Makyajlanan Ford Fiesta yüzünü gösterdi

Ford, yenilenen Fiesta’yı gün yüzüne çıkardı. Yeni Ford Fiesta, tasarım değişiklikleri, standart LED farlar ve daha fazla teknoloji ile birlikte geliyor.

Yapılan makyaj operasyonu ile birlikte yeni Fiesta, yakın zamanda yenilenen rakipleri karşısında daha güçlü durmayı hedefliyor

2017 yılı ile birlikte hayatımıza giren yedinci nesil Fiesta, geçtiğimiz yıl yarı hibrit teknolojisinin yanı sıra birkaç teknolojik güncelleme almıştı. Bu yıl itibariyle ise Ford daha kapsamlı bir operasyona imza atmış. Yapılan makyaj operasyonu ile birlikte yeni Fiesta, yakın zamanda yenilenen rakipleri Volkswagen Polo, Toyota Yaris, Renault Clio, Peugeot 208 ve Skoda Fabia gibi modeller karşısında daha güçlü durmayı hedefliyor.

Yeni Ford Fiesta’ya baktığımızda ilk dikkat çeken detay genişletilmiş ön ızgaraya taşınan marka amblemi oluyor. Küçük değişikliklerle yola devam eden ön aydınlatma grubunda artık LED farlar ise standart olarak sunuluyor. Matrix LED farlar da ekstra ücret ödenerek satın alınabilecek. Yeniden tasarlanan ön tampona ise krom detaylarla hareket kazandırılmış.

Makyajlanan modelin yan tarafında ise yeni jant seçenekleri dışında bir değişiklik gözümüze çarpmadı. 17 ve 18 inçlik yedi farklı alaşım jant seçeneği sunan Ford, ayrıca iki yeni renk seçeneğini de 2022 Ford Fiesta ile birlikte sunacak. Bu renkler Boundless Blue ve Beautiful Berry olarak isimlendirilmiş. Arka bölümdeki tek fark olarak siyah çerçeveli aydınlatma gruplarını sayabiliriz.

Trend ve Titanium donanım seviyelerinde aracın nasıl görüneceğini ise henüz bilmiyoruz. Ford Fiesta’nın SUV esintili Active, sportif ST ve ticari versiyonu da makyaj operasyonundan nasibini alırken 3 kapılı gövde seçeneği de korunmuş.

Mevcut modelde lüks detayları ile öne çıkan Vignale versiyonu artık sunulmayacak. Ford, Titanium, Active ve ST-Line seçeneklerine ek olarak alınacak bir X paketi ile bu açığı kapatmayı tercih etmiş.

İç mekana adım attığımızda tamamen kişiselleştirilebilir 12.3 inçlik dijital gösterge paneli bizleri karşılıyor. Seçilen sürüş moduna göre grafikleri değişen göstergeler Normal, Sport ve Eco moduna göre farklı şekiller alıyor. Active versiyonda sunulan Trail ve Slippery modlarının yanı sıra ST için ise özel bir Track modu yer alıyor.

Apple CarPlay ve Android Auto destekli bilgi-eğlence sistemi navigasyon, sesli komut ve arka yolcu uyarısı içeren yeni bir SYNC 3 teknolojisiyle donatılmış. Bilgi-eğlence sistemini kontrol eden 8 inçlik dokunmatik ekranın yeri ise değişmemiş. Ford, orta konsola akıllı telefonlar için kablosuz şarj bölümünü eklemeyi de ihmal etmemiş. 10 hoparlörlü B&O müzik sistemi de yenilenen Fiesta’daki yerini almış.

Bunların yanı sıra araç sahipleri, standart FordPass Connect modemi kullanarak, araç verilerine erişirken akıllı telefon aracılığıyla aracı uzaktan çalıştırabilecek ve kilitleyip açabilecek.

Güvenlik konusunda gelişme kaydeden Ford Fiesta, sesli ve görsel uyarılarla girilmez işaretlerini tespit etmenize yardımcı olacak Yanlış Yön Uyarısı sistemini içerisinde barındırıyor. Bunun yanı sıra Dur & Kalk özellikli Adaptif Hız Sabitleyici, Çapraz Trafik Uyarılı Kör Nokta Bilgi Sistemi, Şerit Takip Asistanı, Aktif Park Yardımı ve azami hız işaretlerini algıma gibi özellikleri de Fiesta’da bulabileceksiniz.

Motor yelpazesine geçecek olursak, giriş seviyesinde 100 beygir güç üretebilen turbo beslemeli 1.0 litrelik 3 silindirli EcoBoost motor yatıyor. Yarı hibrit teknolojisine sahip EcoBoost Hybrid motor ise 125 ve 150 beygirlik iki farklı seçeneğe sahip olacak. 125 beygirlik versiyon 6 ileri manuel ya da 7 ileri otomatik şanzımanla tercih edilebilirken 150 beygirlik seçenek sadece 6 ileri manuel ile satın alınabilecek. Otomobil üreticisi, atmosferik benzinli ve dizel güç üniteleri konusunda ise bir açıklama yapmadı. Makyaj operasyonu ile birlikte bu motorlara da veda etmiş olabiliriz.

Merakla beklenen ST versiyonunda ise Puma ST’den tanıdığımız güncellenmiş 1.5 litrelik 3 silindirli EcoBoost motor yer alacak. 200 beygir güç ve 320 Nm tork üretebilen bu motor 6 ileri manuel şanzımanla gücünü ön tekerleklere iletecek. Performanslı versiyonda isteğe bağlı olarak Quaife mekanik sınırlı kaymalı diferansiyel de sunuluyor. 100 km/s hıza 6.5 saniyede çıkan Ford Fiesta ST, Track modunun seçilmesi ile birlikte çekiş kontrolü devre dışı bırakarak sürücüsüne daha keyifli anlar yaşatabilecek.

Sportif detaylar, çift egzoz çıkışı ve opsiyonel 18 inçlik jantlar ile standart versiyona göre çok daha agresif görünen ST, yeni Mean Green rengiyle de öne çıkıyor. İçeride, daha fazla desteğe sahip 14 farklı ayarlı spor koltuklara ev sahipliği yapan ST, kırmızı dikişlerle de sportif ruhunu ortaya koyuyor. Altı düz tasarlanmış direksiyon ve karbon fiber görünümlü döşemeler de atmosfere katkıda bulunmuş.

Ford, yeni Fiesta’nın fiyat etiketi konusunda bir açıklama yapmadı. Ancak atmosferik motorun devre dışı bırakılması ile birlikte giriş seviyesi fiyatında önemli bir yükselme bekleyebiliriz. Yenilenen modelin ilk teslimatlarının Avrupa’da 2022 yılının ilk çeyreğinde başlamasını bekliyoruz.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu