Tartışma yaratan 2021 BMW 4 Serisi sonunda tanıtıldı
2021 BMW 4 Serisi sonunda resmi olarak tanıtıldı. Tanıtıma kadar birçok kez casus görüntüleri ortaya çıkan model, tartışma yaratan yeni ön yüzü ile çok konuşulacak gibi görünüyor.
İkinci nesil BMW 4 Serisi’ne göz attığımızda doğal olarak büyük böbrek ızgaraları dikattimizi çekiyor. Yıllar içinde gittikçe büyüyen bu ızgaralar en son haliyle otomobil severleri ikiye bölmeye hazırlanıyor.
Tartışma yaratan ön ızgarayı bir kenara bıraktığımızda ise yeni 4 Serisi’nin sportiflik ve zarifliği bir arada sunduğunu söyleyebiliriz. Aydınlatma elemanlarnun oldukça başarılı konumlandırıldığı 4 Serisi’nin geniş omuz çizgisi de sportifliği ön plana çıkarıyor. Bu anlamda ağabeyi 8 Serisi’ne benzerlik gösterdiğini söyleyebiliriz.
Her yeni BMW modelinde olduğu gibi 4 Serisi de donanım seviyesine bağlı olarak farklı tamponlara sahip oluyor. Büyük hava girişlerine sahip agresif tasarımlı tamponlar, daha büyük jantlar, sportif süspansiyon, daha güçlü fren sistemi ve bunun gibi birçok detayı içinde barındırıan M Sport donanım ise listenin başını çekiyor.
374 beygir güce sahip 3.0 litrelik sıralı 6 silindirli motora sahip M440i xDrive model gamının tepesinde yer alıyor. 8 ileri otomatik şanzımanla gücünü yere aktaran modelde sunuan 48 V’lik yarı hibrit sistem araca fazladan 11 beygir güç sağlıyor. M4 gelene kadar 4 Serisi’nin en hızlı üyesi olacak olan M440i xDrive, 100 km/s hıza 4.7 saniyede ulaşıyor. Aracın maksimum sürati ise 250 km/s ile sınırlandırılmış.
Yeni model Avrupa’da giriş seviyesinde 187 beygir güç üretebilen 2.0 litrelik 4 silindirli motorla sunulacak. Aynı motorun 262 beygirlik versiyonu da yine seçenekler arasında.
Dizel cephesinde 190 beygirlik 420d ve 420d xDrive ile başlayan ürün gamı, 290 beygir güce sahip 3.0 litrelik turbo beslemeli altı silindirli motora sahip 430d ile devam ediyor. 345 beygirlik turboşarjlı M440d xDrive modelinin ise 2021 yılının Mart ayından itibaren satışa sunulacağı belirtildi. Tüm modellerin standart olarak 8 ileri otomatik şanzımanla sunulacağını hatırlatalım.
Boyutları her alanda artmış
BMW’nin CLAR platformu üzerinde yükselen yeni 4 Serisi, selefine göre her alanda büyüme göstermiş. Aynı temeli paylaştığı mevcut 3 Serisi ile aynı dingil mesafesine sahip olan yeni 4 Serisi, bu modelde 56 mm daha uzun, 25 mm daha geniş ve 56 mm daha alçak tasarlanmış.
2021 BMW 4 Serisi’nin iç mekanında ise herhangi bir şaşırtıcı detay yok. Genel olarak iç mekanını 3 Serisi ile paylaşan araçta elden geçirilen bir direksiyon simidi ve yeni tasarlanan spor koltuklar ile karşılaşıyoruz. Yeni modelde, 3 Serisi’nden ayrı olarak döşeme renk ve dikişlerinde farklı sçeneklere yer verilmiş.
Yeni BMW 4 Serisi, kabin içindeki sessizliği ve konforu artırmak için standart olarak akustik bir ön cam ve daha iyi ses yalıtımlı kapılar gibi özelliklere sahip olacak. Buna ek olarak, BMW Live Cockpit Plus sistemi standart olarak sunulurken, daha büyük bir baş üstü gösterge paneli de isteğe bağlı olarak satın alınabilecek.
BMW, önümüzdeki Ekim ayında, yeni 4 Serisi Coupe’yi dünya çapında piyasaya sürecek. Coupe karoserin yanı sıra ilerleyen dönemde Convertible ve Gran Coupe versiyonlar da model gamına eklenecek. Son olarak ise M4 modelini göreceğiz.
Üstü açılabilir metal tavana veda
Yeni nesil ile birlikte açılabilir metal tavana veda edecek olan üstü açılabilir model, kumaş tavan ile yoluna devam edecek. Kumaş tavan ile birlikte daha fazla bagaj hacmine sahip olacak olması, aracın kullanışlılığını da arttıracağı düşünülüyor. Bunun dışında üstü açık versiyonun coupe kardeşi ile aynı motor seçeneklerine sahip olacağı belirtildi. Üstü açık versiyonun bu yılın sonlarına doğru tanıtılması bekleniyor.
Model gamının tepesinde yer alacak olan M4 ise ilk defa dört tekerlekten çekiş sistemi xDrive ile sunulacak. M5’te de yer alan M-Dynamic sistemi ile sunulacak olan model tek bir tuşla arkadan çekişli olarak da kullanılabilecek. Yeni model, X3 M ve X4 M‘de de kullanılan çift turbo beslemeli 3.0 litrelik motora ev sahipliği yapacak. Standart olarak 480 beygir güce sahip olması beklenen modelin Competition versiyonunda da güün 510 beygir civarına çıkması beklenebilir.
Mevcut modeldeki çift kavramalı şanzımana veda edecek olan 2021 M4, 8 ileri otomatik şanzımanla gücünü yere aktaracak. Manuel şanzımanın da yine seçenekler arasında olacağı konuşuluyor. BMW’nin bu model için sadece manuel şanzımanla satın alınabilecek arkadan itişli bir versiyon sunmayı planladığı da gelen haberler arasında.
Daha güçlü motor ve daha sert şasinin yanı sıra 2021 M4, daha büyük arka çamurluklar, dörtlü egzoz çıkışı, daha büyük lastikler ve daha büyük hava girişleri ile diğer modellerden ayrılacak. İç mekanın da buna bağlı olarak farklı detaylarla bezenmesi muhtemel görünüyor.
Bakalım 2021 BMW 4 Serisi otomobil severler tarafından nasıl karşılanacak? Satış rakamları aracın ne kadar sevilip sevilmediğini gösterecektir. Peki sizin yeni 4 Serisi ve büyük böbrek ızgaraları hakkındaki görüşleriniz neler?