Yepyeni Toyota Yaris Türkiye’de yola çıkıyor
Toyota, tamamen yenilenen dördüncü nesil Yaris’i Türkiye pazarında satışa sundu. Sportif tarzıyla dikkat çeken yeni Toyota Yaris benzinli 209.100 TL’den, Yaris Hybrid ise 299.200 TL’den başlayan fiyatlarla showroomlardaki yerini aldı.
İlk olarak 1999 yılında ilk nesli ile karşımıza çıkan Yaris, dördüncü nesliyle yoluna devam ediyor. Toyota’nın TNGA platformu üzerinde yükselen yeni Yaris; tasarım dili, sürüş dinamikleri, teknolojisi ve güvenlik özellikleriyle oldukça iddialı.
“Yeni Yaris ile Hibrit Ürün Gamı Tamamen Yenilendi”
Online olarak gerçekleştirilen lansman ile birlikte Türkiye pazarına sunulan yeni Yaris ile ilgili değerlendirmeler yapan Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt, özellikle B segmentinin Avrupa başta olmak üzere Türkiye’de de hızla artan bir satış grafiği çizdiğini belirterek şunları söyledi;
”Baştan sona en küçük parçası dahi yenilenen Yaris ile birlikte bu segmentte iddiamızı yine çok güçlü bir şekilde ortaya koyacağız. Bu sınıfta tasarımı, donanımı, teknolojisi, sürüş keyfi ve güvenlik özellikleriyle öne çıkacak olan Yeni Yaris, Toyota’nın itici gücü olacaktır. Tamamen yenilenen Yaris’in benzinli ve hibrit versiyonuyla daha düşük yakıt tüketimi ve emisyon değerlerine ulaşıldı. Dördüncü nesil hibrit motora sahip Yeni Yaris, şehir içinde daha fazla elektrikli sürüş olanağı sunarken, bir önceki modele göre yüzde 20 daha az yakıt tüketimi sağlıyor. Bunun yanında ayrıca Yeni Yaris Hybrid ile birlikte tüm hibrit ürün gamımız da tamamen yenilenmiş oldu. Bu verimlilik çok yüksek rekabetin bulunduğu bu sınıfta hem markamıza hem de Yeni Yaris’i tercih eden kullanıcılara büyük avantaj sağlayacaktır.”
Bozkurt, Türkiye’de bugüne kadar yaklaşık 64 bin adetlik Yaris satışı gerçekleştirdiklerini de sözlerine ekleyerek “2020 yılı için 400 adetlik yeni Yaris satış hedefimiz bulunuyor. 2021 yılında ise benzinli ve hibrit olmak üzere 2100 adetlik yeni Yaris satışı gerçekleştirmeyi öngörüyoruz ” şeklinde konuştu.
Gelişmiş sürücü asistanı sistemleri
İlk nesil Yaris ile Avrupa’da Yılın Otomobili Ödülü alan Toyota, ikinci nesil Yaris ile segmentinde Euro NCAP çarpışma testlerinden 5 yıldız alan ilk model unvanını kazanmıştı. Üçüncü nesil Yaris ise, segmentinde kullanılan ilk hibrit motoru ile öne çıkarken dördüncü nesil Yaris de, segmentinde ilk ön orta hava yastıkları ve Kavşakta Çarpışma Önleyici Sistem ile sınıfının en iyi güvenliğini sunuyor. Güvenlik konusuna önem veren Toyota, yeni Yaris ile AUTOBEST Ödülleri’nde takdir görürken, yüksek güvenlik teknolojileriyle SAFETYBEST 2020 ödülünü de kazanmış durumda.
Boyutları ile şehir içi kullanıma oldukça uygun olan Yaris, aynı zamanda geniş iç mekanıyla da öne çıkmaya hazırlanıyor. Bağlantı teknolojileriyle ve donanım seçenekleri ile yeni Yaris müşterilerin gönlünü kazanma hedefinde.
Toyota’nın TNGA platformu üzerinde yükselen yeni Yaris, daha iyi dinamiklere, daha alçak ağırlık merkezine ve daha iyi gövde direncine sahip olmuş. TNGA platformu sayesinde Yaris, bir önceki modeline göre yüzde 37 daha sert bir şasiye ve 12 mm daha düşük ağırlık merkezine sahip olmuş.
