2022 BMW X7 yeni yüzünü gösterdi
BMW, yenilenen X7 modelinin üzerindeki örtüleri kaldırdı. Bölünmüş farları ile yeni bir yüzen kavuşan 2022 BMW X7, daha teknolojik motorlara da ev sahipliği yapıyor.
Markanın yeni amiral gemisi SUV modeli yeni far grubuyla dikkatleri üzerine topluyor. Henüz büyük böbrek ızgaralara alışamadan BMW bölünmüş farlar ile bizleri bir kez daha şaşırtmayı başardı. Ancak bu yüze alışsak iyi olur çünkü BMW, 7 Serisi ve i7 gibi diğer büyük modellerinde de bu far tasarımını kullanacağını açıkladı.
İki parçalı aydınlatma grubunun üst kısmında gündüz farları ve sinyallere yer verilmiş. Aracın kısa ve uzun hüzmeli farları ise bu bölümün altındaki dikdörtgen formlu aydınlatma grubunda yer alıyor. Bunun yanı sıra ön tamponun altına konumlandırılan parlak alüminyum kaplamalar ise farklı bir görüntü ortaya koyuyor. Aracın devasa böbrek ızgaraları yerini korurken BMW “daha fazla dikkat çekmek” aydınlatma opsiyonu eklemiş.
Arka bölümdeki değişiklerin oldukça sınırlı kaldığını söyleyebiliriz. Makyaj operasyonunun olmazsa olmazı olarak stop lambalarının LED grafikleri değişmiş. Bunun yanı sıra stop lambalarının arasındaki krom şerit yerini daha ince türevine bırakmış.
Bu büyük SUV modeli daha sportif bir görünüme sokmak ise M Sport paketine kalmış. Bu paket ile birlikte daha sportif tamponlara kavuşan BMW X7, parlak siyah detaylarla da daha agresif görünüyor. Dörtlü egzoz çıkışı ve 21 inçlik jantlarla da sportif görünüm tamamlanıyor.
Bavyeralı üretici yeni X7’nin iç mekanında da önemli değişikliklere imza atmış. İç mekana göz attığımızda ilk dikkat çeken şey birleşik ekran düzeni oluyor. 12.3 inçlik dijital gösterge ekranına sahip olan modelde 14.9 inçlik büyük dokunmatik multimedya ekranı görev yapıyor. Bir diğer büyük değişiklik ise yıllardan beri kullanılan vites topuzuna veda edilmesi olmuş. BMW, orta konsolda bir vites topuzu yerine vites seçici tercih etmiş.
Yarı hibrit teknolojiye sahip güç üniteleri
Gövdenin altında da bir takım değişiklikler bizleri bekliyor. 2022 BMW X7 giriş seviyesinde 380 beygir güç ve 519 Nm tork üretebilen 3.0 litrelik sıralı motora ev sahipliği yapıyor. xDrive40i, 48 V’lik yarı hibrit sistem sayesinde ihtiyaç anında tork değerini 540 Nm’ye kadar çıkarabilecek. Standart olarak dört tekerlekten çekiş sistemi ile sunulan aracın 0-100 km/s hızlanma süresi ise 5.6 saniye.
Model gamının tepesinde yer alan M60i’nin kaputunun altında yer alan 4.4 litrelik V8 motor da yarı hibrit teknolojisine sahip. 530 beygir güç ve 750 Nm tork üretebilen güç ünitesi, hiç de küçük olmayan SUV modeli sadece 4.5 saniyede 100 km/s hıza ulaştırabiliyor.
Tasarım ve performans konusunda birçok yeniliği içerisinde barındıran 2022 BMW X7’nin yıl içerisinde Avrupa’da satışa sunulması bekleniyor. Peki siz BMW’nin yeni tasarım yüzü hakkında ne düşünüyorsunuz?