Mercedes AMG GT 53 İncelemesi
Diğer testlerimiz için tıklayın
Mercedes yıllardır konforlu otomobiller ürettiğiyle biliniyor. Bu gayesinden vazgeçmeden ne kadar hızlı otomobiller yapabildiğini gösteriyor. AMG GT, küt formlu bir tampon ve saldırganlığını gösteren dik krom çıtalar içeren ızgara, aktif hava girişleri ile bir bütün olduğunda resmen agresif bir duruş için tasarlanmış. Opsiyonel olarak eklenmiş 21 inç forged jantlar, karbon seramik frenler ve metalik parlak mavi ile gözleri alan bir kombinasyonla bizi karşılıyor. Her yönüyle farklı görünen AMG GT, ince bir formda olan stopları ile bütünündeki tasarım oyununa ayak uyduruyor. Hareketli arka kanat ise tasarımdan daha çok işlevsel olması için kullanılıyor.
Karbon fiber parçaların oldukça sık kullanıldığı iç mekana geçtiğinizde ise 12.3 inç boyutunda gösterge ve 12.3 inç multimedya ekranı karşılıyor. Alcantara ve deri kullanılan direksiyon simidi ele daha iyi oturması için optimize edilmiş. Direksiyon üstündeki kumandalar diğer Mercedes modellerinden alıştığımız gibi, sol tarafta adaptif hız sabitlemeyi ve gösterge ekranını yönetirken, sağ taraftan multimedya ekranını yönetiyorsunuz. Diğer düğmeler ise süspansiyon ve şanzıman ve sürüş modunu değiştirmenize olanak tanıyor. Air Balance opsiyonu ile havalandırmalardan otomobilin içine istediğiniz dozda parfüm sıkabiliyorsunuz. Yanal destekleriyle gömülmenizi sağlayan koltuklar, virajlarda şişerek sizi sabit tutuyor ve Energizing Comfort paketi ile yolculuk esnasında masaj yapabiliyor. Öndeki kol dayamanın aynısı arka tarafta da bulunuyor. Isıtmalı ve soğutmalı bardaklıklar gibi opsiyonlarla donatılan otomobil, arka kısımda bir multimedya ekranı sunuyor. Ayrıca otomobilin genelinde beş USB ve iki HDMI çıkışları bulunuyor.
Multimedya ekranı AMG Track Pace uygulaması ile pistte kullanabileceğiniz özellikler sunuyor ve performans değerlerini ölçüyor. Anlık olarak güç, süspansiyon ve sürüş değerlerini gösterebiliyor. Opsiyonel Burmester ses sistemi ile kulak ziyafeti verdiğini de unutmamak gerekiyor. 360 derece kamera sistemi ile bu kadar büyük bir otomobili park etmek oldukça kolaylaşıyor.
Otomobili kullanmaya başladığında herhangi bir Mercedes modelinde olmadığınızı hissetmeniz uzun sürmeyecektir. Wet, Comfort, Sport, Sport+, Race, Individual olmak üzere altı farklı sürüş modu sunuyor. Ayrıca sürüş modlarının haricinde Opsiyonel AMG egzoz sistemi, AMG Speedshift şanzıman ve AMG Ride Control havalı süspansiyonunun kullanım şekilleri değiştirilebiliyor. Konforlu sürüşlerde bir S Serisi taklidi yapabilen AMG GT, gaza basmaya başladığınızda geldiği yeri unutmuyor. Direksiyon sertliği seçtiğiniz moda göre değişiyor ve beklentileri tamamıyla karşılıyor. Kısa direksiyon turu sayesinde ise sportif sürüşlerde ve şehir içi manevralarda kolaylık sağlıyor. Dokuz ileri AMG Speedshift şanzıman otoyol süratlerinde ekonomik olabilmesinin yanında yakın oranları ile hızlanmayı sportif tarafta tutabiliyor. AMG Ride Control havalı süspansiyonları ise işini en iyi yapanlardan biri. İstekleriniz karşısında kesinlikle hata yapmıyor.
AMG GT gaza bastığınızda nerdeyse hiç turbo boşluğu olmadan ilerleyebiliyor. Fren pedalını dozajlamak çok kolay ve karbon seramik frenler ile beklentilerinizin üstünde fren performansı sergiliyor. 4matic+ sistemi ile yol tutuşu çok iyi ancak kayma başladığında kontrolü oldukça zor.
Türkiye şartlarında ne kadar tercih edileceği henüz bilinmeyen AMG GT, kesinlikle çok amaçlı bir spor otomobil olduğunu gösteriyor. Testimiz boyunca bize güzel anlar yaşatan AMG GT, şehir dışı kullanımda 11 lt/100km ve şehir içinde 18.3 lt/100km yakıt tüketim değerleri sundu. Ayrıca performansı göz önüne alındığında kabul görebilecek olan bu değerleri sakin kullanmayı başarırsanız daha da düşürmeniz mümkün.
TEKNİK ÖZELLİKLER
2999CC, SIRALI 6 SİLİNDİR, 4X4, 435 BG, 520 NM
9.1 LT/100 KM, 209 GR/KM
0-100 KM/S 4.5 SN, 285 KM/S
1970 KG