Toyota, tamemen yenilenen Yaris modelini dördüncü nesil hibrit güç ünitesiyle buluşturmuş ve bu sayede daha düşük yakıt tüketimi ve daha düşük emisyonlar elde etmiş. Aynı zamanda Toyota Yaris Hybrid, elektrikli motoruyla daha uzun mesafeler ve daha yüksek maksimum hız vaat ediyor.
Yeni dinamik tasarım
Yeni nesil Yaris, enerjik tasarımıyla her zaman hareket etmeye hazır bir görünüme sahip.
Koşmaya hazırlanan atletlerden ve atılmaya hazır güçlü bir boğadan ilham alarak tasarlanan Yaris, yeni GA-B platformunun getirdiği avantajlarla birlikte hem daha sıra dışı bir tasarıma hem de içeride daha geniş bir yaşam alanına sahip olmuş. Rakiplerinin aksine uzunluğu 5 mm azaltılan yeni Yaris buna rağmen dingil mesafesinin 50 mm artmasıyla daha fazla yaşam alanı sunuyor. Yaris, 4 metrenin altındaki uzunluğunun da yardımı ile dönüş çapında sınıfının lideri konumunda.
GA-B platformuyla birlikte yüksekliği 40 mm azaltılan modelin, genişliği 50 mm ve iz açıklığı ise 57 mm artmış durumda. Tüm bunlarla yeni Yaris’in daha sportif görünüm sergilediğini söyleyebilirz.
Yeni platformun tasarımcılara daha fazla özgürlük sunduğunu belirten Toyota, bu sayede çok daha dikkat çekici bir görünüm yakaladıklarını beliriyor. Büyük ve alçak ön ızgarası, LED ön farları, LED sinyalleri, dinamik jant tasarımları ve alçak tavan çizgisi ile Yaris’in hiç olmadığı kadar dinamik göründüğünü söyleyelim.
Sportif ve teknoloji odaklı
Yeni Toyota Yaris’in dış tasarımdaki dinamik tarzı içeriye de taşınmış gibi görünüyor. Daha geniş ve daha rahat koltuklar, yumuşak dokuya sahip malzemeler, mavi ambiyans aydınlatması, birbirine uyumlu çizgileri ve teknolojileri Yeni Yaris’in çekiciliği arttırılmış.
Sürücü kokpitinin sürücü odaklı tasarlandığını söylemek yanlış olmaz. Bununla birlikte Toyota, Yaris’in görüş açısını daha da iyileştirmek adına A sütununu daha geriye alırken ön konsolu daha alçak şekilde konumlandırmış. Sürücü ve ön yolcu arasındaki mesafe ise 20 mm artırılarak kabin konforu arttırılmış. Yeni Yaris’in bagaj hacmi ise 286 litre olarak ölçülüyor.
Yeni Yaris’te bulunan Apple CarPlay ve Android Auto akıllı telefon bağlantı sistemlerine sahip 8 inç Toyota Touch multimedya ekranı tüm modellerde standart olarak sunuluyor. Bununla birlikte TFT çok fonksiyonlu gösterge ekranı ve ön cama yansıtmalı Renkli Gösterge Ekranı (Head Up Display) sürücüye yol ve sürüşle ilgili bilgiler kolayca iletilmesini sağlıyor.
Daha fazla güç, daha az tüketim
Yeni Toyota Yaris, 1.5 litre hibrit ve 1.5 litre benzinli motor seçenekleriyle satışa sunuldu. Dördüncü nesil Toyota Hybrid teknolojisi, hafif ve daha verimli olmasıyla Yaris’in her açıdan daha yüksek performans vermesini sağlıyor. Toyota Yaris’in sahip olduğu 1.5 Hybrid Dynamic Force sistemi; daha fazla güç, şehir içinde toplam sürüşe göre daha fazla elektrikli sürüşü ve bir önceki modele göre yüzde 20 daha az yakıt tüketimi sağlıyor.
Yeni Yaris’te kullanılan hibrit sistemde; üç silindirli, değişken supap zamanlamasına sahip 1.5 litre Atkinson çevrimi benzinli motor yer alıyor. Avrupa yollarına uyacak şekilde geliştirilen Yaris’in hibrit sistem gücü yüzde 16 artırılarak 116 HP’ye ulaşmış.
Sadece elektrik motoruyla yapılan sürüşlerde 130 km/s hıza çıkabilen Yaris, elektrikli motorunu şehir içi yollarda daha fazla kullanabiliyor. Araçta CO2 emisyonu 86 g/km’ye düşürülürken, WLTP çevriminde yakıt tüketimi bir önceki modele göre yüzde 20 iyileştirilerek 2.8 lt/100 km olarak ölçülüyor.
Yeni Yaris Hybrid’in 0-100 km/s hızlanması önceki nesle göre 2.3 saniye geliştirilerek 9.7 saniye olmuş. 80-120 km/s arasındaki hızlanması da 2 saniye iyileştirilerek 8.1 saniyeye ulaşmış.
Yaris, hibrit motorun yanı sıra 1.5 litrelik Dynamic Force benzinli motoruyla da tercih edilebilecek. 125 PS güç ve 153 Nm tork üreten 3 silindirli motor, 6 ileri manuel şanzıman veya W-CVT şanzıman ile tercih edilebilecek.
Zengin donanım seçenekleri
Toyota’nın Yeni Yaris modeli Türkiye’de zengin standart donanımlarıyla satışa sunuluyor. Yaris Hybrid Dream, Flame ve Passion donanım seviyeleriyle tercih edilebilecek.
Yaris’in tüm donanım seçeneklerinde kablosuz akıllı telefon şarj özelliği, geri görüş kamerası ve 8 inç multimedya ekranı standart olarak yer alıyor. Bununla birlikte daha üst donanım seçeneklerinde akıllı giriş sistemi, parçalı deri koltuklar, ön cama yansıtmalı göstergeler, çift bölgeli otomatik klima, bi-tone iki renkli gövde ve siyah tavan seçenekleri yer alıyor. Yaris’in hibrit versiyonunda Toyota Safety Sense güvenlik teknolojileri standart olarak bulunuyor.
Yaris’in benzinli versiyonunda Dream ve Flame versiyonları tercih edilebilecek. Bu versiyonlarda X-Pack paketiyle Toyota Safety Sense güvenlik teknolojilerini de satın almak mümkün olacak.
İddialı güvenlik teknolojileri
Toyota, Yaris ile birlikte güvenlik konusunda da segmentinde oldukça iddialı. Güvenliği ön plana alan Toyota, Yaris’e Toyota Safety Sense 2.5’i adapte etmiş durumda. Kamera ve radar sistemiyle çalışan yeni nesil sistem, yeni özellikleri ile ön plana çıkıyor. Yaya ve bisiklet algılama özelliğine sahip Ön Çarpışma Önleyici Sistem, Kavşaklarda Çarpışma Önleyici Sistem ve Acil Durum Yönlendirme Desteği yer alıyor.
Kavşak Dönüş Asistanı, karşı şeritten bir araç geliyorsa veya bir yaya yolun karşısına geçiyorsa, sağa veya sola dönen sürücüyü uyarıyor ve gerektiğinde otomatik frenleme yapıyor.
Buna ek olarak Yeni Yaris’te, 0-205 km/s arasındaki hızlarda çalışan Akıllı Şerit Takip Sistemi yer alıyor ve yönlendirmeyi kontrol ederek aracı şeritte tutuyor.
Yeni Yaris’te sürücü yardımcılarının yanı sıra, segmentinde bir ilk olarak ön orta hava yastıkları yer alıyor. İçeridekileri yan çarpışmalarda yaşanacak darbelerden koruyacak şekilde tasarlanan ön orta hava yastığı ve son jenerasyon Toyota Safety Sense ile birlikte Yaris, dünyanın en güvenli B segmenti otomobili olma iddiasında.
Genel olarak baktığımızda yeni Toyota Yaris, 4. neslinde selefine göre her anlamda gelişirken çekiciliğini de arttırmış. Tasarım olarak oldukça öne çıkan model teknolojik anlamda da segmentinin liderliğine oynuyor. Biz genel anlamda yeni Toyota Yaris’i oldukça beğendik, sizin yorumlarınız neler?