Hyundai elektrifikasyon yarışında payını arttırıyor

Hyundai, 2045 yılına kadar tam karbon nötrlüğü elde etme hedefine doğru ilerlemeyi sürdürüyor. Koreli üretici sıfır emisyonlu araçlarının satışlarında gün geçtikçe başarısını arttırırken elektrifikasyon yarışında ben de varım dedi. Her geçen gün giderek artan elektrikli otomobil taleplerine en hızlı şekilde cevap vemek niyetinde olan Hyundai, 2022’nin ilk iki ayında 74.661 adet araç satarak Şubat 2021’e göre yüzde 102’lik bir artış göstermiş durumda. 

Hyundai, 2021’in aynı dönemine kıyasla yüzde 28,8’lik bir artış göstererek pazar payını yüzde 4.6 seviyesine çıkardı.

Özellikle KONA Elektrik ve IONIQ 5 modelleri ile dikkatleri üzerine çekmeyi başaran Hyundai, büyüyen model portföyüne hibrit versiyonları da ekledi. Hyundai, 2021’in aynı dönemine kıyasla yüzde 28,8’lik bir artış göstererek pazar payını da yüzde 4.6 seviyesine çıkardı.

Hyundai, bir önceki yılın aynı dönemine göre kendi satış performansını geçerken aynı zamanda sektör trendinden daha iyi bir performans sergilemeyi başardı.

Yılın ilk iki ayında Avrupa’da en popüler Hyundai modeli ise satışların yüzde 29,3’ünü oluşturan TUCSON oldu. Satışların yüzde 21,4’ünü KONA ve geri kalan yüzde 11,1’ini de i20 modeliyle gerçekleştirdi. Şu anda Hyundai’nin Avrupa’daki amiral gemisi olan BEV modeller ise satışların yüzde 10,3’ünü oluşturuyor.

Hyundai, Türkiye’de de elektrikli modellerinin satışına hibrit ve tamamen elektrikli KONA ile devam ederken çok yakın bir gelecekte IONIQ 5 modelini de elektrikli otomobil gamına eklemeyi planlıyor. Elektrifikasyon yarışında gücünü gösteren markadan ilerleyen dönemlerde yeni elektrikli modeller bekeyebiliriz.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu