Yeni Dacia Duster artık daha teknolojik

Yeni Dacia Duster, iddiasını arttırma niyetinde

2010 yılında pazara hızlı bir giriş yapan Duster, o dönem SUV segmentinin dengelerini değiştirmişti. Bugüne kadar 1.9 milyonun üzerinde satış adedine ulaşan model, 2019 yılından bu yana Avrupa’da da perakende SUV satışlarında kendi sınıfının lideri konumunda bulunuyor. Günlük kullanımın yanı sıra arazi yeteneğiyle de öne çıkan Dacia Duster, yapılan makyaj operasyonu ile iddiasını arttırma niyetinde.

Makyaj ile birlikte renk skalasına yeni Arizona Turuncuyu da ekleyen Duster, daha çağdaş bir tasarıma kavuşmuş. Tasarımdaki değişim, daha gelişmiş bir aerodinamik yapısıyla verimliliğe de katkı sağlıyor.

Yeni Duster, ilk kez Sandero ailesinde kullanılan Dacia’nın yeni marka kimliğinin tasarım unsurlarından yararlanıyor. Ön ve arka farlarda bulunan Y şeklindeki LED ışık imzası, ilk bakışta dikkat çekiyor. Krom görünümlü ön ızgaradaki 3 boyutlu kabartmalar ise farlarla modern bir bütünlük sağlayarak Duster’a daha güçlü bir görünüm kazandırmış.

Yeni Duster ayrıca LED ön sinyal farlarıyla donatılan ilk Dacia modeli olma özelliği taşıyor. LED aydınlatma elemanlarını kısa farlar ve plaka aydınlatmalarında da görmek mümkün.

Daha fazla konfor

Yeni Duster, yolcularına daha fazla konfor vadediyor. Yeni döşemeler, koltuk başlıkları ve hareketli ön kol dayamaya sahip yüksek orta konsol ile yolcu kabini de çok daha çekici bir görünüme kavuşmuş. Ayrıca yeni 8 inçlik dokunmatik ekranıyla iki farklı bilgi-eğlence sistemi seçeneği de makyajın getirilerinden.

Yeni Duster’da tamamen yeni koltuk döşemeleri sunuluyor. Koltuk başlıklarının ince formu, hem arka koltuk yolcularının, hem de ön koltuk yolcularının görüşünü iyileştirilmesi için tasarlanmış.

70 mm hareket alanına sahip kol dayamasıyla geniş orta konsol tasarımı, iç mekandaki yeniliklerden biri olarak öne çıkıyor. Orta konsol, kapaklı 1,1 litrelik saklama alanına ve arka yolcular için versiyona bağlı olarak iki adet USB şarj soketine ev sahipliği yapıyor.

Tüm donanım seviyelerinde; entegre yol bilgisayarı, otomatik uzun far etkinleştirme ve direksiyon simidinde aydınlatmalı kumandalara sahip hız sınırlandırma standart olarak sunuluyor.

Donanım seviyesine bağlı olarak dijital ekranlı otomatik klima, direksiyonda aydınlatmalı kumandalara sahip hız sabitleme, ısıtmalı ön koltuklar ve eller serbest kart sistemi sunuluyor.

2 yeni multimedya sistemi ve gelişen 4×4 ekranı

Yeni Duster’da Radyo, MP3, USB ve Bluetooth özelliklerine sahip radyo sistemi, kullanıcı dostu Media Display ve Media Nav bilgi-eğlence sistemleri 8 inç dokunmatik ekran ile sunuluyor.

Media Display’de 6 hoparlör, Bluetooth bağlantısı, 2 USB girişi ve Apple CarPlay ile Android Auto gibi özellikler bulunuyor. Direksiyondaki özel kumandalar sesli komut özelliğini etkinleştirmek için kullanılıyor. Media Nav sistemi ise bunlara ek olarak entegre navigasyon ve kablosuz Apple CarPlay ile geliyor. 

Media Display ve Media Nav arayüzünde eko sürüş bilgilerinin yanı sıra 4×4 ekranından yan eğim ölçer, eğim açısı, pusula ve altimetre gibi özelliklere ulaşılıyor.

Daha fazla güvenlik

Standart olarak sunulan hız sınırlandırma, yeni nesil ESC’nin yanı sıra Yeni Duster’da birçok sürüş destek sistemi (ADAS) sunuluyor. Kör Nokta Uyarı Sistemi, Park Asistanı, Yokuş Kalkış ve 4×4 versiyonlar için Yokuş İniş Destek Sistemi gibi özellikler, bu sistemler arasında yer alıyor. Ayrıca önde bir, yanlarda birer ve arkada da bir adet olmak üzere toplamda 4 adet kameradan oluşan 360 derece kamera sürücünün işini kolaylaştırıyor.

EDC şanzıman

Yeni Duster’ın yenilenen motor gamı sürüş keyfini daha düşük karbon emisyonlarıyla mümkün hale getiriyor. Tüketicilerin merakla beklediği otomatik EDC şanzıman ise TCe 150 bg motorla kombine ediliyor. Yenilenen yüzüyle birlikte bir diğer öne çıkan özellik ise LPG deposunun kapasitesi. ECO-G 100 bg seçeneğindeki LPG deposunun kapasitesi yüzde 50 artırılarak 49,8 litreye ulaştı.

Yeni Dacia Duster’da sunulan motor seçenekleri ise şu şekilde:

Dizel: 

  • dCi 115 bg (4×2 veya 4×4) ve 6 vitesli manuel şanzıman

Benzin:

  • TCe 90 bg (4×2) ve 6 vitesli manuel şanzıman
  • TCe 150 bg (4×2) ve 6 vitesli manuel şanzıman
  • TCe 150 bg (4×4) ve 6 vitesli manuel şanzıman
  • TCe 150 bg (4×2) ve 6 vitesli EDC otomatik şanzıman

Fabrika Çıkışlı Benzin&LPG

ECO-G 100 bg (4×2) ve 6 vitesli manuel şanzıman

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu