Renault Taliant İncelemesi

İşte karşınızda Symbol’un yerini alan fiyat performans otomobili olarak adlandırabileceğimiz Renault Taliant testimizin konuğu!

Bu segmentte çok tutulan Symbol’ün yerini alan Taliant karşımıza yeni bir motor seçeneği ve otomatik şanzıman sürprizi ile geldi. Sizce yeni sunulan turbo beslemeli motor yeterli mi? Şanzıman ile uyumu nasıl? Malzeme kalitesi ve yakıt tüketimi ne durumda? İşte sizlerin huzurunda hepsini cevaplıyoruz!

Dış Tasarım:

İlk bakışta abisi olan Renault Megane’ın küçük hali olarak gözüken Taliant. Önden baktığımzıda C şeklindeki gündüz ledleri ile Renault kimliğini kazanmış diyebiliriz. Gündüz LEDleri hırçın ön tampon tasarımı, parçalı kaput otomobili daha agresif göstermekte. Yan taraftan bakıldığında ise Symbol’e çok fazla benzerlik taşıyan direkler ve kapılar pek bir şey değişmemiş hissiyatı versene ön ve arka taraftan daha küt bir tasarım ile karşımıza çıkan Taliant ben yenilendim demeyi unutturmuyor. Otomobilin arka tarafına geçtiğimizde küçük arka cam’a karşı büyük bagaj kapağı ve arka tampon burda da abisi Megane’a benzerlik gösterse de kendine özel kimliğini oluşturmakta başarılı. Bagaj kapağı ile 2 parça olan arka farlar ve tampon altındaki kedi gözleri otomobilin kaporta çizgilerini tamamlamış diyebiliriz.

İç Tasarım, Multimedya ve Donanım:

Otomatik şanzıman rakiplerini elemekte yeterli olacak mı?

Otomobilin direksiyon koltuğuna oturduğumuzda tamamen yeni bir kokpit ile karşılaşıyoruz hafif sürücüye yönelik olan bu kokpit sürücü için kullanımı baya basitleştiriyor. Üç kollu direksiyon kalınlık olarak güzel ve sürücünün direksiyona olan hakimiyetini artırmaya yönelik olmuş. İki ayrı alana ayrılmış olarak gözüken kokpit gerçekten kaliteli bir algı oluştursa da kullanılan malzemeler sert plastik ve ilerde trim seslerinin oluşacağını söylememiz gerekir. Tabi ki bu sınıfta bu fiyatlara kullanılan malzemeler gayet normal. İlk defa karşımıza çıkan vites topuzu ve bu sınıftaki otomatik şanzıman, dijital klima kontrol paneli ile sınıfında dengeleri sarsabilir gibi duruyor. Kokpit ortasına konumlandırılan multimedya ekranı sürücü görüşünü kısıtlamıyor ve gayet şık ve ortama ayak uydurmuş. Koltuklara gelecek olursak bu sınıfta pek beklentimiz olmasa da fazla sert ve rahatsız olduğunu söylemek isterim. Uzun seyahatlerde sürücüyü ve yolcuları rahatsız edebileceğini düşünüyorum. Arka tarafa geçtiğimizde gayet yeterli sunulan baş mesafesi ve diz mesafesinin yanında bu sınıfta ilk defa görülen koltuk arkalarında katlanır masa dikkatimi çekti gayet kullanışlı olan bu masayı kimler kullanır ne kadar dikkat çeker o biraz tartışılır ama fazla donanımdan zarar olmaz.

Donanım ve bize sunduğu kolaylıklara geldiğimizde ise sevindirici haberler bizi bekliyor diyebilirim. Otomatik klima, kablosuz olarak kullanılabilen Apple Car Play-Android Auto, Easylink 8 inçlık multimedya ile gayet kullanışlı ve gereksinimleri karşıladığını söylemek mümkün. Bunun yanı sıra 3.5 inçlik boyuta sahip olan dijital kadran zamana ayak uydurmakta zorluk çekmemiş. Otomatik far, yağmur sensörü, acil fren destek sistemi, hız sabitleyici gibi gerçekten sürücünün ihtiyacı olarak nitelendirilen teknolojiler sunulmuş.

Motor Performans ve Sürüş dinamikleri:

Evet işte kullanıcıların, otomobil meraklılarının en çok merak ettiği konu olan motor ve sürüş dinamikleri bölümüne geldik. 1.0 Turbo 90 Beygir olarak adlandırılan Touch paket ile gelen bu motor x-tronic otomatik şanzıman ile sunulmuş. 90 Beygirlik güç ve 142 Nm tork üreten bu motor 1095 kilogram ağırlığındaki otomobili hareket ettirmekte kesinlikle zorlanmıyor. Şehir içi dur kalk trafikte aşırı derecede konforlu olan bu motor sizi hiç yormuyor ve şanzımanla motor uyumu anlık olarak tepkilerinize karşılık verebiliyor. Fakat tabiki otoban süratlerinde yaptığınız ara hızlanmalar veya sollamalarda düşük hacim etkisini gösteriyor ve hızlanmalar beklenilenin altında kalıyor. Aslında bu motor gücünden beklentiniz başta az olsa da otomobilin ilk başta ve düşük hızlarda sizin hareketlerinize verdiği tepki sanki olduğundan daha kuvvetliymiş gibi hissetiriyor bu da yüksek süratte sizin biraz yanılmanıza sebep oluyor diyebiliriz. Yerden yüksek yapısı Symbol’ü hatırlatsa da süspansiyon ve duruşu virajlarda otomobilin gövdesinin daha az yatmasına olanak sağlıyor. Otomobili test ettiğimiz süre boyunca İstanbul trafiğinde ve uzun yolda yaptığımız ortalama tüketim değerimiz 6.2 Litre oldu. Bu değer düşük hacim ve sert kullanım göz önüne alındığında gayet normal olarak karşılanabilir.

Sonuç:

Fiyatına göre tercih edilebilecek fiyat performans otomobili olarak görülen Taliant, sunduğu donanımlar, otomatik şanzıman ve düşük vergi olanakları ile kendine kullanıcı bulmakta zorluk yaşamayacak gibi, şehir içi kullanımlarda gösterdiği tepkiler ve motor şanzıman uyumu ile bizim gönlümüzde bir yer edinmeyi başardı. Peki siz ne düşünüyorsunuz?

  • Motor Tipi: Benzinli
  • Motor Hacmi: 998 cc 1.0 Litre
  • Silindir Sayısı: 3 Silindir
  • Beygir Gücü: 90HP @4500-5000 rpm
  • Tork Gücü: 142 Nm @1750-3750 rpm
  • Şanzıman: 6 İleri otomatik
  • Çekiş: 4×2 Önden çeker
  • Depo Kapasitesi: 50 Litre
  • 0-100: 13.9 saniye
  • Maksimum Hız: 169 Km/s
  • Ortalama Yakıt Tüketimi: 6.1 Litre
  • Uzunluk: 4396 mm
  • Genişlik: 1848 mm
  • Yükseklik: 1501 mm
  • Ağırlık: 1095Kilogram
  • Yerden Yükseklik: 161 mm
  • Dingil Mesafesi: 2649 mm
  • Ön Çıkıntı: 819 mm
  • Arka Çıkıntı: 928  mm
  • Bagaj Hacmi: 628 Litre / 1666 Litre
  • Lastik Ebat: 185/65 R15 195/55 R16

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu