Kompakt sınıfta Nürburgring’in yeni kralı Audi RS 3 Sedan

Nürburgring Pisti markaların modellerini test etmek için oldukça uygun. Bunun yanı sıra Nürburgring dereceleri de markalar arasında bir çekişme oluşturuyor. Bu çekişmenin son üyesi ise RS 3 Sedan modeli ile Audi oldu.

Audi RS 3 Sedan, 400 beygir güç ve 500 Nm tork üretebilen 2.5 litrelik turbo beslemeli motora ev sahipliği yapıyor

Audi RS 3 Sedan, 7:40.748 ile Nürburgring pistindeki en hızlı kompakt seri üretim otomobil rekorunu kırdı. Bu rekor daha önce 7:45.38 ile Renault Megane RS Trophy-R modeline aitti. Ancak Renault Megane RS Trophy-R, Audi RS 3 Sedan’ın aksine önden çekişli bir otomobil. O yüzden Fransız hot-hatch modelin hâlâ önden çekişli seri üretim otomobil rekorunu elinde bulundurduğunu hatırlatmakta fayda var.

Yeniden rekor sahibine dönecek olursak; Audi RS 3 Sedan, 400 beygir güç ve 500 Nm tork üretebilen 2.5 litrelik turbo beslemeli motora ev sahipliği yapıyor. 5 silindirli motorundan edindiği gücü 7 ileri çift kavramalı şanzıman yardımı ile dört tekerleğine birden aktarabilen model, 100 km/s hıza sadece 3.8 saniyede ulaşabiliyor. Performanslı modelin azami sürati ise 290 km/s olarak belirtiliyor.

Bu tur zamanı Haziran ayında kaydedilmiş. Geçtiğimiz günlerde tanıtılan modelin neden kamuflajlarla sarılı olduğunu da böylece anlıyoruz.

Rekor kıran RS 3, isteğe bağlı Pirelli P Zero Trofeo R yarı slick lastikler, adaptif RS spor süspansiyon ve ön aksta isteğe bağlı 380 mm seramik disk frenlerle donatılmış.

Virajlarda hızlanma avantajı sağlayan RS Torque Splitter teknolojisini içerisinde barındıran model böylelikle bu tür süresine ulaşmış. Bu teknoloji hakkında konuşan otomobilin sürücüsü Frank Stippler, “Torque Splitter, RS Performance sürüş modu ile birleştirildiğinde ‘çevik sürüş açısından bir kuantum sıçraması’ getiriyor. Farklı türdeki yarış pistleri için iki farklı ayara sahip olan bu modlardan bir tanesi Nurburgring’in pürüzlü yüzeyleri için oldukça ideal.” ifadelerini kullandı.

Audi RS 3 Teknik Proje Lideri Marvin Schwätter ise şunları söyledi: “Tüm ekiple gurur duyuyorum. Herkes bu gün için çok çalıştı. Geliştirmeye başladığımızda, kompakt spor otomobilimizin Nordschleife’de ne kadar hızlı olacağına dair bir fikrimiz yoktu. Ancak dayanıklılık testleri sırasında çok iyi zamanlara ulaşabileceğimizi ve yeni bir rekor kırabileceğimizi belirledik.”

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu