Mercedes-AMG, 2022 Formula 1 aracının motorunu çalıştırdı

Mercedes-AMG Petronas Formula 1 takımı, 2022 W13 yarış arabasının motorunu ilk kez çalıştırdı.

F1 yönetimi artık motorların %10 etanol karışımıyla çalışmasını zorunlu tutuyor.

2014 sezonundan itibaren kullanılan 1,6 litrelik turboşarjlı hibrit V6 motor yeni sezonda da araçlarda görev yapmaya devam ediyor. Ancak araçların karbon ayak izini azaltmayı amaçlayan F1 yönetimi artık motorların %10 etanol karışımıyla çalışmasını zorunlu tutuyor. Bilindiği gibi bu oran geçtiğimiz sezon için %5.75 olarak belirtilmişti. Formula 1 yönetimi ilerleyen dönemde bu oranı arttırarak tamamen sürdürülebilir yakıt kullanmayı hedefliyor.

Tüm bu regülasyonlar ışığında geliştirilen motorun ilk çalıştırılma anını ise Mercedes-AMG bizlerle paylaştı. Paylaşılan videoda mühendsilerin şirketin İngiltere’deki merkezinde motorun ilk defa çalıştırılmasını izlerken görüyoruz. Takım patronu Toto Wolff de bu anlara görüntülü konuşma ile dahil oluyor.

Yakıt karışım oranı dışında motorlarda herhangi bir değişiklik yer almazken 2022 yılı ile birlikte otomobil tasarımları ise önemli ölçüde değişecek. Yeni teknik düzenlemelerin daha yakın yarışlara izin vereceği tahmin edilirken zemin etkili yere basma kuvveti ile birlikte seyir zevkinin da artması planlanıyor. Tüm dış paneller önemli ölçüde revize edilirken çok daha basit ön ve arka kanatlara tanıklık edeceğiz. Köşeli hatlara büyük ölçüde veda edeceğimiz araçların tekerleklerinin üzerinde de hava akışını düzenleyen deflektör yer alacak.

Mevcut araştırmalar, 2021 Formula 1 araçlarının öndeki araç ile arada üç otomobillik mesafe kaldığında yere basma kuvvetinin yüzde 35’inin kaybedildiğini ortaya koyuyor. Mesafe bir araç boyuna düştüğünde ise bu kayıp %47’ye kadar ulaşıyor. 2022 yılında yeni tasarımlarla birlikte bu kayıpların %4 ile %18 olacağı tahmin ediliyor.

Önümüzdeki yıl Mercedes-AMG Petronas F1 takımının araç koltuklarında 7 kez Dünya Şampiyonu Lewis Hamilton ve geçtiğimiz sene Williams’da yarışan George Russell yer alacak.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu