2021 Opel Astra yeni yüzüyle karşınızda

Opel, merakla beklenen yeni nesil Astra’yı sonunda gün yüzüne çıkardı. Uzun süren teaser kampanyasının ardından radikal tasarımıyla karşımıza çıkan 2021 Opel Astra, markanın yeni yüzüne kavuşmuş.

Astra’nın rakiplerinden birisi de platform kardeşi Peugeot 308 olacak

Yeni nesil ile birlikte Stellantis’in EMP2 platformuna geçiş yapan model, C hatchback segmentinde iddialı bir yer edinme hedefinde. Astra’nın rakiplerinden birisi de platform kardeşi Peugeot 308 olacak. Her ne kadar aynı platformu paylaşıyor olsalar da kuzenler görsel olarak oldukça farklı görünüyor.

Tasarım

Astra, yeni nesliyle Opel’in yeni tasarım felsefesini benimsemiş. Yeni model, siyah panel ve ince LED farlar ile markanın “Vizör” adı verilen ön yüzüne kavuşmuş. Arka bölümde de ince LED stop lambalarına ev sahipliği yapan 6. nesil Astra’da sade ama şık bir tasarımın benimsendiğini söyleyebiliriz. Opsiyon olarak sunulacak olan farklı renkli tavan da araca daha sportif bir görünüm kazandırmış.

Yeni nesil ile birlikte Astra’nın uzunluğu 4 mm artarak 4.374 mm’ye ulaşmış. Ayrıca aracın genişliği 51 mm artarak 1.860 mm’ye uzanırken 1.470 mm yüksekliği ile selefine göre 15 mm daha alçak tasarlandığını görüyoruz. Dingil mesafesi de 13 mm artan aracın iç mekanda artık daha fazla alan sunacağını söylemek yanlış olmaz.

İç mekan

İç mekandan bahsetmişken, yeni Opel Astra dışarıda olduğu gibi içeride de önemli değişikliklere ev sahipliği yapıyor. Alman üreticinin ‘Pure Panel’ olarak adlandırdığı çift ekran düzeninin kokpite hakim olduğunu görüyoruz. 10 inçli bilgi-eğlence sistemi ekranına ek olarak 10 inçlik dijital gösterge ekranına sahip olan bu sistem, güzel görünmesinin yanı sıra sürücü odaklı tasarımıyla da fazladan puan toplamayı başarıyor. Minimalist olarak tasarlanan iç mekanda oldukça az fiziksel tuşa yer verilmiş. Küçük vites seçici ile minimalist hava orta konsola da taşınmış. Aracın üç kollu direksiyon simidi de tamamen yenilenmiş.

Motor seçenekleri

Kaputun altına geçecek olursak bizleri çeşitli benzinli, dizel ve hibrit güç üniteleri karşılıyor. Giriş seviyesinde 110 ve 130 beygirlik versiyonlara sahip 1.2 litrelik turbo benzinli motorlar yer alıyor. Dizel cephesinde de yine 130 beygir güç üretebilen dört silindirli ünite seçenekler dahilinde. Standart olarak 6 ileri manuel şanzımanla sunulacak olan bu ünitler 8 ileri otomatik şanzımanla da tercih edilebilecek.

Şarj edilebilir hibrit versiyonlara geçtiğimizde giriş seviyesinde 1.6 litrelik turbo beslemeli dört silindirli üniteye eşlik eden 110 beygirlik bir elektrik motorlu ünite yer alıyor. Bu ünite toplamda 180 beygir güç üretebiliyor. Daha fazla güç isteyenler için ise aynı güç üniteleri ile birlikte 225 beygir güç sunan bir seçenek sunuluyor. Her iki versiyon da 12.4 kWh’lik bataryaya ev sahipliği yaparken, elektrikli kullanımda yaklaşık olarak 50 km’lik bir menzil sunuyor.

Opel, bundan sonraki nesillerde Astra’nın içten yanmalı motorlara sahip olmayacağını da açıkladı. 6. nesil ile son kez içten yanmalı motorla karşımıza çıkacak olan Astra, sonrasında ise yoluna elektrikli olarak devam edecek. Alman üretici daha önce yaptığı açıklama ile 2028 yılı itibariyle Avrupa’da tamamen elektrikli bir ürün gamı hedeflediklerini belirtmişti.

2021 Opel Astra’nın 2022 yılı itibariyle ilk teslimatlarının başlaması bekleniyor. Yeni modelin fiyat etiketi konusunda ise henüz resmi bir açıklama yapılmadı.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu