Opel Grandland X İncelemesi
2018 başında Opel ailesinin yeni bir üyesi olarak ortaya çıkan Grandland X testimize konuk oldu. Antara’nın yerini alan Grandland X Opel’in PSA grubuna dahil olduktan sonra çıkardığı ilk model olmasından dolayıdır ki anahtarı dahil Peugeot 3008’i oldukça hatırlatır bir tasarıma sahip.
Grandland X, ailenin küçük üyesi Corsa’ya oldukça benzeşen agresif bir görüntüye sahip. Aynı zamanda alüminyum ve piano black detayları sayesinde oldukça premium görünmeyi başarıyor. Neredeyse tüm tasarımında yerini aldığı Antarayı andıran Grandland X geleneksel alışkanlıklarından da vazgeçmemiş durumda.
Grandland X’in ızgarasının şeritli bir tasarıma sahip olması premium bir görüntüye sahip olmasına yardımda bulunmuş. Grandland X’in panoramik cam tavanı ile birlikte gelen siyah tavanı kendisini çok daha ağır başka bir deyişle lüks hissettirmeyi başarıyor.
İç dizaynda bizi neler bekliyor?
Her şeyden önce iç tasarımının Kardeşi Insignia’yı hatırlatması dikkatlerimiz çekmeyi başardı. Android autosu ve Apple car play’i için işlemcisi biraz yavaş kalan 8 inç’lik multimedya ekranı Grandland X için biraz ufak kalıyor. Klasikleşmiş analog kadranlarının ortasında oldukça işlevsel bilgi ekranı bulunan Grandland X kokpitinde ihtiyacınız olan çoğu fonksiyonu bulunduruyor. Yalnızca kablosuz şarjı kullanmak istediğinizde pozisyon olarak P durumunda ise vites size engel olabiliyor. Bu kablosuz şarj ünitesinin bulunduğu gözün en uzak kısmına USB-A ve 12V bağlantı yerleştirilmesi ise ulaşılmasını zor kılıyor. İç aydınlatması yan cepleri gayet güzel aydınlatıyor. Fakat sadece beyaz yanıyor olması bir dezavantaj olarak karşımıza çıkıyor. Excellence ve Ultimate paketleri ile birlikte gelen düz tabana sahip direksiyonu sportiflik hissini oldukça arttırıyor. Aynı şekilde Excellence ve Ultimate paketleri ile birlikte gelen direksiyon ısıtmasının ise yeterince hızlı ve kuvvetli çalıştığını söyleyemeyiz.
Grandland X çok hızlı tepki veren ve oldukça kuvvetli koltuk ısıtmaları, elektrikli ayarlanabilir baldır ve bel desteği ile sizi rahat hissettirmek için elinden geleni yapıyor. Böylesine teknolojik bir araçta koltuklarında hafızalı ve elektrikli olmasını beklerdik. Panoramik cam tavanı sizlere ferah bir seyahat imkanı sunarken yarı deri yarı kumaş koltukları sıcak havalarda bunalmanızı engellerken premium hissini almanızı sağlamak için elinden geleni yapmış. Arka koltuğa geçtiğinizde ise ön taraf kadar değer gördüğünüzü hissediyorsunuz. Deri kol dayaması, USB-A, 230 V prizi, yan güneşlikleriniz ve koltuk ısıtmaları bu hissi destekliyor. Bagaj kısmında ise aileniz ile seyahatlerinizi oldukça kolaylaştıracak 514 litrelik bir hacim sizleri bekliyor. Arka koltuklar da yatırıldığında ise bu rakam 1652 litrelere kadar çıkabiliyor.
Opel Grandland X’in sürüş hissi ne durumda?
Daha önce 3008’de de gördüğümüz PSA EMP2 platformunu kullanan Grandland X tasarımda olduğu kadar sürüş konusunda da PSA grubundaki kardeşlerini andırıyor. Grandland X güvende hissettiren bir adaptif hız sabitleyicisine sahip. Şerit takip sistemi sizi hem uyarıyor hem de direksiyonunuza kuvvet uygulayarak şeride tekrar girmenizi sağlıyor. Virajları da dönmenizi sağlıyor olsa idi tam sürüş asistanının bulunduğundan bahsedebilirdik.
1.5 litrelik Turbo dizel sıralı 4 silindirli motoruna rağmen kokpitte sessiz bir ortam sağlamayı başarıyor. 8 ileri otomatik şanzımanı beklenenin dışında tepkiler vermeyerek 300 NM tork değerini tekerlere aktarmayı başarıyor. Düşük hızlarda direksiyonu yavaş çevirdiğinizde sert tepki veriyor. Güç uyguladığınızda ise daha yumuşak bir tepkiye sahip. Bu durum elektrikli direksiyonun sabit bir güce sahip olmadığını hissettiriyor. 360° kamerası sayesinde park ederken kendinizden emin hareket edebiliyorsunuz.
Gelelim yakıt tüketimine Opel Grandland X’i trafikli ve trafiksiz ortamda sürme fırsatı bulduk. 7.5 lt/100 km değerinde bir tüketim ortalaması ile 1.5 litrelik dizel motorunun gerekliliğini karşılıyor. 108 gr/km emisyon değeri ile çevreye karşı duyarlılığının da altını çiziyor.
Opel Grandland X, sınıfının gerekli donanımlarına sahip olması ile birlikte ortalamanın altında bir fiyata sahip. Sonuç olarak ise Ortalama bir şehir içi Compact SUV olmayı başarmış durumda. Teknolojik donanımlar konusunda kendisinin üzerine daha çok ekleyebileceği özelliği bulunduğunu düşünüyoruz. Bakalım Grandland X yakın zamanda makyaj gördükten sonra nasıl olacak?
TEKNİK ÖZELLİKLER
1499 CC, SIRALI 4 SİLİNDİR, ÖNDEN ÇEKİŞ, 130 BG, 300 NM
4.2 LT/100 KM, 108 GR/KM
0-100 KM/S 12.3 SN, 192 KM/S
1380 KG
Opel Grandland X’in güncel Fiyat listesine buradan ulaşabilirsiniz.
Diğer testlerimize ise buradan ulaşabilirsiniz.