Mercedes E180 AMG İncelemesi
W213 kasa koduyla anılan E 180, 2017 yılında piyasaya çıktı. Önceki kasadaki keskin hatların yanı sıra daha yumuşak hale bürünmüş. Mercedes’in binek sınıfındaki tasarım diline sahip olan E 180, AMG paket ile gelince daha da yakışıklı bir hale gelmiş. Metalik selenit grisi ve opsiyon çok kollu 20 inç jantlar ise bana göre otomobilin en güzel yanı. Statik LED farlar işinin hakkını veriyor. Stoplarda ise C Serisi ve S Serisi ile benzerlik söz konusu.
Siyah deri, piyano siyahı ve alüminyum süslemelerle karşılayan iç mekan, kalite algısını yükseltiyor. 2 tane 12.3 inç boyutundaki ekranlardan biri multimedyayı bir diğeri de gösterge görevini üstleniyor. Sürüş için ayarlamak istediğiniz her şeye direksiyon üstündeki kumandalardan, geriye kalan ayarlara ise multimedya ekranından müdahale edebiliyorsunuz. Classic, Sport ve Modern olarak 3 farklı gösterge stili sunuyor. Apple Car Play ve Android Auto sunuluyor. Ambiyans aydınlatmalar içerideki Premium hisse katkıda bulunuyor. Açılabilir cam tavan içeriye ferahlık katmış. Aktif park yardımcısı, geri görüş kamerası, aktif fren yardımcısı, ısıtmalı ve hafızalı koltuklar gibi özelliklere de sahip.
AMG paketle birlikte gelen alçaltılmış süspansiyonlar halen konforlu çalışıyor. 1.6 litrelik bir önceki nesilden tanıdığımız motor, 9 ileri oranlı 9G-Tronic şanzımanla şanzımanla birleşince dengeyi yakalamış. Sürüş moduna göre direksiyon, şanzıman ve gaz tepkilerini değişiyor. Test genelindeki şehir içi ve şehir dışı kullanımlarımızda ortalama 8.6 lt / 100 km yakıt tüketimi değerine sahip.
Bir önceki E 180’de en çok eleştiri alan şanzıman-motor ikilisi, 9 ileri şanzımanın gelmesiyle sorunu çözmüş. Ülkemizdeki vergi sistemi için özel olarak getirilen E 180, sınıfının öncü modelleri arasında yer almaya devam edecek gibi görünüyor.
TEKNİK ÖZELLİKLER
1595 CC, SIRALI 4 SİLİNDİR, ARKADAN İTİŞ, 156 BG, 250 NM
7.0 LT/100 KM, 159 GR/KM
0-100 KM/S 8.9 SN, 228 KM/S
1740 KG