1600 beygirlik Bugatti Centodieci geçmişe selam duruyor

Bugatti, Pebble Beach’de şimdiye kadarki en özel modellerinden birini ortaya çıkardı. Markanın kurucusu Ettore Bugatti’nin 110. doğum günü anısına üretilen EB110 modeline bir saygı duruşu niteliğinde olan Bugatti Centodieci, 1600 beygir güce sahip.

İtalyanca’da ‘110’ anlamına gelen Centodieci ismi tercih edilen model Chiron modelinin altyapısını kullanıyor. 8.0 litrelik W16 motorundan Chiron’a göre 100 beygir fazla üretebilen bu özel modelin 0-100 km/s hızlanma süresi 2.4 saniye olarak açıklandı. 200 km/s hıza çıkmak için sadece 6.1 saniyeye ihityaç duyan otomobilin 300 km/s hıza ulaşması için ise 7 saniye daha beklemeniz gerekiyor. Bugatti Centodieci’nin son hızı ise 380 km/s.

Bugatti Centodieci, Chiron’dan 20 kg daha hafif

Performans geliştirmeleri sadece güç ünitesi ile sınırlı kalmamış. Chiron’a göre 20 kg’lik ağırlık avantajına sahip olan araçta daha hafif cam sileceklerine ve karbon fiberden yapılmış dengeleyicilere yer verilmiş. Bugatti CEO’su Stephan Winkelmann, “Artan güç ve düşük ağırlık, performansı daha da artırıyor” diye konuştu. Winkelmann ayrıca Centodieci’nin Chiron’dan daha iyi bir güç-ağırlık oranına ve daha iyi yol tutuşa sahip olduğunu ekledi.

Tasarım olarak özel modeli incelediğimizde ise 1991 yılında Ettore Bugatti’nin 110. doğum gününde tanıtılan EB110’dan modelinden izler görüyoruz. Tasarım direktörü Achim Anscheidt konu hakkında, “Bu klasik görünüşü kopyalamadan yeni milenyumun içine taşımak teknik olarak karmaşıktı, aslında bir meydan okuma oldu. Temel Chiron teknolojisinin karmaşık aerotermal gereksinimlerini tamamen farklı bir estetik görünümle birleştirmenin yeni bir yolunu yaratmalıydık.” ifadelerini kullandı.

Zorluklara rağmen Chiron ve EB110’un başarılı bir şekilde harmanlandığını söyleyebiliriz. Ön bölümde EB110’a göndermede bulunan daha küçük bir at nalı ızgarası ve yatay kanatçıklar yer alıyor. Otomobilde ayrıca yeni bir ön splitter ve aerodinamik olarak optimize edilmiş bir kaput kullanılmış. Aracın omuz çizgisi de tıpkı EB110’da olduğu gibi daha belirgin hale getirilmiş.

Bugatti Centodieci tasarlanırken çoğu kısımda EB110’dan ilham alınırken arka bölüm ise bu durumdan pek nasibini almamış diyebiliriz. Chiron’da olduğu gibi boydan boya uzanan LED stop lambasına yer verilen arka bölüme büyük difüzör ve dörtlü egzoz çıkışı hakim. Araçta kullanılan devasa spoyler ise yere basma kuvvetini arttırıyor.

Fiyatı vergiler hariç 8 milyon Euro

Bugatti, Centodieci’nin üretimini 10 adet ile sınırlı tutacak ve yılda sadece 2 teslimat yapacak. Vergiler hariç 8 milyon Euro’luk fiyat biçilen otomobillerin hepsi şimdiden satılmış durumda.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu