Mazda elektrikli spor otomobil konseptini tanıttı!

Mazda geçtiğimiz gün 2030 yılına dair orta vadeli planlarını paylaştı. Japon üretici, 2030 yılına kadar toplam satışlarının yüzde 40’ını elektrikli otomobillerden oluşmasını bekliyor. Elektrifikasyon konusunda planlarını paylaşan Mazda aynı zamanda elektrikli spor otomobil konseptini de tanıttı.

Tasarımı ile MX-5 modelini hatırlatan iki kapılı konsept model, Japon üreticinin gelecek planlarını da ortaya koyuyor

Tasarımı ile MX-5 modelini hatırlatan iki kapılı konsept model, Japon üreticinin gelecek planlarını da ortaya koyuyor. Mazda yeni konsept otomobilleri konusunda ayrıntı vermekten kaçınırken, elektrikli aracın sunum sırasında MX-5 modellerinin hemen ardından sunulması ise dikkat çekti. Bu paylaşım ile yeni nesil MX-5’in elektrikli olacağı iddiaları da gündeme gelmiş durumda.

Henüz adı açıklanmayan konsept, belirgin çamurlukları, ve iki büyük martı kanadı kapıları ile tam bir spor otomobil görünümünde. Aracın tasarım detayları ve boyutları ise mevcut MX-5 RF’ye oldukça benziyor. Ön ızgaradaki Mazda amblemi aydınlatılırken, LED farların adeta bir kirpik gibi açılmasını ise çok beğendik.. Kaslı omuzlar ve geniş arka cam ise bizlere Mazda RX-7’yi hatırlattı. LED arka stop lambalarının yuvarlak formu ise MX-5’in ilk üç nesline göndermede bulunuyor.

Yeni nesil MX-5’in kaputunun altında bir içten yanmalı motora sahip olacağı söylense de, karşımıza çıkan konseptin bir EV aktarma organına sahip olduğunu söyleyebiliriz. İki koltuklu kabinin arkasının batarya için oldukça uygun olduğu bir gerçek. Bu düzen ile birlikte, Japon markasının spor otomobil mirasına sadık kalarak hafiflik, ağırlık dengesi ve sürüş dinamiklerine odaklanmış bir spor otomobil yaratmak mümkün görünüyor.

Mazda’nın üç aşamalı elektrifikasyon stratejisi “bölgesel özelliklere ve çevresel ihtiyaçlara uygun” olacak ve 1,5 trilyon yen (mevcut döviz kurlarıyla yaklaşık 10,6 milyar dolar) yatırımın yanı sıra bataryalardan motorlara ve araç teknolojisine kadar yeni ortaklıklarla desteklenecek. 2022 ile 2024 arasındaki ilk aşama, teknolojis gelişimine odaklanacak. 2025 ile 2027 arasındaki ikinci aşama, Çin ve dünyanın geri kalanı için yeni bir hibrit sistemin ve yeni EV modellerinin tanıtıldığı “geçiş dönemi” olacak. Son olarak, 2028 ile 2030 arasındaki üçüncü aşama ise dünya çapında bir dizi elektrikli otomobil lansmanını içerecek.

Mazda ayrıca “enerji tasarrufu, yenilenebilir enerji ve karbon nötr yakıtların kullanımı” sayesinde 2035 yılına kadar karbon nötr fabrikalar kurmayı hedefliyor. Son olarak, Japon markası 2040 yılına kadar sıfır ölümcül kazaya yönelik iddialı hedefini de açıkladı.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu