Yeni Honda Civic Type R böyle görünebilir

Honda geçtiğimiz günlerde yeni nesil Type R’nin kamuflajlı görsellerini yayınlamıştı. Bu paylaşımdan yola çıkan tasarımcılar da şimdiden yeni performanslı modelin nasıl görüneceğine dair çalışmalara başladı. Bunlar arasında kuşkusuz gerçeğe en yakın olanı ise Kolesa tarafından ortaya kondu. Yapılan tasarım çalışmasında yeni Honda Civic Type R işte böyle hayal edilmiş.

Civic Type R, yeni neslinde daha sade ama etkileyici bir tasarıma sahip olacak

Yeni nesil Civic, 10. nesilde selefine göre daha sade bir tasarımla karşımıza çıkacak. Her ne kadar Type R ile birlikte agresiflik artacak olsa da yine de genel anlamda daha az tartışma yaratan ve daha fazla kişiye hitap eden bir tasarım görmeyi bekliyoruz. Önceki nesillere nazaran çok daha sade tasarlanan arka spoyler de bunun bir kanıtı niteliğinde.

Peki tasarımcımız yeni Civic Type R’de nasıl bir yol izlemiş? Honda tarafından paylaşılan ön tanıtım görselleri yeni Type R’nin standart Civic modellerinden farklı olarak özellikle ön bölümde daha agresif bir yapıya sahip olacağını ortaya koyuyor. Buna uygun şekilde tasarım çalışmasında da aracın ön bölümünde daha geniş hava girişlerine yer verilmiş.

Bunun yanı sıra test edilen modeller ve paylaşılan fotoğraflardan anladığımız kadarıyla yeni Civic Type R, bir kaput üstü hava girişine sahip olmayacak. Tasarımcı da bu yönde karar vererek araçta bir kaput üstü hava girişine yer vermemiş. Aynı zamanda önceki modelde yer alan sahte hava girişlerine de veda ediyoruz gibi görünüyor. Tasarım çalışmasında da bu detaylara yer verilmemiş olması sevindirici.

Arka bölüme geçtiğimizde de Kolesa’nın gerçeğe uygun bir tasarım izlediğini söylemek mümkün. Önceki nesillere oranla daha küçük olarak tasarlanan spoyler aracın karakterini yansıtıyor. Tıpkı ön bölümde olduğu gibi arka tarafta da sahte hava girişleri yerini daha sade bir tasarıma bırakmış. Üçlü egzoz çıkışı, büyük difüzör ve arka kanadın bu bölüme hareket kazandırdığını söyleyebiliriz. Önceki nesile oranla aracın sahip olduğu bir diğer farklılık ise egzoz çıkışlarının büyüklükleri oluyor. Honda üçlü egzoz çıkışını korumuş olsa da önceki nesilden farklı olarak yeni nesilde büyük egzoz çıkışını ortaya konumlandırıp diğerlerini daha küçük tutmuş.

Yeni Honda Civic Type R için güç aktarma detayları ise henüz açıklanmadı. Ancak mevcut otomobilin turbo beslemeli 2.0 litrelik dört silindirli motorunun geliştirilmiş bir versiyonu ile karşılaşmamız oldukça yüksek ihtimal.

Siz yeni Civic Type R çalışmasını nasıl buldunuz? Sizce yeni otomobil nasıl görünecek ve Nürburgring rekorunu ele geçirebilecek mi?

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu