Hyundai Kona İncelemesi
Hyundai artık küçük sınıf SUV pazarı için de oynuyor ve Kona’yı satışa sundu. Satışa sunulduktan kısa bir süre sonra test etme fırsatı bulduğumuz model, özellikle yol tutuşu ile bizi oldukça etkiledi.
Otomobilin tasarımından bahsedecek olursak Kona, yenilikçi bir tasarıma sahip. Otomobilin ön tarafından baktığımızda Citroen ve Jeep markalarının başlatığı parçalı far akımına Kona’da katıldığı için ister istemez bu markaları andırıyor. Ayrıca büyük ön ızgara ve farlar Kona’ya sportif bir görünüm kazandırmış. Arka tarafa geçtiğimizde ön tarafta kullanılan ince far tasarımına benzer bir stop lambaları burada da yer alıyor. İki köşeye yerleştirilen sinyal grupları da otomobilin tasarım bütünlüğünü devam ettiren detaylardan bazıları. SUV kimliğinin bir yansıması olarak kullanılan siyah renkli plastik parçalar tamponlarda ve çamurluklarda kendini gösteriyor.
Hyundai her geçen gün otomobillerinin kalitesini arttırmayı başarıyor.
İki farklı motor seçeneği ile satışa sunulan modelde 1.0 litrelik üç silindirli benzinli ve 1.6 litrelik benzinli motor seçeneklerinden, 1.6l itrelik turbo benzinli model test konuğumuz. 7 ileri DCT şanzıman ile kombine edilen motorun şanzıman ile uyumu başarılı. Kona’nın süspansiyonları biraz sert bir karaktere sahip. Bu süspansiyonlar 18 inç jantlar ile birleşince kokpitte bir miktar fazla sarsılmanıza neden olabiliyor. Üç farklı sürüş modu bulunan modelde modlar arasındaki geçişi vitesin yanında bulunan düğme yardımıyla gerçekleştirebiliyorsunuz. Ayrıca vitesin diğer tarafında ise zorlu arazi şartları için diferansiyeli kilitleyen bir düğme mevcut.
Otomobilin kokpitine geçtiğimizde ise güncel Hyundai modellerinden görmeye alıştığımız bir alan bizi karşılıyor. Ayrıca bu otomobilde destekleyen akıllı telefonlar için kablosuz şarj özelliği de bulunuyor. Havalandırma menfezlerinin hemen altında dijital klima kontrolleri yer alıyor.
TEKNİK ÖZELLİKLERİ
1591 cc, sıralı 4 silindir, benzinli, dört çeker, 177 bg, 265Nm
7.1 lt/100 km, 169 gr/km
0-100 km/s 7.9 sn, 205 km/s
1477 kg