Nissan Qashqai İncelemesi
Qashqai üretildiği ilk andan itibaren ülkemizde oldukça sevilen bir model olmayı başardı. Özellikle dizel motorlu versiyonunun daha çok tercih edilmesine rağmen Nissan, fiyat avantajından yararlanmak isteyen kullanıcıları için düşük hacimli benzinli modelini de satışa sunuyor. Bu ay ki test konuğumuzda 1.2 litrelik benzinli motora sahip olan Qashqai.
Yenilenen modelin dış tasarımında yenilikler mevcut. Önceki nesilden daha kaslı bir görünüme sahip olan yeni sürüş güvenlik teknolojileri ile beraber geliyor. Ama bu yazımızda asıl konumuz bunlar değil!
1.2 litrelik atmosferik motora sahip olan otomobil, X-tronic olarak adlandırılan şanzıman ile kombinlenmiş. Maksimum gücünü 4500 d/dak’tan maksimum torkunu ise 2000 d/dak’tan itibaren veren motor ilk hareket anında biraz hantal kalıyor. Fakat harekete başladıktan sonra akıcı bir şekilde hızlanabilmek mümkün.
Nissan’ın ülkemizde sevilen motoru Qashqai’nin atmosferik motor çok fazla güç üretemese de ihtiyaçları karşılamaya yetiyor.
Platinum Premium Pack olarak adlandırılan donanım seviyesine sahip olan test otomobilimizde 19 inç boyutundan jantlar bulunuyor. Sürüş konforunu bir miktar baltalayan bu jantlar yoldaki kusurların ve kasislerin üzerinden geçerken otomobilin sert tepkiler vermesine neden oluyor.
Otomobilin kokpitinde ise yenilenen direksiyon sizleri karşılıyor. Daha sportif bir görünüme sahip olan direksiyonun güzel bir tutuş hissiyatı var. Ayrıca neredeyse otomobilin bütün tavanını kaplayan cam tavanında iç mekanı oldukça ferahlattığını söyleyebiliriz.
Dört kişinin rahatlıkla seyahat edebildiği Qashqai’de 401 litrelik bagaj hacmine eşyalarınızı rahatlıkla sığdırabilirsiniz. Ayrıca büyük yükleriniz için arka koltukları katlarak 1569 litrelik yükleme alanına da sahip olabilmek mümkün.
Teknik Özellikleri
1197 cc, sıralı 4 silindir, benzin, önden çekiş, 115 bg, 165Nm
5.6 lt/100 km, 129 gr/km
0-100 km/s 12.9 sn, 173 km/s
1331 kg