Peugeot 5008 İncelemesi

SUV segmentine diğer markalardan farklı olarak giriş yapan Peugeot, 5008 modelinde donanım ve motor çeşitliliğini arttırarak daha geniş bir kitleye hitap etmek istiyor. Bu defa bizlerle olan 5008 de bu amaçla kombine edilmiş. Markanın ödüllü motoru 1.2 litrelik PureTech’e, Active donanım paketi ve EAT6 otomatik şanzıman eşlik ediyor. Satın alabileceğiniz en uygun 5008 bu kombinasyon ile geliyor. Dış tasarımında bir nebze daha az krom kullanılan model halojen farlara sahip ve jantları 17 inç boyutunda.

5008,üç silindirli motoruyla da kabiliyetli olabildiğini göstermek istiyor.

Yaşam alanına geçtiğimizde güzel bir desene sahip kumaş koltuklar, dijital gösterge paneli, kapı içlerinde ve konsolun bir kısmında yer alan karbon fiber görünümlü kaplama bizi karşılıyor. Panoramik cam tavanın tüm donanım paketlerinde standart olarak sunulması 7 koltuklu bir SUV’de yaşam alanını oldukça ferah kılan ve aynı zamanda pek de karşılaşmadığımız bir durum.Orta konsolun üzerinde bulunan 8 inç boyutundaki multimedya ekranından aracın neredeyse bütün fonksiyonları kontrol edilebilen otomobilde navigasyon özelliği bulunmuyor. İç mekanda hacme göz atacak olursak üç koltuk sırası kullanımdayken sunulan bagaj hacminin 166 litrede kaldığı görülüyor. Bu durum büyük bir soruna eden olmuyor çünkü segmentinde yer alan diğer araçlar da eşdeğer hacimleri sunuyor. Beş koltuklu kullanımda hacim 702 litreye ulaşırken arka koltukların tamamını yatırdığınızda ise 1940 litrelik bir hacme ulaşıyor.

1.2 litrelik turbo benzinli motor, EAT6 otomatik şanzıman ile uyumlu çalışıyor ve yakıt tüketiminde ekonomik değerlere ulaşmanızı kolaylaştırıyor. 5008’in sürüşü stabil, ara hızlanmalarda başarılı, direksiyon sertliği normalde de Spor moda geçtiğinizde de oldukça iyi ve boyutlarına rağmen yola gayet iyi tutunuyor. Test otomobilimizin motoru şehir için de yeterli denebilecek seviyede ancak 5008’iniz den biraz performans bekliyor ve yokuş çıkarken hız kaybetmemek istiyorsanız daha güçlü olan benzinli motoru veya dizel olanı satın almalısınız.

TEKNİK ÖZELLİKLER


1199 cc, sıralı 3 silindir, benzinli, önden çekiş, 130 bg,230 Nm
5.2 lt/100 km, 120 gr/km
0-100 km/s 10.4 sn, 188 km/s
1317 kg

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu