2021 Honda Civic Sedan daha olgun tasarımıyla geldi

Honda, geçtiğimiz aylarda prototipini tanıttığı 11. nesil Civic’in üretim versiyonunu gün yüzüne çıkardı. Yeni tasarımıyla daha olgun bir görünüme kavuşan 2021 Honda Civic, yeni teknolojileri de içerisinde barındırıyor. Yeni Honda Civic ilk olarak ABD pazarında satışa çıkacak. 2021 yılının ilerleyen döneminde ise yeni modeli hatchback ve sedan versiyonları ile Avrupa’da göreceğiz.

Yeni Civic modelinde hem içeride hem de dışarıda sadeleşmeye gidilmiş

70’li yıllarda markayı başarıya götüren ”Man Maximum / Machine Minimum” felsefesine dönüş yapan üretici, yeni Civic modelinde hem içeride hem de dışarıda sadeleşmeye gitmiş. Japon üretici, M/M tasarım felsefesi ile ‘daha ince ve hafif’ bir gövdeye sahip olduklarını belirtiyor. Daha pürüzsüz çizgilerle aracı sadeleştirmeyi hedefleyen Honda böylelikle daha ‘premium’ bir hava yaratmaya çalışmış.

11. nesil Civic’e baktığımızda daha alçak ön bölüm ve omuz çizgisine yer verildiğini görüyoruz. İnce ön ızgara ve farlar ile ön bölümde sade bir çizgi elde eden Honda, geniş hava girişi ile buraya hareket kazandırmış. Ön çamurluktan stop lambalarına kadar uzanan keskin omuz çizgisi ise aracın bütünlüğünü koruyor. Arka bölümde de sade tasarım devam ediyor. Mevcut nesile göre daha olgun stop lambaları bizleri karşılıyor. Geniş arka çamurluklarla birlikte aracın bu bölümde daha güçlü bir duruşa sahip olduğunu söyleyebiliriz. Bagaja entegre spoyler ise güzel görünmesinin yanı sıra aerodinamik anlamda da araca olumlu katkıda bulunuyor. Tüm bunların yanı sıra 2021 Honda Civic, 3 tanesi yeni olmak üzere 8 farklı renk seçeneğine sahip olacak.

Sade ve şık iç mekan

Honda, iç mekanda da benzer felsefeyi koruyor. Beklendiği gibi 10.2 inçlik dijital gösterge paneli ile sunulan modelde 7 inçlik dokunmatik bilgi-eğlence sistemi ekranına yer verilmiş. Daha üst donanım seviyelerinde ise dokunmatik ekranı 9 inç boyutuna çıkarmak mümkün. Bilgi-eğlence sistemi Android Auto ve Apple CarPlay desteklerini de standart olarak sunuyor.

Her şeyin dokunmatik ekranlar tarafından yönetildiği bu dönemde Honda, yeni Civic modelinde iklimlendirme elemanları ve ses sistemi için fiziksel düğmelere yer vermiş. Açıkçası bu detay bizim hoşumuza gitti. Bunun yanı sıra bal peteği deseniyle boydan boya uzanan ızgara görünümlü detay oldukça şık görünüyor. Havalandırma menfezlerini gizleyen metal parça aynı zamanda retro bir görünüm de kazandırmış. Honda, aracın malzeme kalitesinin de arttırıldığını belirtti.

İç mekanda sunulan yaşam alanı da artmış. Arka iz açıklığı 1.27 cm genişleyen aracın dingil mesafesi de 3.56 cm artmış. Tüm bu artış iç mekana da olumlu yansımış tabi ki.

Artan rakamlar yaşam alanının yanı sıra aracın sürüşünü daha dengeli ve yumuşak hale getirmiş. Tasarımın yanı sıra sürüş dinamiklerine de önem veren Honda, 11. nesil Civic’te yüksek mukavemetli çelik ve alüminyum kullanarak aracın burulma direncini %8, bükülme direncini ise %13 oranında arttırmış. Böylelikle 11. nesil, şimdiye kadarki en rijit Civic haline gelmiş. Tüm bunlarla birlikte MacPherson süspansiyon sisteminde düşük sürtünmeli bilyalı mafsallar ve direksiyon hissini arttıran amortisör yatakları ile sürüş dinamiklerinin de geliştirilmesi hedeflenmiş.

Sadece benzinli motor seçeneği

Kaputun altına göz attığımızda ise 2 farklı motor seçeneğini görüyoruz. Her ikisi de benzinli olan bu ünitelerden ilkini 160 beygir güç üretebilen 2.0 litrelik atmosferik dört silindirli motor oluşturuyor. Bu motorun ülkemizde sunulmayacağını söylememize gerek yok sanırım. Diğer seçenek ise çok daha tanıdık. 182 beygir güç ve 240 Nm tork üretebilen turbo beslemeli 1.5 VTEC motor yeni nesilde de görev yapmaya devam ediyor. Her iki güç ünitesi de CVT şanzımanla gücünü yere aktarıyor.

Son olarak güvenlik sistemlerine göz atalım. Honda, yeni nesilde aktif güvenlik teknolojilerini güncellemiş. Eskisinden daha iyi bir görüş sağlayan yeni kamera ve yeni yazılım ile birlikte aracın yayaları, bisikletlileri ve diğer araçları daha iyi ve daha hızlı algıyacağı belirtiliyor. Adaptif hız sabitleyici de yeni nesilde daha hızlı tepkilere kavuşmuş. Aracın şerit değiştirme ve frenleme hisleri de daha doğal bir hâle gelmiş durumda.

Tüm bunların yanı sıra Honda, dünyada bir ilk olarak gösterilen yeni hava yastığına da 2021 Honda Civic Sedan’da yer vermiş. Halka şeklindeki hava yastığı çarpışmalar sırasında başı daha iyi koruyarak beyin travmalarının önüne geçmek için tasarlanmış. Kitap gibi açılan üç taraflı yolcu hava yastığı da aynı hedef doğrultusunda çalışıyor.

2021 Honda Civic, ABD’de bu yaz satışa çıkacak. Yeni modelin yılın son çeyreğinde ise Avrupa’ya ayak basmasını bekliyoruz.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu