Yeni Toyota GR 86 daha güçlü ve daha olgun
İkinci nesil Subaru BRZ’nin tanıtımının ardından yeni 86 modelini beklemeye koyulmuştuk. Bu bekleyiş tahmin ettiğimizden biraz uzun sürmüş olsa da en sonunda yeni Toyota GR 86 ile tanıştık. Yeni 86’yı yaklaşık 5 ay beklememizin nedeni olarak ise Toyota’nın araca kendi imzasını atmak istemesi olarak gösterildi.
İlk nesilde olduğu gibi Toyota ve Subaru spor otomobillerinin ikinci neslinde de beraber çalışmayı sürdürdü. Neredeyse aynı görünüme sahip olan BRZ ve GR 86 sadece detaylarda birbirlerinden ayrılıyorlar. Tasarım olarak en belirgin farklılık GR Yaris’e atıfta bulunan geniş ön ızgara oluyor. Ayrıca GR 86’nın LED gündüz farlarının düzeni de BRZ’ye göre farklılık gösteriyor.
Yeni neslinde selefine göre tasarım anlamında daha güvenli bir yol izleyen 86 daha olgun bir tasarımla karşımıza çıkıyor. Bu tasarım sıkıcı olarak anlaşılmasın tabi ki. GR 86 daha alçak yapısı ve daha kıvrımlı hatları ile yeni neslinde de çekici olmayı başarıyor. Ayrıca özel hava çıkışları ve aerodinamik yan etekler ile aracın yol tutuşu ve dengesi de arttırılmış durumda.
Toyota, GR 86’nın içini sürücü odağını en üst düzeye çıkarmak için optimize ettiğini ve bilgi-eğlence sistemini yoldan uzağa bakma ihtiyacını azaltacak şekilde yerleştirdiğini söylüyor. 7 inçlik bu ekran artık daha modern bir görünüme sahip ve otomobilin boxer motorunun piston hareketlerinden esinlenen bir animasyon dizisi ile sürücüsünü selamlıyor.
İç mekandan devam edersek, bu bölümde Toyota’nın eski ile yeniyi harmanladığını söyleyebiliriz. Birçok teknolojik yeniliğe ev sahipliği yapan iç mekanda bazı fiziksel düğmeler, tuşlar ve geleneksel el freni ile mekanik hava da unutulmamış. Herşeyin dokunmatik olarak yönetildiği günümüzde bu görüntü bizim hoşumuza gitti açıkçası.
Atmosferik motora devam
Tasarımı bir kenara bırakıp aracın teknik özelliklerine geçtiğimizde ise kaputun altında 2.4 litrelik atmosferik bir motor ile karşılaşıyoruz. Kardeşine göre 5 beygirlik bir artışla 235 beygir güç ile gelen yeni Toyota GR 86, 250 Nm’lik de bir tork sunuyor. Yeni modelin 0-100 km/s hızlanması ise 6.3 saniye olarak açıklandı. Bu rakam selefinden 1.1 saniye daha iyi.
Maksimum gücünü 7.000 devirde sunan araç azami torkunu ise 3.700 devirde ortaya çıkarıyor. Bu atmosferik motorun nefesi ise 7.400 devirden sonra kesiliyor. Toyota’ya göre motorun genel tepkisi de her devirde arttırılmış durumda. Gücünü arka tekerleklere ileten model, 6 ileri manuel veya 6 ileri otomatik şanzımanla tercih edilebilecek.
GR 86’nın otomatik şanzımanla donatılmış versiyonu Subaru’nun EyeSight Driver Assist Teknolojisi ile birlikte gelecek. Sistem, kazaları önlemeye yardımcı olmak için çeşitli çarpışma öncesi güvenlik asistanları, sonraki darbeleri azaltmak için ikincil çarpışma önleme yardımcıları ve bir kazanın meydana geldiği durumlarda ise acil kurtarma desteği gibi özellikleri içerisinde barındırıyor.
Büyüyen motor ve yeni teknolojilere rağmen Toyota, GR 86’nın ağırlığını 1.270 kg ile halefinin seviyesinde tutmayı başarmış. Japon üretici, hali hazırda başarılı sürüş dinamiklerine sahip olan GT 86’dan daha iyi değerlere sahip olması için GR 86’da fazla mesai harcamış. Ağırlıktan tasarruf etmek amacıyla tavan ve çamurluklarda alüminyum kullanan Toyota bu sayede ağırlık merkezini de daha aşağılara çekmeyi başarmış. Bunun yanı sıra aracın rijitliğinin de %50 arttığı da açıklandı. Tüm bunlar düşünüldüğünde yeni Toyota GR 86 teorikte tam bir sürücü otomobili gibi görünüyor.
Tanıtımda yaşanan gecikmeye rağmen yeni Toyota GR 86, sonbaharda Subaru BRZ ile birlikte satışa sunulacak. Subaru her ne kadar yeni BRZ’nin Avrupa pazarında yer almayacağını açıklasa da Toyota GR 86 için durum farklı. 2021 GR 86‘nın 2021 yılının sonunda Avrupa’ya ulaşmasını bekliyoruz.