Yeni Toyota Corolla Türkiye’de satışa sunuldu
Üretilmeye başlandığı 1966 yılından bugüne kadar tüm dünyada 46 milyon adetten fazla tercih edilen “Corolla’nın 12’nci nesli yollara çıktı. Türkiye’de de üretilen yeni Corolla; hibrit versiyonu, sürüş dinamikleri, fonksiyonel kabini, tasarımı, güvenlik özellikleri ve teknolojisi ile Türkiye’de en çok tercih edilen sedan otomobil pazarında iddialı olmak istiyor.
Toyota’nın Yeni Global Mimarisi TNGA GA-C platformunda tasarlanan Corolla, daha güçlü ve prestijli tasarıma kavuşmuş. Yeni Corolla’nın, hibrit versiyonu 137 bin 500 TL’den, benzinli versiyonları ise hurda teşviği ile 95 bin 700 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuldu. Yeni Corolla; Vision, Dream, Flame ve Passion versiyonlarıyla tüm Toyota plazalarda yerini alacak.
Mallorca’da gerçekleştirilen yeni Corolla’nın lansmanında Toyota Türkiye Pazarlamave Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt yeni Corolla’yı heyecanla beklediklerini söyleyerek ”Şimdi görüyoruz ki beklediğimize değmiş diyebileceğimiz bir otomobile sahip olduk. 12’nci nesliyle şimdi çok daha gösterişli ve prestijli bir yapıya kavuşan Corolla tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de markamızın lokomotifi olacaktır” dedi. Bozkurt Corolla’nın Toyota için büyük öneme sahip olduğunun da altını çizerek “Çok hassas bir sene olmasını beklediğimiz 2019 yılında, 8 bin adedi hibrit motor seçeneği olmak üzere toplamda 20 bin adet Corolla satmayı hedefliyoruz. Yeni nesil Corolla’da dizel motor seçeneği olsaydı, hibrit modelinin yüzde 8-10’un üzerinde daha fazla bir fiyatla piyasaya sunulacaktı. Normalde tersi olur hibrit daha pahalı bir teknolojidir. Fiyatı daha yüksek olması beklenir. ÖTV teşviği ile birlikte Corolla Hybrid’in lansman fiyatı çok ulaşılabilir bir seviyede oldu” şeklinde konuştu.
Bozkurt konuşmasına “Ülke olarak bir başka gurur kaynağımız yeni Corolla’nın ÖTV teşviği kapsamında yer alan hibrit versiyonu ile birlikte Türkiye’de üretilecek olması. Şubat ayı ile birlikte Türkiye pazarına sunacağımız yerli üretim Yeni Corolla ile daha geniş kitlelere ulaşacağımıza inanıyorum. Corolla yeni nesli ile Türkiye sedan otomobil pazarındaki ayrıcalıklı konumunu daha da ileriye taşıyacaktır” diyerek devam etti.
Toyota Türkiye Pazarlama ve SatışA.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt, Yeni Corolla’nın yerli üretim olmasının lojistik başta olmak üzere çok önemli avantajlar sağladığını da kaydederek şöyle konuştu;
“Corolla Türk halkının çok sevdiği ve tercih ettiği bir otomobil. Türkiye’de bugüne kadar 430 bin adetten fazla satılan Corolla, 2018 yılında da toplam satışlarımızın yüzde 69’unu oluşturarak amiral gemimiz olmuştu. Yeni Corolla ile birlikte bu başarının daha da artacağını ve markamızı en üste taşıyacağına inancım tam. Ayrıca yerli üretim olan yeni Corolla’nın kamu tarafından da öncelikli olarak tercih edilmesini bekliyorum.”
Toyota, tüm dünyada giderek artan hibrit talebini, daha geniş çevreci modelleriyle karşılamak istiyor. Hibrit teknolojisinin öncü ve lider markası Toyota, 12’nci jenerasyon Corolla’da kendi kendini şarj eden hibrit teknolojisine de yer veriyor. Corolla Hybrid, kendi kendini şarj eden 122HP güç üreten 1.8 litrelik hibrit motora sahip. Corolla aynı zamanda 132 HP’lik 1.6 litrelik benzinli motorla da satışa sunulacak. Hibrit versiyonda standart olarak; geliştirilmiş güvenlik sistemi Toyota Safety Sense, uyumlu cep telefonları için kablosuz şarj ünitesi, çift bölgeli otomatik klima ve otomatik olarak katlanılabilir yan aynalar ile elektronik park freni yer alacak. Yeni Corolla’daki en büyük yeniliklerden biri de elektrikli açılabilir sunroof oldu.
12’nci nesil Corolla’ya önden bakıldığında Toyota’nın Under Priority tasarım felsefesinden izler görülüyor. Agresif tampon ve ön alt ızgara tasarımı, Corolla’nın kendine has tasarım temasını oluşturuyor. Üç boyutlu tasarıma sahip üst ön ızgara ise, keskin far dizaynıyla birbirini tamamlayacak şekilde konumlandırılmış.
Ön taraftaki dinamik tarz arka bölüme de taşınmış. Sedana özgü stop grubu ve farlarla buluşturulan krom detaylar, modelin güçlü duruşunun altını çiziyor. Ayrıca Corolla’nın karakteristikön ve arka LED farları yeni modelin anında tanınmasını da sağlıyor.
Yeni Corolla’da uzunluk 10 mm, genişliği 5 mm artırılırken, yüksekliği 30 mm azaltılmış. Corolla aynı zamanda 2,700 mm’lik genişletilmiş aks aralığına sahip. Yeni ölçülerle birlikte 1 cm’lik daha düşük bir ağırlık merkezi elde edilen yeni Corolla 471 litre bagaj hacmine sahip.
İç böllüme geçtiğimizde ise Corolla’nın kabinini daha geniş gösteren yeni ön panel ile karşılaşıyoruz. Ayrıca çn koltuğun sürüş pozisyonu alçaltılarak ağırlık merkezi düşürülmüş ve daha sportif bir oturma pozisyonuelde edilmiş.
Corolla Hybrid versiyonlarda, uyumlu cep telefonları için kablosuz telefon şarj ünitesi, çift bölgeli otomatik klima ve otomatik olarak katlanılabilir yan aynalar ile elektronik park freni standart olarak yer alacak.
Ön konsolda ortaya konumlandırılan 8 inç’lik dokunmatik ekran sürücüsüne tüm bilgileri aktarırken, 3 boyut efektli 7 inç’lik renkli TFT ekran ve ön cama bilgi yansıtan 10 inç’lik head up display ise rahat okunabiliyor.
Corolla’nın tamamen yenilenmiş kabini, görselliğinin yanı sıra yüksek kalitesiyle de öne çıkıyor. Üst düzey kaliteye ve harmonik bir tasarıma sahip kabin içinde kullanılan malzemeler arasında saten krom kaplama, piyano siyahı detaylar, deri kaplamalar ve şık dikişler yer alıyor.
Yeni Corolla’nın altyapısını oluşturan TNGA GA-C platformu, yeni modele birçok dinamik avantaj getirdiği belirtildi. Yeni altyapı ile 10 mm daha alçak ağırlık merkezi sayesinde daha çevik ve keyifli bir sürüş deneyimi vaat eden Corolla’nın standart olarak tüm versiyonlarda bulunan yeni arka bağımsız çift salıncaklı süspansiyon ve yüzde 60 daha sert gövdesi ile daha dinamik bir sürüşsağlayacağı belirtildi.
Daha iyi yol tutuşa ve dengeye de sahip olduğu söylenen Corolla’da, TNGA platformu sayesinde aracın yüksekliği azaltılırken, alçalan kaput ile yol tutuş dengesinin artırılması sağlanmış.
Yeni Corolla’da dördüncü jenerasyon 1.8 litre hibrit sistem, 122 HP güç ve 142 Nm motor torku üretirken; 53 kW/600V elektrik motoru ise, 0 d/dak’dan itibaren 163 Nm tork üretebiliyor.
Corolla Hybrid’in düşük kullanım maliyeti, düşük CO2 emisyonu ile günlük kullanımlarda yüzde 50’ye kadar tamamen elektrikle sürüş sunduğu öne sürüldü. Boyutu ve ağırlığı azaltılan dört silindirli 1,797 cm³, DOHC, Atkinson Çevrimi motor, yakıt verimliliğinin yanı sıra daha iyi hızlanma performansı verecek şekilde tasarlanmış.
Corolla Hybrid’de daha yüksek tork ve yeni hibrit bataryaların adapte edilmesiyle daha iyi yakıt ekonomisi sağlanmış. Corolla Hybrid 100 km/s hıza 11 saniyede çıkarken, maksimum hızı ise 180 km/s olarak belirlenmiş. Bununla birlikte 3.4 lt/100 km yakıt tüketimi sunan Corolla Hybrid, sadece 80-87g/km aralığında CO2 emisyonu salımıyla da dikkat çekiyor.
Yeni Corolla özel olarak geliştirilen 1.6 litre Valvematic motor sayesinde 132 HP güç ve 4,400 d/dakika’da 160 Nmtork üretiyor. Yenilenen motorda daha etkin değişken supap zamanlamasıyla çok daha fazla verimlilik sağlanmış. Sonuç olarak yüzde 7 daha fazla güç, yüzde 8 daha az yakıt tüketimi sağlayan yeni motorun daha sessiz bir sürüşe imkan verdiği iddia ediliyor.
Corolla, tercihe göre manuel veya otomatik şanzımanla sunulacak. 6 ileri manuel şanzımanla eşleştirilen Corolla, 0-100 km/s hızlanmasını 9.7 saniyede gerçekleştiriyor ve 200 km/s maksimum hıza ulaşırken, yakıt tüketimi ise ortalama 5.7 lt/100 km gerçekleşiyor.
Multidrive S otomatik vites kutusuna sahip Corolla ise 0-100 km/s hızlanmasını 10.2 saniyede tamamlıyor ve 190 km/smaksimum hıza ulaşılabiliyor. Bu versiyonda yakıt tüketimi ise 5.5 lt/100 km olurken, CO2 emisyonu 125g/km olarak açıklandı.
Japon üreticinin Toyota Safety Sense güvenlik sistemi, araç içindekileri olduğu kadar yayalar ve bisikletliler de düşünülerek tasarlanmış. Ön Çarpışma Önleyici Sistem, Gece Algılama özelliğiyle, araç önündeki yayaları algılarken, gerektiğinde otomatik olarak fren yapıyor. Ayrıca Bisikletli Algılama teknolojisi ile gündüzleri de bisikletliler algılanarak sürücüyü dikkatli olması için uyarabiliyor.
Yeni Corolla’daki, yeni aktif güvenlik paketi şimdi daha yüksek çözünürlüğe sahip kamera ve milimetrik dalga radarına sahip sisteme kavuşmuş. Tehlikeyi tespit etme konusunda geliştirilen ve fonksiyonelliği artırılan Toyota Safety Sense sisteminde, tüm hızlarda çalışan Adaptif Hız Sabitleyici sistem(ACC), otomatik şerit ortalama özelliğini içeren Akıllı Şerit Takip Sistemi(LTA) ve Otomatik Yanan Uzun Farlar (AHB) teknolojileri de bulunuyor. Markanın en yeni teknoloji ile üretilen Akıllı Şerit Takip sistemi şerit çizgisi belirgin olan yollarda, 50 km/saat veya üzeri hızlarda ilerlerken sinyal vermeden şerit değiştirildiğinde, sürücüyü sesli, görsel ve direksiyonu şerit içine doğruiterek uyarıyor. Adaptif Hız Sabitleme Sistemi ile beraber kullanıldığında da direksiyon desteği sağlayarak aracın şeridi ortalamasına yardımcı oluyor. Bununla birlikte Yeni Corolla’da donanıma bağlı olarak Geri Manevra Trafik Uyarı Sistemi ve Kör Nokta Uyarı Sistemi (BSM) gibi teknolojiler de yer alıyor.
Nasıl 97 bin tl yahu ?
adamsın başa belasın kral adam