Daha agresif, daha sportif: 2021 Hyundai Elantra
Hyundai, yakın zamanda Elantra modelini makyajlamıştı. Tartışma yaratan bu makyajın üzerinden sadece bir sene geçmiş olmuş olmasına rağmen, 2021 Hyundai Elantra yeni nesli ile karşımıza çıktı.
Günlük dört kapılı coupe olarak lanse edilen 2021 Hyundai Elantra, markanın ‘duygusal sportiflik’ tasarım dilini benimsemiş. Selefine göre çok daha karakteristik çizgilere sahip olan yeni Elantra, farklı yapısıyla farkedilmek istiyormuş gibi görünüyor.
Beklendiği gibi, yeni Sonata‘nın ayak izlerini takip eden model, geniş bir ön ızgaraya ev sahipliği yapıyor. Sinyaller bu geniş ızgaranın içine entegre edilirken açılı farlar ile iç içe geçmiş bu görüntüyü tamamlıyor.
Sinirli ön bölüm ve uzun kaput araca daha gösterişli bir hava kazandırmış. Yan bölüme doğru geçtiğimizde ise oldukça belirgin karakter çizgileri ile karşılaşıyoruz. Kapı kolları altından uzanan keskin çizgi aracın bagaj kapağına kadar ulaşıyor. Genel olarak daha dinamik bir görünüme sahip olan aracın arka bölümünde kullanılan siyah detaylar ise yeni Elantra’nın coupe benzeri görünümünü destekliyor. Aracın bagaj kapağına entegre olan çıkıntılı arka spoyleri oldukça agresif görünürken, birbirine doğru uzanan keskin hatlı stop lambaları da bu bölüme bir bütünlük kazandırmış.
Selefi ile karşılaştırdığımızda 2021 Hyundai Elantra, 56 mm daha uzun, 25 mm daha geniş ve 20 mm daha alçak bir yapıya sahip. Dingil mesafesi de 20 mm artarak 2.720 mm’ye ulaşmış.
Daha teknolojik iç mekan
İç bölüme geçtiğimizde ise sürücü odaklı bir yapı görüyoruz. 10.25 inçlik dijital gösterge ekranı ile birlikte sunulan Elantra’da aynı boyuttaki bilgi-eğlence sistemi ekranı ise opsiyonel olara satın alınabiliyor. Bu bilgi-eğlence sistemi ayrıca Android Auto ve Apple CarPlay desteği de sunuyor.
Farklı tasarıma sahip dört kollu bir direksiyona ev sahipliği yapan yeni modelde ince hava menfezleri bilgi-eğlence sisteminin hemen altına konumlandırılmış. Vites kolunun yanında ön yolcu için bir tutma koluna yer verilen modelde 64 farklı ambiyans aydınlatması da mevcut. 8 hoparlörlü Bose ses sistemi ile birlikte sunulan Elantra’da ayrıca Android telefonunuzdan aracın kilitlerini açmanıza ve çalıştırmanıza olanak sağlayan Dijital Anahtar sistemi de yer alıyor.
Teknolojiden bahsetmişken, yeni modelde gelişmiş bir ses algılama sistemi de yer alıyor. Bu sistem ile birlikte iklimlendirme elemanları ve koltuk ısıtma sisteminin yanı sıra çeşitli ayarları kontrol etmek mümkün.
Coupe tasarıma rağmen aracın iç mekan boyutlarından ödün verilmemiş. Tersine, 2021 Hyundai Elantra daha fazla baş, diz ve omuz mesafesi sunuyor. Özellikle arka bölümde oturanlar fazladan 58 mm’lij diz mesafesi ile mutlu olacaklardır.
Kaputun altına göz attığımızda 149 beygir güç ve 179 Nm tork üretebilen 2.0 litrelik motor ile karşılaşıyoruz. Bu motor Hyundai’nin CVT şanzımanı ile eşleştirilmiş. Hyundai, bu şanzımanın “sürücü girdileri, araç davranışı ve hızlanma arasındaki doğrusallığı artıran” yeni bir vites kontrol stratejisine sahip olduğunu söylüyor. Ayrıca, modelin sınıfının en iyi yakıt ekonomisine sahip modeli olabileceği iddia edildi.
Tutumlu hibrit motor
Asıl büyük haber ise hibrit güç ünitesinde. 1.6 litrelik GDI üniteye eklenen elektrik motor ve 1.32 kWh’lik lityum iyon batarya aracın toplamda 141 beygir güç ve 264 Nm tork sunmasını sağlıyor. Bu güç ünitesi, modele “dinamik ve ilgi çekici bir sürüş deneyimi” sunmayı vaat eden altı vitesli çift kavramalı şanzıman ile gücünü yere aktarıyor. Hibrit ünitenin yakıt ekonomisi konusunda oldukça başarılı olduğu öne sürüldü.
2021 Elantra, öncekinden daha hafif, daha güvenli ve daha güçlü olduğu belirtilen yeni K3 platformu üzerinde yükseliyor. Yeni platform ayrıca daha düşük bir ağırlık merkezine de olanak sağlıyor.
Daha düşük ağırlık merkezinın yanı sıra elden geçirilen direksiyon sistemi ve yeni süspansiyon sistemi geometrisi ile birlikte sürüşün çok daha eğlenceli olduğu iddia edildi.
Güvenlik sistemleri konusunda da önemli adımlar atan Hyundai, yeni Elantra’da çeşitli asistanlara yer vermiş. Öne çıkan özellikler arasında yaya algılama özelliğine sahip ön çarpışma öneleme asistanı, şerit takip asistanı, uzun far asistanı ve dinamik yönerge sistemine sahip arka kamera yer alıyor.
Müşteriler ayrıca Adaptif Hız Sabitleyici, Arka Çapraz Trafik Uyarısı ile Kör Nokta Asistanı ve Park Çarpışma Önleme Asistanı gibi daha gelişmiş sürücü destek sistemlerini de araçlarında tercih edebiliyorlar. Bunların dışında aracın şeridini ortalamasına ve öndeki araçla güvenli bir mesafeyi korurken uygun bir hızda hareket etmesine yardımcı olan bir Otoyol Sürüş Destek sistemi de yine seçenekler arasında yer alıyor.
2020 yılının kış aylarında üretimine başlanacak olan 2021 Hyundai Elantra, yılın dördüncü çeyreğinde satışa sunulacak.