Peugeot’un yeni logosu ilk kez 308 modeli ile geliyor!

Yeni Peugeot 308, geçtiğimiz yıl lanse edilen yeni aslan başlı logoyu kullanan PEUGEOT ürün gamındaki ilk araç olacak. Yeni Peugeot logosu merkeze doğru yönelip, farklı krom unsurlarla vurgulanan ızgara tasarımı ve deseni ile markanın yeni yüzünün bir parçası.

Izgara ve logo kombinasyonu, 308’in karakterini güçlendirirken, markanın yeni stratejisini destekliyor

Izgara ve logo kombinasyonu, yeni 308’in karakterini güçlendirirken, markanın yeni stratejisini destekliyor. Aracın yeni yüzünden yer alan geniş ön ızgarayı ve agresif yapıyı bozmamak adına plakalık ise ön tamponun alt bölgesine taşınmış. Sürüş destek sistemlerine ait radar ise ızgaranın estetiğini bozmamak için logonun arkasında gizlenmiş.

Yeni 308’in logo tasarımı

Yeni Peugeot logosu 308’de; biri Active versiyonu, diğeri ise yenilikçi sürüş destek radarıyla donatılan Allure ve GT versiyonlarında olmak üzere görünüm olarak aynı ancak teknik olarak farklı iki versiyon halinde sunuluyor.

Sürüş destek sistemlerinin başarılı bir şekilde çalışması için radarın yaydığı dalgaların bozulmaması gerekiyor. Bu nedenle radarın önündeki logonun tasarımı iki kriter göz önünde bulundurularak Peugeot mühendisleri tarafından yeniden tasarlandı. Sürüş destek sistemlerine bilgi akışı sunan radarın verimli bir şekilde çalışabilmesi için mühendisler yeni logonun yüzey kalınlığını sabit tutarken, logoyu oluşturan bileşenlerin herhangi bir metal parçacığı içermemesine dikkat ettiler.

Üretim süreci Peugeot için bir ilk

PEUGEOT’nun yeni logosu birkaç aşamada üretiliyor; önce polikarbon enjeksiyon sabit kalınlıkta pürüzsüz bir ön panel üretiliyor. Daha sonra indiyum bir arka panel üretiliyor. Bu nadir alaşım, teknik ve görsel ihtiyaçları karşılayan tek malzeme olduğu için radarlı versiyonların logosunda özel olarak kullanılıyor. Hassas üretim tekniği, doğal krom görünüme ve radar dalgalarını engellemeyen özelliklere sahip. Lazer oyma işlemiyle yeni Peugeot logosunun aslanını ortaya çıkarmak için, indiyum yüzey lazerle oyularak polikarbon yüzeyde aslan ortaya çıkarıyor. Siyah boya logonun arkasına uygulanıyor ve logonun arka planını oluşturuyor. Dış etkenlerden (darbeler, güneş, sıcaklık değişiklikleri…) korunmak için logonun ön yüzeyine koruyucu vernik uygulandıktan sonra teknik bir bağlantı parçasına yapıştırılarak ızgaraya takılıyor ve sabitleniyor. Bu üretim süreci Peugeot markası için bir ilk anlamına da geliyor.

Yeni logonun arkasında gizlenen teknolojiler

Yeni logo, sadece en yeni Peugeot modelinin tasarımını güçlendirmekle kalmıyor, aynı zamanda sürüş yardımcılarına bilgi aktaran radarı da gizliyor. Radar, yeni PEUGEOT logosu ile korunurken, yeni nesil sürüş destek sistemlerine erişim sağlıyor. EAT8 otomatik şanzımanla birlikte sunulan Dur & Kalk işlevine sahip Adaptif Hız Sabitleme Sistemi, araçlar arası mesafeyi bu radar sayesinde ayarlıyor. Manuel şanzımanla birlikte sunulan 30 km/s işlevine sahip  Adaptif Hız Sabitleme Sistemi de araçlar arası mesafeyi ayarlıyor. Versiyona bağlı olarak gece ile gündüz yayaları ve bisikletlileri algılayan, bir çarpışma durumunda sürücüyü uyaran otomatik acil durum freni de yine radar sayesinde kullanıma sunuluyor.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu