Copen, GR dokunuşlarıyla karşımıza çıktı!
Tokyo Otomobil Fuarında karşımıza çıkmasını beklediğimiz modeller bir bir kendisini gösterirken, bunlardan bazıları biz otomobil severleri üzmüyor desek yalan söylemiş oluruz. Bunun en temel sebeplerinden birisi katılımcı markaların büyük orandaki yüzdesi, tanıtacağı otomobillerin iç pazarda satışa sunmaya devam edecek olması. Geçtiğimiz haftalarda Nissan Note Nismo ile içimizde beliren bu benzer his, şu anda karşımızda duran Toyota Copen GR ile bir kat daha ileri taşınmış durumda.
Ülkemizde Daihatsu‘yla akıllarımıza kazınan Japonya’da ise Toyota imzasıyla da sunulan efsane roadster Copen, motor sporları departmanı GR’ın ellerinde çok daha dikkat çeken bir model haline gelmiş.
Bu ufak ikonik Copen GR hakkında bilgi verecek olursak; motor bölümünde çok yabancı olmadığımız bir ünite ile bizleri karşılıyor. 660cc hacmindeki turbo ile yüzleşmiş bu makine bizlere yaklaşık 65 beygir güç üretmekte. Gücünü 5 ileri manuel veya CVT şanzıman ile ön tekerlekleri üzerinden yere aktaran otomobilde sınırlı kaymalı diferansiyel kilidinin olması şüphesiz sürüşteki zevkini arttıracak temel özelliklerden biri.
Otomobildeki GR dokunuşlarını kullancıılarının hissedeceği noktalardan bir diğerleri ise süspansiyon sistemi ve yeni elektrikli direksiyon kutusu olacak. Sportif görünüm ve keyifli sürüşün önde tutulduğu Copen GR’de işin tasarım ve donanım kısmı da GR ekibiyle birlikte üst noktaya taşınıyor. Tamponlar ve jant seti başta olmak üzere dışarıdaki gövdeyle başlayan bu değişim, kokpitte Recaro koltuklar, Momo direksiyon ve kaplamalarla bizleri selamlıyor.
Toplamda 8 farklı renk seçeneği bulunan GR Copen, hardtop tavan yapısıyla meraklılarıyla buluşmaya hazır. Önümüzdeki aydan itibaren ülkedeki satış ve sipariş sürecine başlayacağı duyurulan Copen GR, yaklaşık 22.500 dolarlık etiketi fiyatına sahip.