2021 Skoda Fabia’nın detayları paylaşıldı
Skoda, bol dumanlı ve karanlık teaser görselinin ardından yeni Fabia’nın detaylı teknik verileri ile bizleri aydınlatmaya karar verdi. 2021 Skoda Fabia hâlâ tasarımını gizliyor olsa da artık model hakkında hemen her detayı biliyoruz.
Aracın kamuflaj malzemesi tarafından gizlenen gövde tasarımından başlayacak olursak; mevcut nesile göre daha büyük bir ön ızgara ve onlara eşlik eden ince LED farlar ilk dikkatimizi çeken detay oluyor. Bu bölümde yeni Fabia’nın ağabeyi Octavia ile benzeşeceğini söylemek yanlış olmaz. Arka bölüme geçtiğimizde çıkıntı yapan LED stoplar beklenilenin aksine Scala‘dan ayrılıyor.
Yeni platform ve artan boyutlar
Aracın tasarımı hakkında söyleyebileceklerimiz oldukça sınırlı ancak Skoda teknik detaylar konusunda hiç de cimri davranmadı. Volkswagen Grubu’nun MQB A0 platformunu Volkswagen Polo, Seat Ibiza ve Audi A1 ile paylaşmaya hazırlanan yeni Skoda Fabia’nın boyutları da oldukça büyümüş. Selefine göre 110 mm artarak 4.107 mm’ye ulaşan aracın uzunluğu süper mini sınıfının sınırlarını zorluyor. Aracın genişliği de 48 mm artarak 1.780 mm olmuş. Yeni Fabia’nın 94 mm artarak 2.564 mm olan aks mesafesi de iç mekanda çok daha fazla yaşam alanı vaat ediyor. Artan boyutlar bagaj hacminin de 380 litreye ulaşmasını sağlamış. Volkswagen Golf’ün de 380 litrelik bagaj hacmine sahip olduğunu söylemekte yarar var. Boyutlardaki bu artışa rağmen aracın ağırlığı ise benzer seviyede kalmış.
Fabia’nın yeni platformu aerodinamik anlamda da aracın gelişmesine katkıda bulunmuş. Önceki nesilde 0.32 olarak ölçülen sürtünme katsayısının 2021 Fabia’da 0.28 olduğu açıklandı. Bu gelişmede aracın hava girişinde yer alan aktif kapakçıkların da rolü büyük.
Yeni modelin iç mekanı henüz görme fırsatı yakalayamadık ancak 10.2 inçlik dijital gösterge panelinin yer alacağı açıklandı. Bunun yanı sıra 6.8 inçlik dokunmatik bilgi-eğlence sistemi ekranının standart olarak sunulacağı modelde 9.2 inçlik seçenek de mevcut. 9 hava yastığını ev sahipliği yapacak olan aracın tüm yolcu koltuklarında ISOFIX bağlantıları mevcut olacak.
Skoda dendiğinde aklınıza gelen ilk kelimenin ‘kullanışlılık’ olduğunu düşünüyoruz. 2021 Skoda Fabia da bu özellikleri içerisinde barındırıyor. Araç içi kameralara güç sağlamak için dikiz aynasında yer verilen USB Type-C girişi, bagajdaki katlanabilir saklama alanı ve yakıt deposu kapağındaki buz kazıyıcı bu detaylardan sadece birkaçı.
Araçta yapılan yenilikler teknolojik anlamda da devam ediyor. Yeni Fabia, adaptif hız sabitleyici, şerit takip asistanı, trafik asistanı ve acil durum asistanı gibi sistemlerle yarı otonom sürüşe merhaba demeye hazırlanıyor. Yenilenen modelde ayrıca park asistanı da yer alacak.
Motor seçenekleri
Gelelim motor kaputunun altına. 2021 Skoda Fabia, 3 farklı benzinli motor ve 5 farklı güç seçeneği ile yollara çıkacak. Skoda, Fabia modelinde dizel motorlara ise tamamen veda etmiş görünüyor. Giriş seviyesinde 1.0 litrelik 3 silindirli MPI motora ev sahipliği yapacak olan Fabia, 65 ve 80 beygir güç seçenekleri ile satın alınabilecek. Yeni model giriş seviyesinde sadece 5 ileri manuel şanzıman ile eşleştirilebiliyor.
1.0 litrelik motorların turbo beslemeli versiyonlarına göz attığımızda da iki farklı güç seçeneği ile karşılaşıyoruz. 95 beygirlik versiyon 5 ileri manuel vites ile eşleştirilirken 110 beygirlik versiyon 6 ileri manuel ya da 7 ileri DSG ile satın alınabilecek.
Model gamının en güçlüsünde 150 beygir güç ve 250 Nm tork 1.5 TSI motor görev yapacak. Aktif silindir kapama teknolojisine sahip olan bu motor ise sadece 7 ileri DSG ile sunuluyor.
2021 Skoda Fabia, bu yılın içerisinde tanıtılacak. Modelin station-wagon versiyonunun tanıtımını ise 2022 yılının sonlarına doğru bekliyoruz.