonic, B segmentine güçlü bir giriş yaptı. Sınıfındaki en küçük boyutlardan birine sahip olması bir dezavantaj gibi gözükse de trafik ve park problemleri göz önüne alındığında avantaja dönüşüyor.
Diğer testlerimiz için tıklayın
Uzak doğulu otomobil üreticilerinde görmeye alıştığımız keskin hatlar bu otomobilde bulunmuyor. Benim gözümde tasarımı gayet iyi. Ayrıca LED stoplar ile yüksekçe konumlanmış bagaj kapağı da güzel duruyor. Farlar mercekli ancak standart sarı ampül kullanılmış. Uzun kısa geçişleri ve aydınlatması buna bakılarak iyi ancak daha iyi bir aydınlatma sunulmasını beklerdim. 17 inç boyutunda alaşım jantlar ise otomobilin tasarımına gayet iyi uyum sağlıyor.
Kia modellerinde alıştığımız göstergeler bizi karşılıyor ve belirgin karakterleriyle otomobilin geneline uyum sağlıyor. Direksiyon üstü kumandaları kullanışlı ayrıca direksiyon gayet şık ve deri kaplanmış. Ancak otomobilin geri kalan bütün kaplamalarında sert plastik kullanılmış. Koltuklar beklenen desteği sunuyor ve konforlu yolculuk sağlıyor. Kol dayama ise ileriye hareket ederek istenen pozisyona geliyor. 7 inç dokunmatik multimedya ekranı Apple Car Play ve Android Auto desteği sunuyor. USB-AUX ve 12V çıkışları sunan Stonic otomobil içinde her türlü bağlantıya imkan veriyor. Ayrıca Kia, arkadaki yolcular için de USB çıkışı koymayı unutmamış. Arkada otururken bir sıkışıklık söz konusu değil ancak kol dayamabulunmuyor. 332 litre olan bagaj hacminin yetmediği durumlarda arka koltuk katlanarak 1135 litre hacme kadar çıkabiliyor.
Emisyonlar doğrultusunda küçülen motor hacimleri otomobil sektörünün bir gerçeği. Kullanıcıların endişeli yaklaştığı küçük hacimli motorların iyi bir örneği olan 1.0 T-GDI motor, kullananı ters köşe yapacak kadar performans sunabiliyor. 120 beygir güç üreten bu motor Stonic’in kütlesiyle rahatça başa çıkıyor. 7 ileri DCT şanzımanla birleştirilmiş ve bu kombinasyonla ekonomik ya da performanslı olmak tamamen kullanıcının kararına bırakılmış. Direksiyon ise şehir içinde gayet yumuşak başlı ve otoyol süratlerinde gereken sertliğe ulaşıyor. Süspansiyonları biraz sert tarafta olmasına rağmen rahatsız edici değil. Test boyunca yakaladığımız 7.1 lt/100 km olan tüketim değerini dikkatli kullanımda daha da düşürmek mümkün.
Kullanıcıların yüksek otomobil sevgisi doğrultusunda üretilmiş Stonic, SUV anlayışının sadece büyük boyutlarda üretilen otomobiller olmadığını gösteriyor. B segmentinin alternatifi olarak ortaya çıkan ve akılları karıştıran Stonic’in Türkiye pazarında ne kadar tercih edileceğini merakla bekliyoruz.
TEKNİK ÖZELLİKLER
998 CC, SIRALI 3 SİLİNDİR, ÖNDEN ÇEKİŞ, 120 BG, 172 NM
5.0 LT/100 KM, 115 GR/KM
0-100 KM/S 10.3 SN, 184 KM/S
1185 KG
Diğer Kia modelleri için https://www.kia.com/tr/anasayfa.html