2019 BMW X7 tüm ihtişamıyla karşınızda

Hali hazırda 6 farklı SUV’a sahip olan BMW’nin model yelpazesinde Mercedes-Benz GLS’ye rakip olacak bir araç yoktu. Bu durumu değiştirmek isteyen Bavyeralı üretici yeni X7 modelini tanıtarak yelpazedeki eksiği tamamlamış oldu. Yeni X5’e göre daha büyük ve daha lüks olarak tasarlanan 2019 X7, geçtiğimiz yıl tanıtılan X7 iPerformance konsepti baz alınarak geliştirildi.

Tanıtılan konsept model tasarım anlamında bazı tartışmaları da beraberinde getirse de Alman markanın yeni amiral gemisi SUV modelinden büyük beklentileri olduğu aşikar. Yeni X7’nin bu kadar tartışılmasında en büyük rolü olan devasa böbrek ızgaraları, şimdiye kadar bir BMW modelinde kullanılan en büyük ızgara olarak dikkat çekiyor.

2019 BMW X7’nin dış tasarımı tartışma yaratmış olsa da aynı şeyi kabin için söylemek oldukça güç.

Tartışma yaratan ızgaraları bir kenara bırakırsak, ön bölümde oldukça ince formlu adaptif LED farları görüyoruz. Sahip olduğu düz tavan çizgisi ile 6 koltuklu oturma düzeninde arka tarafta seyahat edecek yolcuların rahatlığını düşünen BMW, uzun arka kapılar ile de bu durumu desteklemiş. Arka bölüm ise ön tarafa göre daha sade tasarlanmış. İnce stop lambalara sahip olan araçta elektronik olarak açılabilen bir bagaj kapağına yer verilmiş. BMW’nin ayrıca bolca krom detaylar ile süslediği X7, sahip olduğu devasa gövdeye yakışır bir şekilde 21 inç boyutundaki jantlara ev sahiliği yapıyor.

Genel olarak 5.163 mm’lik uzunluğu, 1.999 mm genişliğe ve 1.805 mm yüksekliğe sahip olan aracın dingil mesafesi ise 3.103 mm olarak açıklandı. X5 ile karşılaştırmak gerekirse, 228 mm daha uzun, 53 mm daha yüksek ve 5 mm daha dar olarak tasarlanan X7’nin dingil mesafesinin de 129 mm daha uzun olduğu açıklandı.

2019 BMW X7’nin dış tasarımı tartışma yaratmış olsa da aynı şeyi kabin için söylemek oldukça güç. Deri, ahşap ve metalik aksanlar ile oldukça lüks bir iç mekana ev sahipliği yapan X7, her biri 12.3 inç boyutundaki dijital gösterge paneli ve bilgi-eğlence sistemi ekranına ev sahipliği yapıyor.

Yeni modelin sunduğu özellikler değişkenlik gösterecek ancak X7’nin belli başlı pazarlarda dört bölgeli klima, 10 hoparlörlü ses sistemi ve üç parçalı panoramik cam tavan standart olara sunulacak. Yeni SUV model ayrıca kablosuz şarj ve WiFi hotspot özelliklerini de içinde barındıracak.

Lüks SUV modelin opsiyon listesinde ise 20 hoparlörlü Bowers & Wilkins Diamond surround ses sistemi ve 10,2 inçlik dokunmatik ekranlı bir arka koltuk eğlence sistemi dahil olmak üzere birçok seçenek yer alıyor. Ayrıca ısıtmalı koltuklar, elektrikli arka cam gölgeliği, baş-üstü ekran göstergesi, ısıtmalı ve soğutmalı bardak tutucuları da yeni modelde sunulan lüks detaylar arasında.

X7 standart olarak iki koltuklu arka koltuk oturma düzenine sahip ve müşteriler istedikleri takdirde, sürücü koltuğunun tüm özelliklerini sunan arka koltuklara da araçlarında yer verebilecekler. Üçüncü sıra koltuklarda yolculuk edecek olanlar ise bu kadar şanslı değil ancak  BMW, üçüncü koltuk sırasının uzun seyahatlerde yetişkin yolcuları rahat ettirebilecek tam boyutlu koltuklar kullanıldığının altını çizdi. Diğer üçüncü koltuk sıralarına göre daha geniş bir alan sunan Bavyeralı üretici ayrıca bu bölümde de bardak tutucularına ve kolçaklara yer vermiş.

Büyük boyutları ile birlikte üçüncü koltuk sırasına rağmen 326 litrelik kabul edilebilir bir bagaj hacmi sunan BMW X7’de üçüncü sıra koltuklar yatırıldığında bu rakam 750 litreye ulaşıyor. Arka koltuklar da yatırıldığında ise bagaj hacmi 2.120 litre olarak ölçülmüş.

Yeni modelin motor seçeneklerine gelirsek, X7 xDrive40i 340 beygir güç ve 446 Nm tork üretebilen turbo beslemeli altı silindirli 3.0 litrelik motor yer alıyor. Elden geçirilen 8 ileri otomatik şanzımana ev sahipliği yapacak olan model, gücünü dört tekerleğe birden iletebilecek. 100 km/s hıza 5.8 saniyede çıkan büyük SUV modelin son hızı ise 245 km/s olarak açıklandı.

Daha fazla güç isteyen müşteriler için ise X7 xDrive50i seçenekler arasında olacak. 462 beygir güç ve 648 Nm torka sahip yenilenen çift turbo beslemeli 4.4 litrelik V8 motora yer verilen araç, 0-100 km/s hızlanmasını 5.2 saniyede tamamlıyor. SUV modelin son hızı ise 250 km/s ile sınırlandırılmış.

Dizel cephesinde ise X7 xDrive30d, 3.0 litrelik altı silindirli motoru 265 beygir güç ve 620 Nm tork üretiyor. 7 saniyede 100 km/s hıza çıkabilen aracın son hızı ise 227 km/s. X7 M50d ise sahip olduğu 400 beygir güç ve 760 Nm tork ile öne çıkıyor. 5.4 saniyede 0-100 km/s hızlanmasını tamamlayan aracın azami sürati yine 250 km/s ile sınırlandırılmış.

Boyutlarına ve sunduğu performansa göre yere tutunmasının da oldukça önemli olduğu BMW X7, standart olarak iki havalı süspansiyon ve Dinamik Amortisör Kontrol sistemi ile birlikte sunuluyor. Müşteriler ayrıca, ilerideki yolları taramak ve koşullara göre süspansiyon ayarlaması yapmak için kameraları kullanan Aktif Konfor Sürüş sistemini de araçları ile birlikte satın alabilecekler.

SUV model her ne kadar rahatlık ve konfor odaklı tasarlanmış olsa da BMW, opsiyonel olarak Entegra Aktfi Direksiyon sistemi, M Sport Frenler ve M Sport arka diferansiyelini içinde barındıran Dinamik Yol Tutuş Paketi’ni de opsiyonel olr müşterilerine sunacak.

Diğer tüm yeni ve lüks modellerde olduğu BMW X7’de de çeşitli sürücü destek sistemlerine yer verilmiş. Standart olarak, Kör Nokta Asistanı, Şeritten Ayrılma Uyarısı, Arka Çarpışma Uyarısı, Önden Çarpışma Uyarısı ve yaya algılama özelliğine sahip Çarpışma Önleme teknolojilerini içinde barındıran Aktif Sürüş Asistanı yeni SUV’de sunuluyor. Ayrıca Arka Çapraz Trafik Uyarı sistemi ve Hız Sınırı Algılama özellikleri de X7’de bulunan teknolojiler arasında.

Bu teknolojileri yeterli görmeyen müşteriler için ise Aktif Şerit Takip Asistanı ve Geliştirilmiş Trafik Asistanı, Aktif Sürüş Asistanı Profesyonel sistemi ile birlikte tercih edebilecekler. SUV modelde ayrıca, üst, panaroma ve 3 D görüntü sunabilen park asistanı da yine opsiyon listesinde yer alıyor.

BMW, X7 ile SUV sınıfına yeni bir soluk getirdi. Tasarımı ile olmasa bir sunduğu teknoloji ve kullanışlılık sayesinde rakiplerine gözdağı veren modelin ön siparişleri şimdiden alınmaya başladı.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu