Nürburgring pistini en hızlı dönen otomobiller
22.8 kilometre uzunluğunda, Eifel dağları arasında oyulmuş olan Nürburgring, dünyadaki en zorlu ve en eski yarış pistlerinden biri. En yüksek ve en alçak noktaları arasında 305 metrelik fark olan ‘Yeşil Cehennem’ lakaplı pist, belli bir değer karşılığında otomobil meraklılarına tur atma imkanı sağlıyor.
Otomobil meraklılarının yanı sıra birçok marka da bu zorlu pistte yeni otomobillerini test ediyor. Pisti hızlı dönmek de markalar için bir o kadar önemli. Özellikle son dönemde hemen her üretici iddialı modelleriyle bu pist rekorunu ele geçirmek istiyor.
Biz de sınıfına göre bu pistte en hızlı tur zamanı elde eden otomobilleri derledik.
Nürburgring genel rekoru
Porsche 919 Hybrid Evo | 5:19.55
Direksiyonuda Timo Rernhard’ın oturduğu Porsche 919 Hybrid Evo, 2018 yılında attığı 5:19.55’lik turla tüm zamanların pist rekorunu eline geçirmeyi başardı. Şirketin Le Mans aracı üzerine inşa edilen otomobil, 720 beygirlik dört silindirli motorunun yanı sıra 440 beygir güç üretebilen elektrikli üniteye ev sahipliğ yapıyor.
En hızlı seri üretim otomobiller:
Lamborghini Aventador SVJ | 6:44.97
Lamborghin Huracan Performante’yi liderlikten eden Porsche 911 GT2 RS’in ardından piste çıkan Aventador SVJ, Nürburgring tur rekorunu tekrar İtalya’ya getirdi. Süper otomobilin 6.5 litrelik atmosferik V12 motoru 770 beygir güç üretebiliyor.
Porsche 911 GT2 RS | 6:47.30
2017 yılının sonlarına doğru, Lamborghini Huracan Performante’den yaklaşık 5 saniye daha hızlı tur atarak liderliği ele geçirmişti. Ve bu aynı zamanda ‘Nürburgring en hızlı arkadan itişli otomobil tur rekoru’ anlamına da geliyordu. 3.8 litrelik sıralı altı silindire sahip olan model, 700 beygir güç ve 750 Nm tork üretebiliyor.
Lamborghini Huracan Performante | 6:52.01
Huracan Performante, 2017 yılında tanıtımının hemen ardından kırdığı rekorla tüm dikkatleri üzerine çekmişti. Huracan Performante’nin 5.2 litrelik V10 motoru 640 beygir güç ve 600 Nm tork üretebiliyor. Huracan Performante, daha güçlü motorunu yanı sıra sahip olduğu aktif aerodinamik ekipmanları ile standart versiyondan neredeyse yarım dakika daha hızlı.
En hızlı önden çekişli seri üretim otomobiller
Renault Megane RS Trophy-R | 7:40.01s
Fransız üretici Megane RS modelinin Trophy-R versiyonu ile 7:40.1’lik dereceyle oldukça fazla çekişmeye sahip bu rekorun yeni sahibi oldu. Nürburgring rekorunu elde eden bu özel versiyondan sadece birkaç yüz adet üretileceğini açıklayan Renault, aracın resmi tanıtımını ise 24 Mayıs’ta gerçekleştirilecek olan F1 Monaco GP’sinde yapacak. Megane RS Trophy’de olduğu gibi 300 beygir güç ve 400 Nm tork üreten model, bu versiyona göre 130 kg daha hafif hale getirilmiş.
Honda Civic Type R | 7:43.08
En sevilen ateşli hatchback modellerinden biri olan Honda Civic Type R, 2017 yılında rekoru Golf GTI Clubsport S’in ellerinden almıştı. Civic Type R, daha sonra Type R Challenge adı altında birçok pistte de önden çekişliler tur rekorunu kırmıştı. 2.0 litrelik 4 silindirli motora ev sahipliği yapan Civic Type R, 320 beygir güç ve 400 Nm tork değerleri sunuyor. 0’dan 100 km/s hıza 5.7 saniyede çıkan aracın son hızı ise 272 km/s.
En hızlı elektrikli araçlar
Volkswagen ID R | 6:05.34
Volkswagen’in elektrikli otomobili, NIO EP9’un 40 saniye önünde 6:05.336 dakikalık süresi ile yeni rekorun sahibi oldu. 680 beygirlik bu elektrikli otomobil, Volkswagen’in elektrikli modellerinin gelecek dönemdeki başarılarına da ışık tutuyor.
NIO EP9 – 6:45.09
1360 güç üretebilen NIO EP9, 0’dan 100 km/s sürate ise sadece 2.7 saniyede ulaşabiliyor. Takvimler 2017 yılının Mayıs ayını gösterdiğinde ise bu etkileyici otomobil 6:45.09’luk derecesiyle elektrikli otomobiller tur rekorunu kırmıştı.
En hızlı dört kapılı sedan
Jaguar XE SV Project 8 – 7:21.23
Jaguar’ın Special Vehicle Operations(SVO) ekibi tarafından geliştirilen özel versiyon, 5.0 litrelik V8 motorundan 600 beygir güç üretebiliyor. 0-100 km/s hızlanmasını 3.3 saniyede tamamlayan araç, 7:21.23’lük derecesi ile rekoru Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio’nun elinde aldı.