2022 Toyota GR Corolla özellikleri ile göz dolduruyor

Toyota Corolla her zaman güvenilir olmasıyla bilinir. Uzun kilometreler boyunca kullanıcısını üzmeyen modeller arasında her zaman ilk sıralarda sayılan Corolla, konu eğlence olunca ise listenin gerilerinde kalmıştır. Ancak bu durumu Gazoo Racing değiştirecek gibi görünüyor. 2022 Toyota GR Corolla hızlı bir hatchback modelden beklenen her şeye sahip.

Kaputun altında 304 beygir güç ve 370 Nm tokr üretebilen turbo beslemeli 1,6 litrelik üç silindirli ünite yer alıyor

Japon markanın performans departmanı kompakt hatchback modeli alıp ona oldukça agresif bir görünüş ve kalp vermiş. Tasarımdan başlayacak olursak hali hazırda sportif görünen hatchback model, geniş ön ızgara ve çamurluklar ile çok daha agresif bir görünüme kavuşmuş. Arka bölümde ise tabi ki ilk dikkat çeken detay üçlü egzız çıkışı oluyor. Sağda, solda ve ortada konumlandırılan egzoz çıkışları oldukça farklı görünürken Toyota bu tasarımın egzoz geri basıncını ve dış gürültüyü azalttığını belirtiyor. Bunun yanı sıra arka spoyler ve belirgin difüzör de aracın sportif karakterini vurguluyor.

Peki bu güzel görünen aracın gövdesinin altında neler yatıyor? Kaputun altında 304 beygir güç ve 370 Nm tokr üretebilen G16E-GTS kod adlı turbo beslemeli 1,6 litrelik üç silindirli ünite yer alıyor. Toyota’nın 1.6 litrelik 3 silindirli bir motordan bu rakamları elde etmesi oldukça etkileyici. Keyifli kısım motorla sınırlı kalmıyor tabi ki. GR Corolla 6 ileri manuel şanzıman ve GR-Four dört tekerlekten çekiş sistemini de içerisinde barındırıyor. Tıpkı kardeşi GR Yaris‘de olduğu gibi ön ve arka tekerleklere giden güç dağılımı 60:40, 50:50 ve 30:70 şeklinde yapılabilir. Böylece araç tek bir düğme yardımı ile önden veya arkadan çekiş odaklı kullanılabilecek.

GR Corolla’da performans eklentileri bununla sınırlı kalmıyor. Alüminyum kaput ve ön kapılar ile ağırlık artışını minimum düzeyde tutmak isteyen Toyota ayrıca güçlendirilmiş TNGA-C platformu ile aracın rijitliğini arttırmak istemiş. Önemli ölçüde daha fazla kaynak noktalarına sahip olduğu söylenen platformun bağlantı noktaları da güçlendirilmiş.

Önde bağımsız süspansiyonlara yer verilen araçta arkada ise çift salıncaklı süspansiyon sistemi kullanılmış. Ayrıca araca ön ve arka sınırlı kaydırmalı diferansiyel eklemek de mümkün. 18 inçlik Michelin Plot Sport 4 lastiklerle donatılan araçta 4 pistonlu alümiyum fren kaliperleri yer alıyor. 304 beygirlik bu güçlü aracı durdurmak için önde 356 mm’lik arkada ise 297 mm’lik hava kanallı diskler kullanılmış.

Aracın iç mekanında dışarıda olduğu kadar büyük bir değişim yer almıyor. 12.3 inçlik dijital gösterge ekranı ve 8 inçlik bilgi-eğlence sistemi ekranı içeride bizleri karşılıyor. Sportif havayı yansıtmak adına siyah sportif koltuklar, üç kollu GR logolu direksiyon simidi ve alüminyum pedallara yer verilmiş.

Tanıtıma özel versiyon: Circuit Edition

Toyota, GR Corolla’nın tanıtımını kutlamak adına havalandırmalı şişkin bir kaputa sahip Circuit Edition versiyonunu satışa sunuyor. Model ayrıca, ağırlığı azaltan ve otomobilin ağırlık merkezini düşürmeye yardımcı olan dövme karbon fiber tavan ile öne çıkıyor. Diğer öne çıkan özellikler arasında devasa bir arka kanat ve kırmızı fren kaliperleri yer alıyor. İçeride de süet ve sentetik koltuklara kavuşan versiyon, kırmızı dikişlerle de sportif havayı destekliyor.

2022 Toyota GR Corolla hem tasarım hem de performans anlamında otomobil severleri şimdiden heyecanlandırmayı başardı. Yeni model hakkında detayların ilerleyen zamanlarda paylaşılmasını bekliyoruz. Siz yeni GR Corolla hakkında ne düşünüyorsunuz?

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu