Bu Honda S2000’in kalbinde VTEC değil elektrikli motor yatıyor
Honda S2000 en sevilen Japon spor otomobillerden bir tanesi. 1999 yılında üretilmeye başlanan ikonik model, 2.0 litrelik 4 silindirli yüksek devirler çevirebilen VTEC motorundan 250 beygire (Japonya versiyonu) varan güç elde edebiliyordu. Bu veriler de o dönemde S2000’i piston başına en çok güç sağlayabilen otomobil haline getirmişti. Aşırı beslemeli güç üniteleri ile artık bu güçlere rahatlıkla ulaşılabiliyor olsak da S2000’in motoru her zaman büyük bir övgüyle hatırlanacak.
Aşırı beslemelerin de bir kenara bırakılıp elektrikli güç ünitelerine geçiş yapılan bu dönemde, bir S2000 de bu gelişmelerden nasibini almış. Elektrikli araçlar gün geçtikçe yaygınlaşırken bazı otomobil meraklıları içten yanmalı motora sahip spor otomobillere elektrikli güç üniteleri aktararak ortaya ilginç çalışmalar ortaya koyuyor. Rywire Motorsports Electronics tarafından hayata geçirilen bu özel S2000 de son çalışmalardan bir tanesi. Hoonigan tarafından paylaşılan videoda elektrikli S2000’in tüm özellikleri ortaya konuyor.
VTEC motoruna veda ederek elektrikli üniteye geçiş yapan bu S2000, gücünü Tesla imzalı motordan alıyor. En az 500 beygir güç ürettiği söylenen motor, gücünü beklendiği gibi arka tekerleklere gönderiyor. Bu güçlü motora elektrik sağlama işi ise Chevrolet Volt’tan alınan iki adet bataryaya verilmiş. 38 kWh’lik bataryalar S2000’e yaklaşık olarak 200 km’lik menzil sunuyor.
Aracı elektrikli güç ünitesine bağlarken sürüş zevkinin de korunması adına motor ve bataryaların yerleşimi de büyük önem taşıyor. Bataryaları aracın kaputunun altında bir kutu içerisine konumlandıran şirket, elektrik motorunu ise bagajın alt kısmına yerleştirmiş. Araçta ayrıca Quaife sınırlı kaydırmalı diferansiyel de yer alıyor.
Tüm değişiklikler gövdenin altında değil tabi ki. Bu elektrikli S2000’i diğer S2000’lerden ayırmak adına bir dizi görsel değişiklik de yapılmış. İlk olarak farklı ızgara tasarımına sahip yeni ön tampon dikkat çekiyor. Bu sayede daha ilk bakışta standart S2000’lerden ayrılan aracın jantların tasarımı da aracın aerodinamiğine katkıda bulunuyor. Ayrıca verimliliği arttırmak adına yan aynalar da yerini daha aerodinamik türevlerine bırakmış.
İç mekanda de çeşitli değişiklikler bizleri bekliyor. İlk olarak S2000 CR’den alınan özel koruma barları çerçevesi dikkat çekiyor. Her ne kadar elektrikli olmasına rağmen sportif ruhu biraz daha yukarı taşımak isteyen şirket kırmızı ve siyah renkli Sparco koltuklara yer vermiş. Ayrıca Alcantara kaplı Sparco direksiyon ve iç döşemelerin de sportif havayı güçlendirdiğini söyleyebiliriz. 3 boyutlu yazıcıdan çıkma vites seçici ve dijital gösterge ekranı ise bu aracın elektrikli olduğunu bizlere tekrar hatırlatıyor.
Elektrikli otomobiller gün geçtikçe yaygınlaşırken bu tür ikonik araçların elektrikli hale getirilmesi hakkında sizler ne düşünüyorsunuz?